Gå til innhold

Vurderer å selge Launchkonsollen, og oppgradere til Elite


Dzeko

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, vurdere jeg å selge launchkonsollen, og oppgradere til Elite.

Men jeg har et par spørsmål..

 

-Hørt no snakk om et nytt Motherboard som heter Jasper, når er det eventuelt ute, og er det Elite? (regner med at det er det)

 

- Er Elite konsollen like bråkete som Launchkonsollen? Hvis ikke, er det stor forskjell?

 

- Det er vel mulig å overføre Xbox Live kontoen min, med gamperoints og alt?

Har ikke memory-uniten, men eventuelt overføre med minnepinne?

 

- Jeg har en Samsung LE32R89 TV...Blir det bedre bilde med HDMI enn med component?

 

- Det ser ikke ut til at konsollen min er en "RROD konsoll", burde jeg bare ærklere meg selv som heldig, og ikke selge den :D?

 

- Hva tror dere jeg får for den?

 

Xbox 360 Premium med 20GB

 

En trådløs kontroll og en med tråd

 

Et headset

 

Syv spill - Gears of War, Oblivion, Perfect Dark Zero, Fifa World Cup 06 (lol), PGR4 og DOA 4

 

 

Tenkte 2500? Sjekka på finn, og folk selger faktisk for ca den prisen.

 

Edit: 2000 er kanskje mer realistisk :p

Endret av jente_12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke hør på ramsey (han er noob med stor N) :p

 

Du kan glatt ta 2500 for denne pakken. Solgte selv min 360 med 10 spill for 2800, og det var kun med 1 kontroller. Det var vistnok mange gode spill som følgte med (Sukk og farvel Gears of War :cry: ) Med din samling skal nok også denne gå rimelig kjapt.

 

DJPreppy :)

Lenke til kommentar
-Hørt no snakk om et nytt Motherboard som heter Jasper, når er det eventuelt ute, og er det Elite? (regner med at det er det)

 

- Er Elite konsollen like bråkete som Launchkonsollen? Hvis ikke, er det stor forskjell?

 

1. Jasper er det nest siste motherboardet som kommer til Xbox 360, og det går rykter om at det kommer i løpet av høsten. Det kommer selvfølgelig også med elite. Finner du en xbox360 produsert etter 31.august, er det god sjanse for at det kan være en Jasper.

 

2. Vel, elite konsollen og premium konsollen har jo identisk innmat. Falcon xbox 360 syntes ihvertfall jeg er bedre enn launchkonsollene. Hovedproblemet til all bråken er jo pga dvdrommen uler og bråker som f. Dette kan ordnes ved å modifisere konsollen og endre lese hastighet til 8x. Det hjelper mye. Hvis ikke det er nok, kan du alltids finne deg en casemod. Som også hjelper. Jeg syntes ikke noe om stock konsoller, da det bråker for mye for min del.

 

3. Det sies at jasper skal være stillere i standby modus, men det hjelper jo lite da xbox 360 er forholdsvis rolig i standbymodus. Bråket kommer jo fra DVD spilleren. Håper dette forklarte noe av det du lurte på.

Endret av mtnine FURY
Lenke til kommentar

Takk, det gjorde det... Men tror ikke jeg går veien og modifiserer den..

 

Men synes dere det er verdt å bytte til Elite?

 

Det blir jo mindre støy nå som man etter høstoppdateringa kan "installere" deler av spillet på hardisken. Er jo stas med 120GB da...Kan jo kjøpe hardisk separat, men da lønner det seg nesten å kjøpe Elite

Lenke til kommentar
Takk, det gjorde det... Men tror ikke jeg går veien og modifiserer den..

 

Men synes dere det er verdt å bytte til Elite?

 

Det blir jo mindre støy nå som man etter høstoppdateringa kan "installere" deler av spillet på hardisken. Er jo stas med 120GB da...Kan jo kjøpe hardisk separat, men da lønner det seg nesten å kjøpe Elite

 

Hadde akkurat samme problemstilling som deg nylig. Om jeg skulle ha Premium/Core eller Elite.

 

Det er 500 kr i forskjell på premium og elite, og få for 500 kr ekstra, får du med en hdmi kabel (vel pris 200 kr+- avhenging av kvalitet/merke). Samt dobbel så stor hardisk. Vet ikke hva prisen på å kjøpe standalone 120 GB hardisk ved siden av. Men det blir uansett dyrere.

 

Så er jo Xbox Elite svart også! :)

 

Og du har selvfølgelig helt rett med at lydproblemene vil bli så og si fraværende med muligheten for å legge inn spill på hardisken, og da kommer jo en 120 GB hardisk godt med.

 

Med tanke på hva du får ekstra for en 500 lapp, ville jeg ikke nølt med å skaffe meg en elite hadde jeg vært deg.

 

Jeg er ihvertfall ikke skuffet :)

Lenke til kommentar
Takk, det gjorde det... Men tror ikke jeg går veien og modifiserer den..

 

Men synes dere det er verdt å bytte til Elite?

 

Det blir jo mindre støy nå som man etter høstoppdateringa kan "installere" deler av spillet på hardisken. Er jo stas med 120GB da...Kan jo kjøpe hardisk separat, men da lønner det seg nesten å kjøpe Elite

 

Hadde akkurat samme problemstilling som deg nylig. Om jeg skulle ha Premium/Core eller Elite.

 

Det er 500 kr i forskjell på premium og elite, og få for 500 kr ekstra, får du med en hdmi kabel (vel pris 200 kr+- avhenging av kvalitet/merke). Samt dobbel så stor hardisk. Vet ikke hva prisen på å kjøpe standalone 120 GB hardisk ved siden av. Men det blir uansett dyrere.

 

Så er jo Xbox Elite svart også! :)

 

Og du har selvfølgelig helt rett med at lydproblemene vil bli så og si fraværende med muligheten for å legge inn spill på hardisken, og da kommer jo en 120 GB hardisk godt med.

 

Med tanke på hva du får ekstra for en 500 lapp, ville jeg ikke nølt med å skaffe meg en elite hadde jeg vært deg.

 

Jeg er ihvertfall ikke skuffet :)

 

 

I feel ya:D Men så har jeg jo Premium fra før, spm. er om jeg burde bytte eller ikke:P

Endret av jente_12
Lenke til kommentar
Takk, det gjorde det... Men tror ikke jeg går veien og modifiserer den..

 

Men synes dere det er verdt å bytte til Elite?

 

Det blir jo mindre støy nå som man etter høstoppdateringa kan "installere" deler av spillet på hardisken. Er jo stas med 120GB da...Kan jo kjøpe hardisk separat, men da lønner det seg nesten å kjøpe Elite

 

Hadde akkurat samme problemstilling som deg nylig. Om jeg skulle ha Premium/Core eller Elite.

 

Det er 500 kr i forskjell på premium og elite, og få for 500 kr ekstra, får du med en hdmi kabel (vel pris 200 kr+- avhenging av kvalitet/merke). Samt dobbel så stor hardisk. Vet ikke hva prisen på å kjøpe standalone 120 GB hardisk ved siden av. Men det blir uansett dyrere.

 

Så er jo Xbox Elite svart også! :)

 

Og du har selvfølgelig helt rett med at lydproblemene vil bli så og si fraværende med muligheten for å legge inn spill på hardisken, og da kommer jo en 120 GB hardisk godt med.

 

Med tanke på hva du får ekstra for en 500 lapp, ville jeg ikke nølt med å skaffe meg en elite hadde jeg vært deg.

 

Jeg er ihvertfall ikke skuffet :)

 

 

I feel ya:D Men så har jeg jo Premium fra før, spm. er om jeg burde bytte eller ikke:P

 

Vel det er jo noe du må tenke på selv. Du har vel 2 valg hvis du tenker på å utnytte den kommende dashboard updaten.

 

1. Beholde konsollen, oppgradere hardisk til 120 gb, da får du jo beholde spillene også. Utgift blir vel 700-800 kr for en hardisk. Dunno egentlig.

 

2. Selge premium får 2500 kr ca, kjøpe elite får med hdmi og 120gb hardisk. Men da mister du spillene dine. Så hvis du klarer å leve uten spillene dine, hadde jeg gått for en elite. Men som sagt, dette er jo helt opp til deg.

 

Kan hende jeg tar feil nå, men hvis du skaffer achievments mens du er online, så vil vel ikke dette ha noe å si når du bytter konsoll, er jo bare å signe inn med din xbox live id.

 

Fint hvis noen kunne svare på dette. Virker logisk nok ihvertfall

Lenke til kommentar
Achievements oppdateres hver gang du kobler deg til Xbox Live, så vidt jeg har forstått. Jeg har i hvert fall aldri merket noen skurring i gamerscoren min, etter å ha retrievet kontoen et par ganger, samt fullført en harddiskoverføring.

 

Hvordan foregår en slik harddiskøverføring?

 

Får man overført alle savefiler også?

Lenke til kommentar

2000kr er greit mtp prisfallet til nye konsoller og at konsollen er en launchkonsoll.

 

Men ville nå heller bare kjøpt en 120GB hdd til 950kr (husker ikke hvilken sjappe, søk i prisguiden). Komponent og HDMI skal det litt til for å se forskjell på og ettersom du ikke har fått RROD er det tyeligvis ikke noe galt med konsollen din helelr.

Lenke til kommentar
Achievements oppdateres hver gang du kobler deg til Xbox Live, så vidt jeg har forstått. Jeg har i hvert fall aldri merket noen skurring i gamerscoren min, etter å ha retrievet kontoen et par ganger, samt fullført en harddiskoverføring.

 

Hvordan foregår en slik harddiskøverføring?

 

Får man overført alle savefiler også?

 

Du får med en overføringskabel og -CD om du kjøper en ny harddisk. Annet enn det kan du gratis bestille en på Xbox sine hjemmesider. Du kobler rett og slett en kabel mellom den gamle og den nye harddisken og venter en times tid, og alt overføres. Det eneste minuset er at du ikke vil kunne spille arcade-spill og andre nedlastede spill uten å være tilkoblet Xbox Live i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...