Gå til innhold

Oppdatering av GPU på GeForce 8400M GS

Crystal

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg forsøker å oppgradere mitt skjermkort GeForce 8400M GS fra NVIDIA`s hjemmeside, men får beskjed om at jeg må oppgradere GPU fra HP`s hjemmeside (HP requires that you download the driver for your GPU from their support site). Nå har jeg forsøkt de fleste oppdateringene fra den siden, men fortsatt får jeg samme beskjed på NVIDIAs hjemmeside. Er det noen som har et forslag til hva jeg må gjøre for å fikse det? Dette gjelder en HP Pavillion DV2510eu.

Takker hvis noen kan hjelpe meg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Svenni212000 skrev:
Eh.. forstår ikke helt problemet.

På bærbare og enkelte hovedkort med integrert GPU skal drivere lastes ned fra PC eller Hovedkortprodusentens hjemmeside. Det vil si; har du bærbar PC fra HP, skal drivere lastes ned fra HP sin hjemmeside, og ikke fra nvidias hjemmeside.

Men er skjermkortet intigrert i hovedkortet da? På NVIDIA`s hjemmesider er de nyeste oppgrderingene for skjemkortet lagt ut der, mens hos HP`s hjemmeside er jo disse driverene gamle (fra 2007). Jeg trodde ihvertfall at man lastet ned de nyeste driverene og softwaren fra NVIDIA siden dette er et NVIDIA-skjermkort..

Lenke til kommentar

Hallo

Jeg vil bare si at det går ann og oppdatere driverene til skjermkortet selv om det er bærbar (notebook).

se på denne siden www.guru3d.com

kikk på downloads der kan du trykke på Videocards - NVIDIA GeForce Vista 32|64 eller om du har xp så velger du det. Da begynner du å teste driverene fra toppen av og nedover til en av driverene virker. Grunnen til dette er at ikke alle driverene virker til bærbare. På toppen er de nyeste driverene og de eldre er nedover. Før du prøver å installere de nye driverene du laster ned er du nødt til å avinstallere de gammle som du bruker.

Dette virket supert for meg og jeg kjører en Dell vostro laptop med nvidia geforce 8600M GT (M-Mobile)

Endret av seidon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...