Ullsokk1 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hei. Pc'en nede fikk plutselig bluescreen Ati2dvag error. Innemellom kom vi inn og andre ikke. Nå sist kom vi ikke in på pc'en så vi boota fra xp disken, Der fikk vi valg av å reparere, med der kommer det bare opp et sted jeg kan skrive inn commands, men ingen ting funker. Så vi prøvde å installere xp på nytt men ingen av hardiskene vil ta imot xp. Og når jeg prøver å lage en partisjon så kommer den ikke mer enn 8MB da står det at den minst må være 1240MB Og når jeg først får laget en partisjon så fungerer det ikke å installere windows på den og ber meg lage ny partisjon. Vi sletta den disken windows var på så når jeg prøver å boote uten cd så står det '' Please instert cd and press any button when ready Jeg vet liksom ikke hvilke alternativer jeg har nå. Ingenting fungerer Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Når du får opp vinduet med oversikt over partisjonene skal du bare trenge å slette alle. Deretter kan du velge å installere på det tomme området, og windows formaterer det selv. Om trøbbel så kan det hende du må installere s-ata drivere fra diskett først (kommer an på hvilket hovedkort du har) Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Vi har sletti den ene c disken som er på ca 70 gig. Må man slette alle diskene? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Nei. Men hvis du har flere disker bør du koble fra de andre mens du installerer. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Den nekter å installere på noen av diskene. det er det som er problemet Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Prøv å følge denne guiden: http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sg_clean.asp Hvor langt kommer du? Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 KOmmer til step 5: 5. Choose an installation partition This crucial step lets you choose where to install XP. On a clean install, you will typically install to the C: drive, but you might have other ideas, especially if you plan to dual-boot with 9x. Setup will show you all of your available disks (in this case, just one) and let you create and delete partitions as needed. So, for example, if you have one disk, but would like to create two partitions, one for XP and one for your data, you can do that here. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Og hva er så status på step 5? Har du en disk der? Partisjoner? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Om du velger partisjon C: med piltastene, trykker enter, og det ikke skjer noen verdens ting under step 5: Jeg ville i så fall sett på muligheten for evt å ta en backup av andre partisjoner på harddisken med en ubuntu live-cd, for deretter å ha reformatert hele disken. Om det er en laptop eller prefabrikata kan produsenten ha lagt inn en skjult partisjon og sperret denne i bios. En mer avansert prosess. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Er stasjonær og kommer ikke inn på pc'en engang, siden vi sletta den disken med windows på. Det var en venn av faren min som satte sammen pc'en så nekter å tru han satt en sperre der. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Det virker som det er F disken som kan instaleres på, men bare hvis jeg lager partisjon på den. Men da mister jeg all data på den og det er den viktige disken. Skal det ha noe å si hvilken disk du skal gjøre det på? Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 MJauuuuuuuuuu Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Det skal være fullt mulig å installere på C: Står C: markert som Empty og 70 Gb primær når du skal velge hvor du vil installere? Hva sier den i så fall når du forsøker å installere der ? Om du gjør det riktig vil den ikke klage på plassen, når det er 70 Gb. Da tror jeg du trykker feil ett sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå