Gå til innhold

Anmeldelse: FIFA 09 (X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FIFA08 til PC var hvert fall latterlig dårlig, og ting tyder på at også i år får PC en blek utgave av hva konsollene får, så jeg holder helt klart en knapp på PES09 der, PES til PC er jo gjerne det samme som PES til konsoll :)

Godt å høyre :) Då får eg ta å skaffe meg PES 08 for å prøve no då ;)

Lenke til kommentar
FIFA08 til PC var hvert fall latterlig dårlig, og ting tyder på at også i år får PC en blek utgave av hva konsollene får, så jeg holder helt klart en knapp på PES09 der, PES til PC er jo gjerne det samme som PES til konsoll :)

Synes at FIFA09 grafikkmessig var MYE bedre enn 08 (PC). PES09 demoen kommer i morgen så det gjenstår å se.

Lenke til kommentar

Jeg husker mitt første møte med PES, det var PES2 på PlayStation2, husker når jeg vant ligaen og de spilte "We are the Champions" og spillerne løpte rundt på banen, kastet seg i alle retning, repriser fra høydepunkter gjennom hele serien ble vist på en veldig bra måte, fikk nesten litt tårer i øynene av det hele :p

Dessverre så virker det som slikt fokus har forsvunnet i nyere utgaver av PES, kan ikke huske noe slikt i verken PES6 eller PES08?

Det som er bedre med PES er selve gameplayet, det føles mye mer realistisk, spillerne begår feil, til og med dommeren begår feil, mye mer blir lagt til tilfeldighetene (noe som også er et faktum i virkeligheten), plutselig så driter keepern din seg loddrett ut, din frustrasjon brer seg over i et bredt smil når du tenker over det hele i etterkant! Når du nærmer deg 16meter så lurer du på om du skal fyre av et skudd eller prøve å trenge deg igjennom det bunnsolide forsvaret, den kunstige intelligensen er på full høyde som lærer seg spillestilen din så du må etterhvert bytte taktikk for å bryte igjennom muren av forsvarspillere. Og når den avgjørende fasen kommer, så er det ikke bare bare å putte ballen i mål heller.

Mens på FIFA er det jo bare å finne en måte å komme igjennom på, og kjøre den gang på gang på gang, funker jo hver eneste gang, og er du først innenfor 16meteren så er det jo bare å finne ut av systemet så vil 9 / 10 skudd gå inn.

Eneste jeg syntes har skuffet i både FIFA og PES i alle år er keeperen, du kan jo strengt tatt ikke styre han (bortsett fra å få han til å ruse ut) og om så keeperen er i verdensklasse så presteres det utrolig sjeldent klasseredninger? (hvert fall på FIFA)

For å være helt ærlig kan jeg knapt merke noen forskjell på FIFA sin dårligste keeper og på FIFA sin beste?

Få mer tilfeldighet inn i spillet! La dommeren gjøre feil, blås feilaktig for offside, andre ganger la være å blåse når det skulle vært offside, la det blåses frispark litt gal vei osv.. La keeperne ha noen klassredninger, og noen gigantiske tabber. La forsvarspillerne gjøre idiotiske feilpassninger i forsvar, la det komme noen heidundranes skudd fra distanse som plutselig smeller i treverket osv osv.. Spesielt FIFA er og blir alt for firkantet på dette området!

Lenke til kommentar
Jeg husker mitt første møte med PES, det var PES2 på PlayStation2, husker når jeg vant ligaen og de spilte "We are the Champions" og spillerne løpte rundt på banen, kastet seg i alle retning, repriser fra høydepunkter gjennom hele serien ble vist på en veldig bra måte, fikk nesten litt tårer i øynene av det hele :p

Dessverre så virker det som slikt fokus har forsvunnet i nyere utgaver av PES, kan ikke huske noe slikt i verken PES6 eller PES08?

Det som er bedre med PES er selve gameplayet, det føles mye mer realistisk, spillerne begår feil, til og med dommeren begår feil, mye mer blir lagt til tilfeldighetene (noe som også er et faktum i virkeligheten), plutselig så driter keepern din seg loddrett ut, din frustrasjon brer seg over i et bredt smil når du tenker over det hele i etterkant! Når du nærmer deg 16meter så lurer du på om du skal fyre av et skudd eller prøve å trenge deg igjennom det bunnsolide forsvaret, den kunstige intelligensen er på full høyde som lærer seg spillestilen din så du må etterhvert bytte taktikk for å bryte igjennom muren av forsvarspillere. Og når den avgjørende fasen kommer, så er det ikke bare bare å putte ballen i mål heller.

Mens på FIFA er det jo bare å finne en måte å komme igjennom på, og kjøre den gang på gang på gang, funker jo hver eneste gang, og er du først innenfor 16meteren så er det jo bare å finne ut av systemet så vil 9 / 10 skudd gå inn.

Eneste jeg syntes har skuffet i både FIFA og PES i alle år er keeperen, du kan jo strengt tatt ikke styre han (bortsett fra å få han til å ruse ut) og om så keeperen er i verdensklasse så presteres det utrolig sjeldent klasseredninger? (hvert fall på FIFA)

For å være helt ærlig kan jeg knapt merke noen forskjell på FIFA sin dårligste keeper og på FIFA sin beste?

Få mer tilfeldighet inn i spillet! La dommeren gjøre feil, blås feilaktig for offside, andre ganger la være å blåse når det skulle vært offside, la det blåses frispark litt gal vei osv.. La keeperne ha noen klassredninger, og noen gigantiske tabber. La forsvarspillerne gjøre idiotiske feilpassninger i forsvar, la det komme noen heidundranes skudd fra distanse som plutselig smeller i treverket osv osv.. Spesielt FIFA er og blir alt for firkantet på dette området!

Enig og uenig. Ja, finn du ein måte å angripe på er det berre å satse på den taktikken. Derimot er det stor forskjell på keeperane på Fifa. Har spelt mykje med Derby County på Fifa08 (då blei gleda endå større å vinne), og må seie begge keeperane eg brukte var vesentlig dårligare enn t.d. Frankrike sin Coupet eller Frey.

9/10 skudd går inn? Det spørst jo kven du har. Om du har t.d. Earnshaw (på Derby), så er sjansen stor for å bomme. Om du derimot har Anelka, så er sjansen definitivt større. Det eg synst var merkeleg var at så mange spelarar på lågare nivå var for gode i forhold til rating. Eg brukte veldig mykje Earnshaw på topp, for han sprang jo forbi absolutt alle saman. Berre synd sjansen for å bomme var større enn å score..

Lenke til kommentar

Har spilt det i nesten hele dagen da den lå i postkassa kl. 12 i dag. Å, som jeg elsker AbsoluttSpill. De er absolutt (jeg vet, litt med vilje :p) de beste! Skrev litt om det jeg likte i en PES tråd:

Nei, den demoen kommer i morgen da begge "stores" oppdaterer. PSN er vel alltid oppdatert i 6 tiden om kvelden, og Xbox Marketplace litt tidligere, nærmere kl. 12 om dagen.

Dere som skriver så "positivt" om PES er tåpelige fordi dere prøver å downe FIFA så mye som mulig for å få de gode tingene frem. Jaja, er vel smak og behag. Men etter en skandale som PES 2008 spørs det ikke om PES 2009 må være utrolig utrolig bra for å overbevise. Har spilt FIFA 09 i en hel dag da den lå en dag tidlig i postkassa i morges og det er noe av det mest overbevisende jeg har sett i fotballspill så langt.

Flyt, Tempo, alt er fikset fra FIFA 08. Keepere oppe på cornere i siste minuttet, reagering av spillere når de blir gitt dumme gule kort, reagering når spilleren som har mye plass ikke får ballen og viser at han blir sur; gult kort etter fordel når ballen går ut av spill sånn at det ikke blir blåst unødvendig som før; keepere er vel 100 ganger bedre enn Fifa 08, og det er nesten ikke overdrevet det heller.

Fifa 09 imponerer, og med Be A Pro som har 4 sesonger nå inkl. call ups for landslag og bra rating/XP system er det også sterkt. 10v10 online er vel litt vanskelig å få til dersom spillet lanseres i morgen! Ellers, hva kan jeg si? FIFA 09 har nesten ikke problemer i år, og takk gud for at direkte røde kort er tilbake uten at det må være sistemann felling, det savnet jeg veldig i Fifa 08. Men må sies at tempo er det beste som har skjedd med FIFA 09 i forhold til Fifa 09, føles nesten perfekt ut på "Normal" og den som blir standard på online og alt så er storfornøyd.

Dere PES die hard fans må seriøst ikke tenke på demoen og MÅ spille dette en del før dere bare generaliser og sier at FIFA suger. Prøv hele hos en venn eller noe hvis dere ikke har tenkt å kjøpe det; og jeg lover jeg skal lage litt tid for å prøve PES 09 demo i morgen hvis jeg kan slå av Fifa lenge nok å laste ned demoen :)

Å, jeg er så glad, ett helt år til med et herlig spill, og kanskje evt. 2 hvis PES fikser på utrolig mye fra 08.

HUSK: Alt er basert på next-gen (ps3/360) :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Har ikke testet så mye triks, men synes det er mye av det samme som vi så i 08.

Testet 10vs10 nå i kveld. Det var utrolig morsomt. Ble overrasket over hvor glatt alt gikk. Ingen lag i det hele tatt. Men herregud for et kaos. Posisjonering er ikke noe alle kan. Forvent dere midtstoppere som står i offside, forvent dere 10 spillere på en kontring, og ikke minst kort. Tror det ble 3 røde og utallige gule. Minnet meg mer om GTA enn fotball. Og om det scores mål kan 10 stk feire samtidig. For et syn det var. Alle løp og flaksa med henda. :D Det ble 2-2 forresten. Mitt lag fikk inn to kjappe på overtid.

Lenke til kommentar

Haha, jeg var med på 10v10 tidligere. Men helt ærlig, så var det ekkelt. Altfor mange som pauset hele tiden, sier du at du ikke opplevde det når 20stk var på plass :wow:

Men det var morsomt ja, spesielt etter mål når alle løp rundt og feiret samtidig :D Vi tapte forresten 7-1. Haha, men det var en jævlig dårlig i midtfosvar som var oppe som spiss hver gang han kunne være det. Men kan tenke for meg at Clubs blir veldig moro, men jeg er vel en av de få her som har det på ps3. Angrer litt på det nå, siden jeg har begge konsollene. Men hadde veldig lyst å være med på FIWC for første gangen :)

Lenke til kommentar
Haha, jeg var med på 10v10 tidligere. Men helt ærlig, så var det ekkelt. Altfor mange som pauset hele tiden, sier du at du ikke opplevde det når 20stk var på plass :wow:

Men det var morsomt ja, spesielt etter mål når alle løp rundt og feiret samtidig :D Vi tapte forresten 7-1. Haha, men det var en jævlig dårlig i midtfosvar som var oppe som spiss hver gang han kunne være det. Men kan tenke for meg at Clubs blir veldig moro, men jeg er vel en av de få her som har det på ps3. Angrer litt på det nå, siden jeg har begge konsollene. Men hadde veldig lyst å være med på FIWC for første gangen :)

Den nye "Clubs" funksjonen virker meget spennende. Har bare lest litt om det på EA's offisielle forum.. Noen som vet nøyaktig hva denne funksjonen går ut på?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...