*Magnus* Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hei. Har per dags dato 3 Pc'er i huset, som alle er i bruk. har 2 stationære, og 1 bærbar. alle pc'ene er i dag tilkoblet med kabel til internet, som er helt greit, utenom bærbaren, som jeg vil ha trådløs på. så det jeg lurer på. går det an og koble til en trådløs ruter, på den kablete ruteren vi har fra før? Nett via vegg --> Modem --> Ruter med tråd --> (2 Pc'er) Trådløs ruter --> Bærbar går dette an? -Takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Det går bra så lenge de to routerne ikke bruker samme subnett (f.eks 192.168.1.x). Anbefaler å sette opp den andre routeren som aksesspunkt og switch. Du finner info i nettverkslinken min. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 hvis f.eks din hovedrouter har 192.168.1.1, så kan du sette den trådløse routeren med fast IP til f.eks 192.168.1.2, men for all del husk å skru av DHCP på den trådløse routeren. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 takker for svar så kommer det standarde spørsmålet. hvordan? Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hei, jeg har nettopp gjort dette. Det jeg gjorde var å følge linken under til punkt og prikke. Works like a charm! http://routersetup.blogspot.com/2007/08/co...ters-wired.html Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Hei, jeg har nettopp gjort dette. Det jeg gjorde var å følge linken under til punkt og prikke. Works like a charm! http://routersetup.blogspot.com/2007/08/co...ters-wired.html takker skaffer meg en trådløs ruter i morgen, får sette den opp da Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Da har jeg gått fram og tilbake. fått det til. den første timen var jeg ikke secured i det hele tatt lol. men nå, etter noen timer, har jeg fått det til at det står: Security-Enabled netowork der jeg, i ruter configen, skrev inn et PW, og når jeg addet connection, skrev samme PW'et. men jeg er LANGT i fra komfortabel.. søket etter nettverk. og fant mitt, og en annenmans nettverk, som også hadde: Security-Enabled netowork så jeg skulle sjekke om dette ble rett, så jeg prøvde og connecte den andre's internet. så fikk jeg beskjed om og skrive inn et PW. så jeg skrev inn noe random.. og kunne connecte! så føler meg ikke akkurat sikker ^^ i ruter configen. så valgte jeg WPA1/2 - PSK som security system , og skrev inn et passord.. er jeg nå sikret? har ingen andre pc'er med wireless, så får liksom ikke testet det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Du får koblet deg til naboen men får ikke noen data (f.eks internett) siden du ikke har krypteringsnøkkelen hans. WPA er veldig sikker kryptering, spesielt om du velger et ord som er litt langt (over 10 tegn) og ikke står i noen ordliste eller passordliste. Endret 1. oktober 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Du får koblet deg til naboen men får ikke noen data (f.eks internett) siden du ikke har krypteringsnøkkelen hans. WPA er veldig sikker kryptering, spesielt om du velger et ord som er litt langt (over 10 tegn) og ikke står i noen ordliste eller passordliste. takker. kjører et pw på 8 symboler. regner meg at jeg er "trygg" da:) Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 så lenge ikke det er noe som står i en ordliste/passordliste så er du safe nok:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå