Astralnoise Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ja, dette vil jeg virkelig høre. For min del, så kan dere bare si jeg er så barbarisk og "umoralsk" eller noe sånt piss, men jeg hadde nok lemlestet gjerningsmannen. Øks, strykjern, bilbatteri, you name it. Hvis f.eks. noen voldtok og drepte kjæresten min ville jeg aldri kunnet blitt lykkelig igjen. Jeg har selv mistet moren min til kreften da jeg var liten, og jeg vet hvor utrolig lang tid det tar før man vender tilbake til det normale. Så hvorfor ikke gjøre livet surt for den som hadde skylda? Ja, det ville nok gått ut over min eventuelle karriære, jobbmuligheter, sosiale liv osv. Men fy flate, han hadde fått som fortjent, og da hadde jeg vært fornøyd. Rettssystemet ville ikke gjort en god nok jobb til å straffe ham uansett. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Jeg kan skjønne tankene, men hva med de nærmeste til den du gikk løs på med øks? Skulle de komme etter deg igjen så er vi tilbake til 1200-tallet med et (lovløst) samfunn med blodhevn. Endret 29. september 2008 av Ekko Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Det er jo enormt mange omstendigheter å ta hensyn til i en slik situasjon. Affekt, utilregnelighet, overlagt eller uaktsomt osv.. Om man fersker noen i handlingen er det fullstendig forståelig at man kvester vedkommende. Eller som fyren det sto om i vg for et år eller to sida, som fant ut at dattera, et lite barn, var blitt misbrukt av en fyr i nordnorge. Han satte seg på flyet fra østlandet en plass, med alle hensikter om å skade overgriperen. Men han ble vel stanset og anholdt på veien, og dømt. Jeg har full forståelse for det han gjorde. Hadde jeg fersket en pedofil i aksjon, hadde jeg sett svart uansett om offeret var kjent eller ei, og hadde meget mulig blitt drapsmann. Uten at samvittigheten hadde blitt nevneverdig svertet. Men så har du helt andre situasjoner. Broren din er med på et ran, og blir skutt av politiet under flukt. Kan det forsvares å skade/drepe politimannen? Selvsagt ikke. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Merkelig tråd. Det er vaskelig å skrive hva du kommer til å gjøre hvis ditt og datt når du ikke er oppi den situasjonen.. Tanken er at jeg hadde drept personen, men hvem vet, kanskje jeg hadde tilgitt h*n?? (det er det mange som gjør. mulig jeg har sett for mye oprah.hehe). Endret 29. september 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hadde hvertfall blitt en god runde med balltreet ^^ Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det hadde svartnet totalt for meg. Enten jeg hadde kommet over situasjonen while it happens, eller fått vite det i etterkant. Hadde jeg visst hvem den skyldige var, hadde jeg satt meg i bilen med en gang. Hadde jeg ikke visst hvem det var, hadde jeg sporet h*n opp, for så å sette meg i bilen og avlegge h*n en visitt. I sånne situasjoner kan man ikke forutsi hva som kommer til å skje. I en slik situasjon kan selv den mest stille og reserverte ta til knokene/baseball kølla. Hvis det først svartner så totalt for noen, da er de helt utilregnelig. Men som toth sier, selvsagt er det forskjell på om din søster blir voldtatt av en 56 år gammel pedofil, og om din bror blir skutt av politiet i et ransforsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå