Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Hei! Har funnet meg en bil jeg har lyst på til 120k. Saken er at alle banker jeg har snakket med krever enten kausjonist eller at jeg er over 21 år for å få tatt opp et slikt lån på en så gammel bil. Jeg har da altså ingen til å kausjonere for meg. Økonomien min tillater fint et slikt lån, og det var banken enig i. Planen var å låne det over 5 år. Er det noen som vet om noen banker som vil gi meg lån? Vet dette sannsynelig vil bli dyrt, men kom med tips Endret 29. september 2008 av Slettet-xwByZdFZ Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hvor gammel er bilen? Snakker vi forbrukslån her? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Bilen er 91 modell. Vi snakker i utgangspunktet billån, men om det er gunstigere kan det vel gå med forbruks/universal lån? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Du får vel ikke det som kalles billån ettersom de ikke tar pant i en så gammel bil. Da blir det forbruks/universallån e.l. Og du har hørt med alt som finnes av banker? Selv fikk jeg tilsvarende lån for noen år siden i en alder av 19. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har du noe tips til hvor jeg kan sjekke da? Hadde jeg satt stor pris på Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Elcon, Gjensidige, DnB Nor, Skandia, Postbanken, Finansa. Søk på Google, bare og ta de en etter en. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hørt med alle de der. Hadde ikke mulighet for å gi billån jaffal. Hvilken bank lånte du i? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Trenger litt hjelp her... Bilen jeg skal kjøpe er en -91 modell. Alle bankene jeg har vært i kontakt med sier den er for gammel. Forbrukslånene jeg har forhørt meg om opererer med en aldersgrense på ikke mindre en 20 år... Hadde satt stor pris på litt hjelp her Lenke til kommentar
gorber Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Tror ikke det er noen løsning med mindre du kan hoste opp en kausjonist. Kan du ikke bare kjøpe en nyere bil til samme pris, som du kan få Billån på? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Rart. Vi fikk billån på en bil fra 1990. Tok det opp i dnbNOR, men så var lånetaker en del eldre. Endret 3. oktober 2008 av mushi Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Kan man spørre om hva slags bil dette er? Hvis ikke dette er one-in-a-million ville jeg foreslått å gå for noe annet enn en 17 år gammel bil til 120k i en alder av 18 år. I tillegg er det generelt vanskelig å få lån uten god sikring om dagen, så jeg skjønner godt at banken ikke gi deg lån på 120k. Skal du forresten låne hele beløpet? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Låner 80000. Det er en Audi S2... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Har du forhørt deg hos DnB om Sikret billån? Da betaler du ekstra slik at du i tilleg til billånet kjøper en forsikring som sikerer betalingen din dersom du av en eller annen grunn mister betalingsgrunnlaget ditt. Hvorvidt du kan få det avhenger av din arbeidssituasjon. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Har du forhørt deg hos DnB om Sikret billån? Da betaler du ekstra slik at du i tilleg til billånet kjøper en forsikring som sikerer betalingen din dersom du av en eller annen grunn mister betalingsgrunnlaget ditt. Hvorvidt du kan få det avhenger av din arbeidssituasjon. Samme saken, banken kan fortsatt ikke ta pant i en 17 år gammel s2. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Trodde det kanskje var litt anderledes. Når man har et lån med sikring i bilen så må bilen ha en hvis panteverdi slik at banken kan bruke bilen til å løse inn mesteparten av lånet dersom låntaker ikke klarer å betale. Men dersom man har har det DnB kaller Sikkret billån så betaler man en forsikring som en del av lånet som sikrer betaling dersom man skulle bl langtids sykemeldt eller arbeidsledig. Banken sier jo at han greit kan klare lånet med han nåværende økonomi, men vil ikke la han få lånet da pant i en 17 år gammel bil er dårlig sikring for dem dersom han skulle komme i en situasjon der han ikke klarer å betale. Men det er jo derfor man betaler den ekstra forsikringen i Sikret billån. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Skal sjekke ut forslaget ditt på mandag Xell Noen som vet om et usikret Forbrukslån som 18 åringer kan få? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Sikret billån er et billån, med pant i bilen og en ekstra gjeldsforsikring. Altså 2 produkter pakket inn i et varenavn. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Er det ikke mulig å bare lyge på årstallet bilen er laget i? Har banken mulighet for å sjekke dette, vil det bli avslørt? For om det var snakk om en bil som er nyere en '96, så hadde jeg fått lån. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 De skal jo selvsagt tinglyse en pant på den, og se vognkortet. Tror du banken leker eller driver bank? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Selvsagt leker de ikke bank, men hele poenget med at man ikke ønsker å gi lån med pant i eldere biler er risikoen for at bilen ikke dekker gjenstående lån dersom låntaker kommer i en situasjon der han ikke kan betale. Dette er dermed høy risiko for banken. Det DnB kaller Sikkert billån er et lån der man betaler en ekstra forsikring som garanterer betaling dersom man blir syk eller arbeidsledig. Dermed reduerer man drastisk sannsynligheten for at banken må selge bilen for å dekke lånet. Ergo har man plutselig mye lavere risiko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå