Gå til innhold

Plasma: LG 32PG6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei

Noen som har tester eller erfaringer med denne plasmaskjermen fra LG?

gilvam

Ja dette er en veldig bra tv anbefales varmt.

Vet du om det finnes noen tester eller gjennomganger? Og hvorfor er den bra og gjør seg fortjent til din anbefaling?

Lenke til kommentar
hei

gilvam

Ja dette er en veldig bra tv anbefales varmt.

Vet du om det finnes noen tester eller gjennomganger? Og hvorfor er den bra og gjør seg fortjent til din anbefaling?

Det er en av de beste skjermene på markede LGPG6000 og Panasonic PX jevnstilles men PG har et mye stiligere desing, siste utg av Lyd og Bilde har den mest realistiske testen av disse to. har PG6000 selv men i 50 og byttet den mot en av toppmoddellene til Panasonic og er klart mer fornød nå.

Lenke til kommentar
hei

gilvam

Jeg har lett en del etter info om 32" modellen, men det er ikke lett å drive opp. Jeg har testet den på Elkjøp og gjort en rekke instillinger og det så meget bra ut i butikken. Ryktet sier jo at det er den beste 32" på markedet og akkurat hvor mye som skiller den fra de større modellene er ikke godt å si. Slik jeg forstår det er det samme panelet og i så måte har du intet å frykte. Det må i så fall være LG neste generasjon med 32" plasma:).

Lenke til kommentar

Takk for gode og kloke svar. Har fulgt litt ulike forum en stund og tror etterhvert at plasma vil være et bedre valg enn lcd for meg. (stue-tv, film, riks-tv, litt ps2) Liker personlig det litt mattere film-preget enn de harde kontrastbildene. Da har jeg skjønt at plasma kan være best for meg. Tenker jeg rett?

Ellers lurer jeg på noe til.

1. 32 tommer plasma er jo revolusjonerende lite. Vil den fungere godt som plasma også i den størrelsen? Eller blir det for smått? (ja, vet størrelse er litt smak og behag, men noen objektive kristerier finnes)

2. Hvordan vil den være i forhold til Panasonic PX80 el Samsung sine?

3. Finner den i svært få butikker. Er den for spesiell el for ny? Evt tips om hvor den selges?

gilvam

Lenke til kommentar
Takk for gode og kloke svar. Har fulgt litt ulike forum en stund og tror etterhvert at plasma vil være et bedre valg enn lcd for meg. (stue-tv, film, riks-tv, litt ps2) Liker personlig det litt mattere film-preget enn de harde kontrastbildene. Da har jeg skjønt at plasma kan være best for meg. Tenker jeg rett?

Ellers lurer jeg på noe til.

1. 32 tommer plasma er jo revolusjonerende lite. Vil den fungere godt som plasma også i den størrelsen? Eller blir det for smått? (ja, vet størrelse er litt smak og behag, men noen objektive kristerier finnes)

2. Hvordan vil den være i forhold til Panasonic PX80 el Samsung sine?

3. Finner den i svært få butikker. Er den for spesiell el for ny? Evt tips om hvor den selges?

gilvam

Det har blitt laget 32" plasma før, men ikke av samme kvalitet. Bildet er mykere og på dvd og ikke minst hd materiale så føles det i stor grad som en oppgradert crt skjerm. Hvorfor LG's tv ikke er å finne i flere butikker handler nok ikke om kvalitet. I forhold til PX80 så handler det i grunnen mest om størelsen. PX80 kan du få i 37", men det er ganske stor forskjell på det. Ellers er det helt riktig at plasma gir et mer filmmatisk bilde i forhold til lcd skjermen.

Da jeg testet denne 32" så var det på Elkjøp ved Carl Berners Plass...

Endret av Bava
Lenke til kommentar
Det har blitt laget 32" plasma før, men ikke av samme kvalitet. Bildet er mykere og på dvd og ikke minst hd materiale så føles det i stor grad som en oppgradert crt skjerm. Hvorfor LG's tv ikke er å finne i flere butikker handler nok ikke om kvalitet. I forhold til PX80 så handler det i grunnen mest om størelsen. PX80 kan du få i 37", men det er ganske stor forskjell på det. Ellers er det helt riktig at plasma gir et mer filmmatisk bilde i forhold til lcd skjermen.

Da jeg testet denne 32" så var det på Elkjøp ved Carl Berners Plass...

Takk for svar igjen. Så kvalitet på PX80 og LG-en er lik, men størrelsen ulik? Da handler det mest om jeg skal prioritere stor skjerm framfor pent tv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...