Haab Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hei Beklager dersom denne tråden er lagt i feil forum, men er usikker på hvor jeg skal legge den... Uansett - her er problemstillingen jeg håper noen kan hjelpe meg med å løse: Jeg har to ark med informasjon jeg ønsker å slå sammen - Ark 1 inneholder en kolonne med "Navn" og en kollonne med "Number". Nummer fungerer som id for navnet, altså er det bare en forekomst i dette arket hvor et bestemt "Number" dukker opp. Ark 2 inneholder veldig mange rader, og mange kollonner med forskjellig type informasjon. Radene inneholder derimot kun "Number" og ikke "Navn". Det jeg ønsker å gjøre er i Ark 2 å legge til en kolonne hvor tilhørende Navn kommer ved siden av Number. Det er mange rader som har samme Number (og som skal ha det samme navnet i dette arket) Siden det er i underkant av 20.000 rader med informasjon, og nesten 500 unike Navn med tilhørende Number, hadde det vært greit å finne en formel som kan gjøre dette automatisk. Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 grunnet dobbelposting stenges denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg