dreuf Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Som topic sier. Jeg slår på pc'en, så kommer bios skjermen opp, når den linja har fullført så blir skjermen "sort" og det blinker en markør øverst i h.hjørne. Det kommer ingen pip eller noe som indikerer at noe er galt. Jeg har prøvd å komme meg inn i bios med "F2" men det samme skjer. Noen som har tips om hva som er galt eller hvordan jeg kan feilsøke? Edit: Maskinen fungerte helt normalt til jeg måtte ta en reboot etter installasjon av skriver. Endret 29. september 2008 av dreuf Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Bootloaderen til windows har tullet seg til. Sett i en windows-CD, gå på reparer og skriv fixboot og fixmbr. Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Ok.. nå tror jeg at jeg dreit meg ut.. Jeg plukka fra hverandre pc'en for å støvsuge den (brukte svakeste innstilling) og glad og fornøyd skulle jeg starte pc'en for å gjøre som anbefalt over, men nå får jeg feilmelding: "Invalid configuration information - please run SETUP program" Også står markøren bare å blinker igjen.. F***... Noen tips? Edit: Jeg ser nå at jeg hadde plukket ut backup batteriet til BIOS, kan det være derfor jeg får ny feilmelding? Endret 29. september 2008 av dreuf Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Alt du trenger å gjøre er å gå inn i bios og så klikke på "save and exit". Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Takk for at du tar deg tid til å svare. For meg så virker det som om BIOS er problemet.. For før jeg gjorde dette, så kom første bilde (BIOSen), så står det øvert i høyre hjørne "F2" for Setup og "F11" for boot menu. Problemet da var om jeg trykket F2, F11 eller ikke gjorde noen ting så var resultatet det samme. (blinkende markør som ser sånn ut "_") Kan det være at BIOS batteriet er dårlig, eller kan jeg ha vært så uheldig å "slette BIOSen". Finnes det noen "hard reset" for Bios? Som sagt, for meg så virker det som om det er den som har kræsjet. Endret 29. september 2008 av dreuf Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Merkelig.. nå har jeg restartet maskinen sikkert 20 ganger i håp om å komme inn på BIOS og nå startet den plutselig helt normalt.. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå