Gå til innhold

Hjelp, skjermen svart!

MadMike

Anbefalte innlegg

Har et stort problem, PC'en min vil ikke starte (sitter på en lap nå). Har formatert alt, la inn win2k, siden XP hadde problemer med nettverket. Alt funka bra i en dag. Plutselig hang PC'en ofte, og jeg måtte restarte. Så begynnte den å henge mens den loadet win. Tenkte kanskje det var fordi det var drit varmt på rommet mitt, sikkert langt over 30 grader (2 PC'er på et lite rom=veldig varmt:)) Jeg gikk inn i oppsettet, så på tempvarsel, den var på disabled, satte den på auto og sava. Da den starta opp pep den hele tiden, var som å ha en sykebil på rommet, men jeg kom fint in i win. Satte opp vinduet og satte på en stor vifte for å avkjøle den, men den bare peip. Vet det er mye støv i den, så jeg skrudde den opp og blåste den forsiktig ren med en vifte. Men nå vil den ikke starte. PC'en lager de samme lydene i begynnelsen, men stopper å "bråke/tenke" etter 5 sec, og skjermen forblir svart. Hva kan ha skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan være noe som har løsna - et vedvarende pip i oppstart... se 'beep code' hos produsenten.  Er det en eldre maskin ( siden du hadde så mye støv ) trengs kanskje en Bios oppdatering for å kjøre nettverk i WinXP.

Har sjekka om noe har løsna, alt så ut som det satt normalt. Kan det være fordi jeg satte firewire kortet i slotten under skjærmkortet? PC'en er 2 år gammel, en 933 mhz P III maskin med abit SE 6 hovedkort og Award bios, husker ikke hvilken verson. Problemet var at XP ikke støtter usb baserte nettverk, hvertfall veldig dårlig. Nettverket virket, men hadde laggproblemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...