Gå til innhold

Gaming PC Intel/ATI 12-14k - Trenger Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en ny PC og jeg har tenkt til å bygge den selv.. har aldri gjort dette før og jeg er ikke akkurat Einstein når det gjelder data, kan litt, men trenger hjelp fra dere :)

PC'n skal brukes til Spilling, Filmer, Photoshop osv.

Jeg har ingen planer om å overklokke denne PC'n og den skal koste mellom 12-15 tusen kroner. Trenger ingen andre deler en de jeg har satt opp under.. (har lagt til en skjerm også)

Jeg har satt sammen en "PC" i Prisguiden https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=83658 uten skjermkort for det fant jeg ikke der, men hadde tenkt på dette: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2130242. Tror ikke det er noe annet jeg trenger bortsett fra kabinett. Som dere ser har jeg satt opp en 850W strømforsyning.. er det litt overdrevet til dette oppsettet?

Det jeg lurer mest på er om dette oppsettet fungerer sammen og er det mulighet for å bruke Crossfire senere? Gi meg gjerne forslag til endringer i oppsettet mitt :)

På forhånd takk!

Endret av FeroX90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alt ser bra ut men siden du skal bruke så mye penger så ville jeg kjøpt 4870x2 ;) og kansje valgt en annen prossesor siden xeon er laget for servere :) velg heller en intel 2 core ;)

og ja er jo greit med 850watt's PSU hvis du skal oppgradere slippr å kjøpe PSU hele tia da ;)

Lenke til kommentar

Takk for raske svar ;) Skal se etter en annen cpu.. :p

@ Knewt: Ja, jeg har kanskje tenkt til å kjøpe et skjermkort til etterhvert.

@ Submit: Er ikke 4870x2 ganske dyrt fortsatt? 4870 Golden Sample er mye bedre en de andre 4870 hvis du ser på statsen (og ja, jeg vet at du ikke kan se den på Amentio siden som jeg linka xD)

Lenke til kommentar

hehe :)

Intel Q9550 er prikk lik den Xeon cpu'n jeg valgte :p så gikk for den..

lurte forresten på om dette oppsettet fungerer sammen? :p :p det er jo ganske viktig.. og hva med crossfire?

Forslag til et bra kabinett også? Har mest lyst på et stilrent Lian Li kabinett som ser litt "kult" ut ...

Endret av FeroX90
Lenke til kommentar

Dette passer sammen. Også med Crossfire. :) Jeg syns Antec Perfomance P182 ser veldig stilrent ut. Det er også kjølig.

EDIT: satt og tenkte på produsenten til kabinettet. Kom ikke lenger enn til at det begynte på A.. :blush: det er selvfølgelig Antec, ikke Asus.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...