Gå til innhold

Tips - Allsidig pc til litt over 6000,-

Anbefalte innlegg

Har laget et oppsett som jeg tror vil falle i smak hos flere. Har bygget en lignende pc selv, men med litt dyrere komponenter. Hovedkort og skjermkort + ekstra 120mm vifte utgjør forskjellen. Ble utrolig positivt overrasket over kabinettet med strømforsyning. Noctuakjøleren passer perfekt i kabinettet slik at luften blåses direkte bak på utblåsingsviften i bakkant av kabinettet. Orginalviften i kabinettet er av en simplere type, men fungerer greit på laveste hastighet. Alt i alt blir dette en svært stillegående pc, med akseptable ytelser og lave temperaturer tatt i betraktning av at dette er et budsjett-bygg.

PS. Har du noen kroner å gå på anbefaler jeg å kjøpe en 120mm Noctua-vifte for å erstatte orginalviften i kabinettet. OBS! Mangler skjerm, DVD-brenner, mus og tastaur.

Les forøvrig underteksten i handlevognen.

TMG.

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nå være rart i dag å velge 3870 til over 1000 kr når man kan velge 4670 til 600 kr som yter like bra, eller man kan velge 4850 som koster fra 1190 kr, ellers ser det ut som en fornuftig satt sammen maskin(hvis man velger dvdbrenner) Kanskje ett litt spesielt harddisk valg, når man kan få F1 med 32 mb cache disker til rundt 600 kr

Lenke til kommentar

Hmmm. Det skal dobbelsjekkes. Jeg var nesten sikker på at 3870 dro godt fra 4670.

Nå er jeg ingen hardware-guru, så jeg synes det er bra at noen tar seg tid til å kommentere. :)

EDIT: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3405&p=10

Ser ut for at en har litt mer power med 3870 kortet, men for all del jeg ser poenget ditt. Men her er det fritt fram for å justere selv etter behov. Som sagt kjøpte jeg noe dyrere innmat å puttet i kassen selv.

Harddiskene gjør jobben ser du! Det går så det griner og er helt lydløse. Nå skal det sies at jeg lagrer viktige filsamlinger på harddisker utenfor Raid-oppsettet for å unngå katastrofe :p

post-86780-1222702459_thumb.jpg

Crappy foto men slik er plassering av deler løst inne i buret. Her burde det også vært ryddet litt mer ;)

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...