Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløs ruter, koblet til vanlig ruter, går det an?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har per dags dato 3 Pc'er i huset, som alle er i bruk. har 2 stationære, og 1 bærbar.

alle pc'ene er i dag tilkoblet med kabel til internet, som er helt greit, utenom bærbaren, som jeg vil ha trådløs på.

så det jeg lurer på. går det an og koble til en trådløs ruter, på den kablete ruteren vi har fra før?

Nett via vegg --> Modem --> Ruter med tråd --> (2 Pc'er) Trådløs ruter --> Bærbar

går dette an?

-Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg gått fram og tilbake. fått det til.

den første timen var jeg ikke secured i det hele tatt lol.

men nå, etter noen timer, har jeg fått det til at det står: Security-Enabled netowork

der jeg, i ruter configen, skrev inn et PW, og når jeg addet connection, skrev samme PW'et.

men jeg er LANGT i fra komfortabel.. søket etter nettverk. og fant mitt, og en annenmans nettverk, som også hadde: Security-Enabled netowork

så jeg skulle sjekke om dette ble rett, så jeg prøvde og connecte den andre's internet. så fikk jeg beskjed om og skrive inn et PW. så jeg skrev inn noe random.. og kunne connecte!

så føler meg ikke akkurat sikker ^^

i ruter configen. så valgte jeg WPA1/2 - PSK som security system , og skrev inn et passord..

er jeg nå sikret? har ingen andre pc'er med wireless, så får liksom ikke testet det.

Lenke til kommentar
Du får koblet deg til naboen men får ikke noen data (f.eks internett) siden du ikke har krypteringsnøkkelen hans. WPA er veldig sikker kryptering, spesielt om du velger et ord som er litt langt (over 10 tegn) og ikke står i noen ordliste eller passordliste.

takker. kjører et pw på 8 symboler. regner meg at jeg er "trygg" da:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...