Gå til innhold

Patos Basic 410 MK 2 vs. Logitech Z-2300

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe nye høyttalere. Jeg er ingen ekspert på området, så jeg spør dere lyd-entusiaster. Patos Basic 410 MK 2 eller Logitech Z-2300?

Så det var tilbud på Patosene hos komplett (satt ned til 1795,- fra 2800,-), men har også lest en test på teknofil.no hvor de mener Logitech sine er "verdens beste" høyttalere i sin prisklasse.

Kilder:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336446

http://teknofil.no/wip4/review/tester_logi.../d.epl?id=32966

?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på det samme, har fra før av et par mission bordhøytalere sammen med en 2*180 watt Sony TA-F461R forsterker. Men bassen blir litt tynn til tider. Har en subwoofer som tilhører et pc-annlegg koblet til nå, men den er ikke spesielt bra, og det blir et unaturlig responshopp rundt 150hz. Så det jeg lurer på er, vil Patos Basic 410 MK 2 være en bra oppgradering. Evt, kan man bruke dem sammen med de jeg har (forsterkeren har 4 utganger, to for hver side).

Eller enda mer spesifikt: Er det bra bass, er det mye for pengene? Eller kan dere anbefale noe annet til ca samme pris som har mye bass og "bra" lyd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Lydkvaliteten kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Lydsignaturen til Patos vil nok skille seg positivt ut fra plastikk-lyden til Logitech. Oppløsningen er også i en helt annen klasse.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En stund siden noen skrev her sist ja men..

Jeg har Z-2300 og de spiller sinnsykt bra til å bare være pc-anlegg.. Jeg bruker den pr. idag i bilen min siden jeg venter på deler til steroanlegget til bilen.

Eneste negative jeg kan si om de høytalerne, er det at diskant høytalerne ikke spiller så rent oppover mot maks volum, men til film og ordentlig dunk dunk musikk ( på et litt over middels nivå ), så spiller det kjempe rent og bra!

Det at dere sammenligner gulvhøytalere mot et pc-anlegg og si at gulvhøytalerne vil danke ned Z-2300 er som å sammenlignde Cerwin Vega CSL 215 mot det nevnte gulvhøytalerne..

Men ja, om du har en forsterker til høytalerne, så ville jeg gått for det med tanke på du får spilt mye høyere og lyden er mer fin og klar..

Vet ikke hvordan bassen og trøkket i dem er, men jeg tror jeg ville gått for Z-2300 når det kommer til hard bass.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...