Gå til innhold

Hvor mye er pcèn min vert?

Anbefalte innlegg

Kabinett Lian Li PC7SCANDV3

CPU Intel E6600 2,4Ghz

CPU kjøler Thermalright Ultima-90

GPU Club 3D 8800GTX (vCore vMem modda) eller 8800GTS G92

Hovedkort Asus P5n32-e sli

RAM 2Gb Corsair Dominator 1066Mhz

Strømforsyning OCZ 600Watt

Tenkte jeg skulle selge pc'en med en 250Gb harddisk.

Fint med forslag. Er litt usikker på hva jeg skal ha for den.

Prosessoren er overclocket til 3,2Ghz. Dønn stabil. Men det er selvfølgelig opp til kommende eier om han ønsker eller ikke.

Jon

Endret av jon_nethaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Jon.

Du skriver lite spesifikt hva det er du har, men jeg skal prøve å svare utifra hva du har skrevet.

En ting bør du vite før du skal selge en datamaskin; den faller vanvittig fort i pris.

Så videre til det du egentlig spør om;

Har du gjort noen modifikasjoner på HK`et for å få til overklokkinga ?

DDR2 eller DDR3 ?

Går utifra at du har quadcore 6600, et modifisert skjermkort (uten garanti,

Utifra det du har skrevet, så må jeg gjette meg til en god del, men jeg tror du kan få mellom 3000-4000 for pc`en med kabinett og hele pakka.

Tips til framtidige pc-salg; ikke reklamer med at du har overklokka og modda pc-deler, da dette kan skremme bort enkelte kjøpere.

Jeg personlig er litt skeptisk til sånt, men jeg vet at det er en fordel hvis det er sant at den er dønn stabil på 3.2ghz (hvis timings på minnet og alt i bios er bra innstilt, og ikke noe juks)

Mvh, Anders.

Lenke til kommentar
Hei, Jon.

Du skriver lite spesifikt hva det er du har, men jeg skal prøve å svare utifra hva du har skrevet.

En ting bør du vite før du skal selge en datamaskin; den faller vanvittig fort i pris.

Så videre til det du egentlig spør om;

Har du gjort noen modifikasjoner på HK`et for å få til overklokkinga ?

DDR2 eller DDR3 ?

Går utifra at du har quadcore 6600, et modifisert skjermkort (uten garanti,

Utifra det du har skrevet, så må jeg gjette meg til en god del, men jeg tror du kan få mellom 3000-4000 for pc`en med kabinett og hele pakka.

Tips til framtidige pc-salg; ikke reklamer med at du har overklokka og modda pc-deler, da dette kan skremme bort enkelte kjøpere.

Jeg personlig er litt skeptisk til sånt, men jeg vet at det er en fordel hvis det er sant at den er dønn stabil på 3.2ghz (hvis timings på minnet og alt i bios er bra innstilt, og ikke noe juks)

Mvh, Anders.

Her klarer jeg ikke å dy meg Anders.

Skjønner egentlig ikke hva jeg kan skrive for å gjøre dette mere presist.

Når jeg skriver en E6600 så er det en Dual Core. Det finnes ingen utgave av E6600 med 4 kjerner, da heter den Q6600. Alle de andre komponentene har jeg jo skrevet helt riktig info om.

Det er ikke gjort noen modifiseringer på hovedkort og det hovedkortet støtter ikke annet en DDR 2 ram.

Men ellers takk for svar.

PS: Pc'en er testet under Orthos på alle 3 testebe i 48 timer pr. test. Så jeg vil tørre å påstå at den er stabil. Den er naturligvis også testet under 3dMark loop i 12 timer.

Mvh Jon

Endret av jon_nethaug
Lenke til kommentar

Hei jon,

"Takk" for kritikk på svaret jeg ga deg.

Tror du må legge merke til at det er ingen andre som har svart deg,

og det er vel et par grunner til det.

- Du har ikke skrevet hvordan CPU du har, hvilke type DDR brikker du har eller hvor høy hastighet brikkene dine har eller hvor mye du har klokka skjermkortet og hva stock hastigetene i forhold til overklokka hastigheten er, og heller ikke hvor mange grader kortet holder under load eller noen som helst annen temperatur, noe som er kritisk å oppgi i forhold til levetida på skjermkortet. (Du skjønner vel at ved overklokking korter du drastisk ned på levetida på pc`en din ?...eller?)

- Mener du seriøst at folk skal google etter spesifikasjonene dine etter hva du har skrevet i en så mangelfull liste ?

Note to you;

Ikke kom med negativ kritikk til noen som gir deg et svar uansett hvordan svare utarter seg, spesielt ikke når ingen andre gidder å svarer deg.

Vær heller takknemlig for at noen gidder å svare.

Lykke til med salget.

-X-

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...