Gå til innhold

Blodprøve/urinprøve på sesjonsdagen.

indie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leste at det bare blir tatt blodprøve når du ankommer rekruttskolen. Jeg har ingen planer om å ta med div. stoff, men jeg røyket marihuana forrige Onsdag og skal på sesjon 9 oktober. THC kan jo være i kroppen i opptil 30 dager etter inntak, men jeg har hørt at det ikke er verken urinprøve eller blodprøve.

@ thomsi1607, du har tydeligvis ikke peiling i det hele tatt. Om man har spor av THC f.eks er det ikke på hodet og rævva ut, du må fortsatt tjenestegjøre, men du har nok ikke like mange valgmuligheter som andre folk.

Endret av indie
Lenke til kommentar

"Ikkje urinprøve

Tida kor du måtte tisse i eit lite plastbeger er over. Forsvaret slutta med urinprøve på sesjon i 2005. I motsetnad til det mange trur, vart ikkje urinprøva brukt til å påvise narkotikamisbruk. Urinprøva vart derimot nytta til å måle mellom anna proteinnivået i kroppen og målingar i samband med eventuell diabetes. Det vert heller ikkje teke blodprøve. "

Hentet fra: Forsvarsnett: mytane om sesjon.

WD40: Nice, takker.

Lenke til kommentar

Da jeg var i forsen i 2003/2004 var det kun urinprøve på sesjon. Blodprøve ble først tatt på innrykket, også var det et par urinprøver iløpet av året jeg var inne.

Det var også undersøkelse av bagasje av MP og hunder under innrykket.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Det blir tatt urinprøve på sesjonsdagen, blir ulovligestoff funnet der kan det ende med politianmeldelse. Når du er kommet inn i militæret så blir du kontrolert av narkotika hunder. Var faktisk ein som ble tatt når eg var i militæret, han blei kjørt ut av leiren av MP styrken.

Lenke til kommentar

GIkk vist litt fort i svingene her, så både jeg og Bruktbilen trodde han spurte om disse prøvene på innrykksdagen. Derfor kom de svarene fra oss. Ser også at det er mange som har skrevet svar bassert på tester som foregår under innrykket og ikke sesjonsdagen så ikke bare jeg som har lest litt feil her:)

Så... ang sesjonsdagen.. Nei.. du blir ikke testa der.

Og Indie.. jeg har litt peiling. Grunnen til at jeg skrev at det var på hodet og ræva ut er at for å få sikkerhetsklarering har forsvaret nulltolleranse for blant annet narkotika. Sitat fra utvalgt.no: "Det er nulltoleranse for vold og narkotika."

Selvfølgelig.. ung og dom tilfeller en gang for mange år siden kan forsvaret "godta", men gjentar dette seg sliter du med sikkerhetsklareringen.. Og uten sikkerhetsklarering..... ja da er det lite du får gjort. Mulig det er noen stillinger i staben, arrangere velferdsturer, laminere kart etc etc.

Det blir tatt urinprøve på sesjonsdagen, blir ulovligestoff funnet der kan det ende med politianmeldelse. Når du er kommet inn i militæret så blir du kontrolert av narkotika hunder. Var faktisk ein som ble tatt når eg var i militæret, han blei kjørt ut av leiren av MP styrken.

Jeg tok aldri urinprøve på sesjonen.. Dette tror jeg det ble slutt på for endel år siden. Men ja.. under innrykket blir du testa grundig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...