Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Avensis Verso - tips om utstyrspakke

hcoa

Anbefalte innlegg

Vi ønsker å kjøpe en Avensis Verso. Ser at de selges med ulike utstyrspakker - med og uten: soltak, dobbelt klimaanlegg, varme i seter, ryggesensor, navigasjonsanlegg, webasto, m.m. Ettersom vi ikke får prøvd så mange av disse (få hos forhandlere) så lurer jeg på om noen har noen erfaringer med de ulike utstyrspakkene. F.eks dette med behovet for dobbelt klimaanlegg - dette blir lagt fram som noe bra - men er det strengt tatt nødvendig eller merker man stor forskjell? Vet at Previa'n har det, men selger i en butikk her i byen hevder at det ikke er nødvendig fordi bilen ikke er så stor. Men - erfaringer? Likeså mener jeg å ha lest at navigasjonsanlegget i disse bilene ikke er så godt, og gjør en del feil (og av noen så hevdes det at disse stemmene er en plage...?) - erfaringer? Osv osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi ønsker å kjøpe en Avensis Verso. Ser at de selges med ulike utstyrspakker - med og uten: soltak, dobbelt klimaanlegg, varme i seter, ryggesensor, navigasjonsanlegg, webasto, m.m. Ettersom vi ikke får prøvd så mange av disse (få hos forhandlere) så lurer jeg på om noen har noen erfaringer med de ulike utstyrspakkene. F.eks dette med behovet for dobbelt klimaanlegg - dette blir lagt fram som noe bra - men er det strengt tatt nødvendig eller merker man stor forskjell? Vet at Previa'n har det, men selger i en butikk her i byen hevder at det ikke er nødvendig fordi bilen ikke er så stor. Men - erfaringer? Likeså mener jeg å ha lest at navigasjonsanlegget i disse bilene ikke er så godt, og gjør en del feil (og av noen så hevdes det at disse stemmene er en plage...?) - erfaringer? Osv osv...

Finns vel ingen Avensis Verso, den er ikke lenger i produksjon, i Norge heter den kun Verso og er bygd på Corolla sin lest, bilen er forøvrig satt sammen i Tyrkia.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jo jeg har en Toyota Avensis Verso 2005 med 2 soltak, innebygget ryggekamera osv. ( dyreste utgave)

Denne ble importert fra Tyskland i 2006.

Det er som man skriver ikke en bil som er solgt i Norge ( alle er importert)

Denne bilen er egentlig ikke forandret fra 2001 til 2005, bare noen små endringer av støtfanger bak og fremme kom i 2004, men ellers er resten av bilen lik.

Det betyr at finner man en god 2003 modell som ikke er kjørt langt vil man ikke merke noen forskjell på kjøre-egenskaper, eller endring av motor eller annet i forhold til en 2005 model

Jeg er meget fornøyd med bilen, men til informasjon er den muligens ikke like støysvak som nyere biler. Man hører godt dieselmotoren inne i bilen, men for oss er dette den perfekte familiebil.

I andre deler av verden ble Toyota Avensis Verso solgt under navnet "Toyota Ipsum"

http://www.cars-directory.net/gallery/toyota/ipsum/

Nye dieselmotorer er så effektive at man i kaldt vær kan ha nytte av diesel cupevarmer.

( På vestlandet er ikke dette nødvendig, men bor man i innlandet eller nordpå vil jeg tro det er helt påkrevet. )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...