weebl Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg sitter og ser etter en ny cpu kjøler som kan erstatte min zalman cnps 9700 som jeg nå har, jeg vil få i en ny en siden at denne støyer for mye på full fart. jeg har tenkt å bruke 5-600 kr på en ny kjøler inkludert vifter om dette trengs. den skal kjøle ned en intel q6600 som står på et asus rampage formula hk. jeg har rundt 17cm klaring fra hovedkortet til kabinettdøra så jeg har litt begrensa plass, og jeg vil ha mest mulig kjøling for penga uten at det går noe drastisk utover støynivået i maskina. weebl. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg sitter og ser etter en ny cpu kjøler som kan erstatte min zalman cnps 9700 som jeg nå har, jeg vil få i en ny en siden at denne støyer for mye på full fart. jeg har tenkt å bruke 5-600 kr på en ny kjøler inkludert vifter om dette trengs. den skal kjøle ned en intel q6600 som står på et asus rampage formula hk. jeg har rundt 17cm klaring fra hovedkortet til kabinettdøra så jeg har litt begrensa plass, og jeg vil ha mest mulig kjøling for penga uten at det går noe drastisk utover støynivået i maskina. weebl. For 5-600 kr til en luft-kjøler vil jeg sette opp Noctua NH-U12P og Thermalrights Ultra 120 extreme (+vifte - kanskje Noctua NF-S12) som to alternativer. Begge er under 17cm og er rangert blant de beste både på ytelse og støy (Med thermalright avhenger det selvfølgelig hvilken vifte du velger). Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg sitter og ser etter en ny cpu kjøler som kan erstatte min zalman cnps 9700 som jeg nå har, jeg vil få i en ny en siden at denne støyer for mye på full fart. jeg har tenkt å bruke 5-600 kr på en ny kjøler inkludert vifter om dette trengs. den skal kjøle ned en intel q6600 som står på et asus rampage formula hk. jeg har rundt 17cm klaring fra hovedkortet til kabinettdøra så jeg har litt begrensa plass, og jeg vil ha mest mulig kjøling for penga uten at det går noe drastisk utover støynivået i maskina. weebl. For 5-600 kr til en luft-kjøler vil jeg sette opp Noctua NH-U12P og Thermalrights Ultra 120 extreme (+vifte - kanskje Noctua NF-S12) som to alternativer. Begge er under 17cm og er rangert blant de beste både på ytelse og støy (Med thermalright avhenger det selvfølgelig hvilken vifte du velger). Thermalrights Ultra 120 fungerer dårlig med Noctua vifte, med vil anbefale selve kjølere . Har den selv og prosessor holder 28 grader (20 i rommet) når PC'en er inni et skap (Antec P182 kabinett). Lenke til kommentar
runniz Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Det er mulig. Noctuas vifter dytter kanskje ikke gjennom nok luft for å utnytte trues kjøleribber til det fulle? For best kjøling kan du kjøpe en scythe ultra kaze, men da begynner støyen virkelig å ta overhånd Lenke til kommentar
weebl Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Den thermalrighten ser jo hakket vassere ut. men har noen noen anbefalninger til gode vifter på denne? Og skal jeg kjøre en eller to vifter på kjøleren? jeg har forsåvidt to vifter som suger inn luft i front nå. og en som suger ut. Endret 30. september 2008 av weebl Lenke til kommentar
runniz Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Jeg vil egentlig fremdeles anbefale en Noctua-vifte: Noctua NF-P12 1300. Den er kjent for å være stille, samt at den dytter respektable 92,3 m³/h. Du trenger nok bare en vifte for å dytte luft gjennom TRUE. Vil du ha mer effekt, er det en del tiltak du kan gjennomføre etterpå. Luftgjennomstrømning i kabinettet er alltid en fordel. Monter kjøleren slik at luften skyves gjennom kjøleribbene, og ut gjennom vifta du har på baksiden av kabinettet. Endret 1. oktober 2008 av runniz Lenke til kommentar
runniz Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Andre viftealternativer her i lille norge er kanskje Nexus real silent og Scythe s-flex. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Har Noctua er selv.. veldig fornøyd, dessuten går de for å være de beste Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg sitter og ser etter en ny cpu kjøler som kan erstatte min zalman cnps 9700 som jeg nå har, jeg vil få i en ny en siden at denne støyer for mye på full fart. jeg har tenkt å bruke 5-600 kr på en ny kjøler inkludert vifter om dette trengs. den skal kjøle ned en intel q6600 som står på et asus rampage formula hk. jeg har rundt 17cm klaring fra hovedkortet til kabinettdøra så jeg har litt begrensa plass, og jeg vil ha mest mulig kjøling for penga uten at det går noe drastisk utover støynivået i maskina. weebl. For 5-600 kr til en luft-kjøler vil jeg sette opp Noctua NH-U12P og Thermalrights Ultra 120 extreme (+vifte - kanskje Noctua NF-S12) som to alternativer. Begge er under 17cm og er rangert blant de beste både på ytelse og støy (Med thermalright avhenger det selvfølgelig hvilken vifte du velger). Thermalrights Ultra 120 fungerer dårlig med Noctua vifte, med vil anbefale selve kjølere . Har den selv og prosessor holder 28 grader (20 i rommet) når PC'en er inni et skap (Antec P182 kabinett). Hvordan vet du at den fungerer så mye dårligere? Har selv hatt Scythe S-Flex og Noctua-vifter på min tidligere Thermalright Ultra-120 Extreme. Begge disse viftene regnes som de beste man kan få med tanke på kraft/støy. Jeg testet begge grundig i lukket system, og forskjellen var lik 0. Noctua-viften lager muligens litt mer turbulens som følge av flere finner, men dette så jeg bare på som et pluss da ram-en fikk ekstra luft-påstrømning. Har nå på vei en ny Thermalright U120E-kjøler, så jeg kan vel ikke si annet enn at jeg var knallfornøyd med min forrige. Xigmatek HDT-S1283 er også et bra alternativ dersom du er ganske fersk i pc-verdenen. Denne er nemlig lettere å montere (man slipper å skru ut hovedkortet for å feste festeramme på baksiden, noe man må med Thermalright-kjøleren). Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Istedenfor at jeg skrivet et langt innlegg så ville jeg tro testen min her sier det meste: ITpro: Fire prosessorkjølere i toppsegmentet Der er alle tre nevnte kjølerene testet: Zalman CNPS9500LED Zalman CNPS9700 NT Noctua NH-U12P Thermalright ULTRA120 Extreme TRUE er også testet med Noctua sin vifte som gikk helt fint. Selv om jeg nok tror kjøleren kunne hatt nytte av enda litt mer mottrykk fra viften sin side. Og testprosessoren er også en Q6600, så den burde være midt i blinken. Endret 30. oktober 2008 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå