Gå til innhold

Problem med Spdif,MPC og Onkyo tx-805

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå snart googlet meg ihjel så lurte på om noen kunne hjelpe meg =)

Jeg har en Sager np5793 laptop med spdif ut gjennom minijack. Jeg bruker en sånn minijack-2rc for å koble den inn i spdif inngangen på forsterkeren (bruker den ene rc). Problemet mitt er at jeg tror aldri jeg har klart å sende signalene skikkelig gjennom digitalt. DVS når jeg bruker spdifer til AC3 står det kun Out of sync og ingen lyd, når jeg brukte ac3filter og prøvde å sette det opp til å bruke spdif kom det aldri noe data transmition, jeg fikk jo sendt lyd gjennom spdif, men ble ikke registrert på reciver. Hvis jeg bruker andre filtre så registrerer aldri reciveren inputet..

Så jeg lurte på hva oppsettet i MPC må være, om det er noe måte å løse det på?

Akuratt nå har jeg haket av alle internal filtre i MPC home cinema og på external har jeg COREAVC, Haali media splitter og Spdifer. Alle satt på prefered. Er dette rett? =)

Håper på hjelp, surt å ikke få utnytta anlegget skikkelig..

Endret av fisken007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i hvertfall ikke riktig kabel.

Hvordan utgang er det, optisk eller coax (elektrisk signal)?

Er det optisk så ser du ett rødt lys i den.

Er det coax så kommer det an på om hvordan type utgang det er. Kan utgangen også brukes for hodetelefoner?

Noen må ha 4 pinners 3.5mm minijack, andre må ha mono 3.5mm minijack.

Driver må også stå til SPdif.

Finner dessverre ingen manual for PCen, hadde vært greit det. Men jeg tipper du må ha mono minijack for å få det til å funke. Måtte det på mitt creative kort.

Synd en såpass bra PC ikke har HDMI utgang. Hvis din er med Blu-ray så har den ingen mulighet for HD-lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...