Gå til innhold

Skjermkort til FIFA 09

frehaag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FIFA 09 er ikke et spill som krever mye grafisk og med den oppløsningen der behøver du ikke noe kraftig. Ville helt klart gått for HD4850. HD4850 er ikke spesielt dyrt (1200-1400 kr), men du får utrolig mye igjen for pengene dine. Jeg tror til og med et HD4850 vil kunne kjøre Crysis med alt på fullt i 1024x576 og det er jo kjekt. Hvilke andre specs har du på datamaskinen din? Prosessor osv.

EDIT: For å svare på spørsmålet ditt, HD4850 vil kjøre FIFA 09 helt glatt.

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned demoen til fifa 09 nettopp og tenkte å teste det ut. Jeg opplevde med mitt skjermkort (GeForce 8400M GS) at spillet gikk tregt og til slutt hang spillet seg...(skjermdriveren sluttet og svare). Det jeg lurer på er om jeg har nok specs for å kjøre dette spillet:

Operativ system: Windows Vista

Prosessor: Intel Core 2 Duo T5250 @ 1,50 GHz

Minne: 2,00 GB

Skjermkort: GeForce 8400M GS totalt tilgjenglig grafikkminne 831 mb

Lenke til kommentar
Hvilke andre specs har du på datamaskinen din? Prosessor osv.

EDIT: For å svare på spørsmålet ditt, HD4850 vil kjøre FIFA 09 helt glatt.

Takk for svar. Har sett på HD4850, faktisk. Antar minne ikke har all verden å si, da det er mange andre kort som har 1 GB, men er langt billigere enn HD4850-kort med 512 MB? Bør jeg opp på 1 GB på HD4850 også, om jeg går for det, eller er 512 MB nok?

Hvilke andre kort kan alternativt være aktuelle, om jeg vil redusere prisen?

Jeg har ikke akkurat noe monster, en P4 3,2 GHz med 1 GB minne. Mitt gamle GF6200LE drar ikke FIFA 08 spesielt godt, så tenkte det var på tide å oppgradere.

Endret av frehaag
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha noe billigere enn HD4850 er det vel 9800GT som er det beste valget. Nå kommer jo HD4830 snart, men hvor dette vil legge seg i forhold til 9800GT ytelsesmessig vet jeg ikke enda. Både 9800GT og HD4830 vil ligge på rundt ~ 900 kr mener jeg. Hadde vært greit å vite alle specsene dine med tanke på at Intel kommer med en ny socket snart. En ny socket vil gjøre at prisen på gamle modeller vil falle ettersom de skal skiftes ut med den nye generasjonen. Da vil det kanskje være interessant å fornye hele pc'en når du først er i gang. Jeg vet ikke hvor lenge du vil vente på å spille FIFA 09 eller når prisdroppet vil intreffe. Enn så lenge kan du skaffe deg skjermkortet og ha det gøy med FIFA 09, og vurdere om du skal oppgradere hele pc'en eller ikke. Jeg anbefaler deg fortsatt å gå for HD4850. Det er ikke mye dyrere enn 9800GT, men ytelsesmessig er det en del bedre. Er det bare FIFA 09 du har tenkt til å spille?

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar

Ja, det blir nok mest FIFA. Kanskje ett og annet annet spill, men det er sjelden, og jeg har ikke så høye krav.

Hovedkortet mitt er et Asus P5ND2-SE, socket 775, 800MHz FSB. Prosessoren er en P4 641 3,2GHz, 2 MB cache. Trenger jeg å oppgradere det for at det skal fungere bra sammen med HD4850?

Og hva med RAM på skjermkortet, trenger jeg en gig, eller holder det med 512?

Lenke til kommentar

Kanskje prosessoren din blir litt flaskehals som det heter opp mot HD4850, men det må jeg la noen andre her inne få lov til å svare på for det er jeg nemlig ikke helt sikker på. Når det gjelder minne på skjermkortet vil 512MB være mer enn nok i dette tilfellet.

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar
Hva slags PSU har du?

Har mine tvil på at han vet hva PSU er. Uansett PSU = Power Supply, altså strømforsyning. Det vi trenger å vite er hvor mange watt strømforsyningen din har :)

Helst ikke bare watt, vi burde også få vite merke, eventuellt hvor mange Ampere (A) den kan levere på 12V

Lenke til kommentar
Er ikke dette en bærbar pc?

Nei, det er Crystal sin bærbare PC.

Frehaag har en stasjonær med ett gammelt skramlete LE kort.

Lenke til kommentar
Helst ikke bare watt, vi burde også få vite merke, eventuellt hvor mange Ampere (A) den kan levere på 12V

NorthQ. Husker ikke modellen, men 400 watt, 15 A på 12 V.

Har mine tvil på at han vet hva PSU er.

Du, kis, jeg er ikke helt amøbe, bare har ikke fulgt med på skjermkortutviklinga de siste årene ;)

Lenke til kommentar
Er ikke dette en bærbar pc?

Nei, det er Crystal sin bærbare PC.

Frehaag har en stasjonær med ett gammelt skramlete LE kort.

Ja det er min bærbare. Syns det var litt rart at spillet ikke funka ut ifra hva jeg har på maskina. Tror dette er et driver-problem for skjemkortet. Jeg testet ut spillet på min stasjonære maskin, med lave specs enn den bærbare og det gikk helt fint. Så tror det enten et driverene eller vista-kluss-problem-tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...