Gå til innhold

Løst: Får tilbake sertifikatet! Woooho!

problemer

Anbefalte innlegg

Så får vi se hva svaret blir.

Etter som jeg forstod på både damen jeg pratet med om paragraf 40 og min situasjon:

lån som er på god vei til å havne på inkasso samt endel andre mer personlige årsaker så finnes det ett ørlite håp.

Kanskje jeg får det igjen før tiden og kanskje slipper jeg teorien. Men bare kanskje.

Får svar om ca 14 dager ble det sagt.

Din situasjon, inkasso.... blabla

Her høres det ut for meg på at du skriver ett innlegg for å få sympati for at du ikke ha lappen. Når man tenker på hvor mange som har mistet livet eller er skadd for livet på grunn av en fyllekjører her i Norge er sannsynligheten for at mange her i forumet er berørt av en slik sak veldig stor, da synes jeg det er logisk at folk reagerer litt sterkt når du grunnen til at du mistet lappen er fyllekjøring.

Problemet mitt er at jeg ikke får noen jobb. er ikke kvalifisert, ikke engang som telefonselger fordi jeg ikke har relevant erfaring. Kjørt bil i ca 10 år....

Finnes tusenvis av jobber til folk uten kvalifikasjoner eller utdanning men med rett innstilling. Problemet ditt høres ut for meg er innstillingen, endre den og mulighetene for å få jobb er uendelige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så får vi se hva svaret blir.

Etter som jeg forstod på både damen jeg pratet med om paragraf 40 og min situasjon:

lån som er på god vei til å havne på inkasso samt endel andre mer personlige årsaker så finnes det ett ørlite håp.

Kanskje jeg får det igjen før tiden og kanskje slipper jeg teorien. Men bare kanskje.

Får svar om ca 14 dager ble det sagt.

Din situasjon, inkasso.... blabla

Her høres det ut for meg på at du skriver ett innlegg for å få sympati for at du ikke ha lappen. Når man tenker på hvor mange som har mistet livet eller er skadd for livet på grunn av en fyllekjører her i Norge er sannsynligheten for at mange her i forumet er berørt av en slik sak veldig stor, da synes jeg det er logisk at folk reagerer litt sterkt når du grunnen til at du mistet lappen er fyllekjøring.

Problemet mitt er at jeg ikke får noen jobb. er ikke kvalifisert, ikke engang som telefonselger fordi jeg ikke har relevant erfaring. Kjørt bil i ca 10 år....

Finnes tusenvis av jobber til folk uten kvalifikasjoner eller utdanning men med rett innstilling. Problemet ditt høres ut for meg er innstillingen, endre den og mulighetene for å få jobb er uendelige.

Det finnes helt sikkert 1000vis av mennesker som meg som har vært igjennom det samme på "min" side som kanskje kunne ha noen tips etc.

Sympati eller ikke, har ingenting med saken å gjøre.

Og videre så aner jeg ikke hva det er jeg får gjort, eller ikke får gjort iforhold til promillekjøring.

Daglig leser man om promillekjøring, og hvorfor i SVARTE HELVETE SKAL JEG blandes inn i deres livssituasjon, eller hvordan dem (førerene) (pårørende) eller andre som på død og liv MÅ HA en mening?

Jeg begynner å bli lei av å lese dette pjattet, fordi det er ikke noe annet enn pjatt, og atter pjatt, enten er det for å skåre noen billige poeng og øke populariteten på forumet ved å skrive som du gjør, eller så er det for å benytte enhver mulighet til å lire av seg noen usakligheter som overhodet ikke ANGÅR meg.

Skal jeg straffes for alle andre sin promillekjøring og straffes på nytt igjen fordi det finnes noen som har en mening?

Ang jobb:

Har søkt i ca 8 mnd og fått like mange avslag som jeg har søkt.

Innstilling? vel, har hørt mange rare finurligheter iforhold til å si nei.

Selgerjobb f.eks, pr telefon type annonse: har du 3 år på videregående og høyere økomonisk utdannelse?

Enten så er det de firmaene jeg søker hos (finner på nav etc) som trenger rakettforskere, eller så er jeg for gammel, hva vet jeg?

Lenke til kommentar
Det finnes helt sikkert 1000vis av mennesker som meg som har vært igjennom det samme på "min" side som kanskje kunne ha noen tips etc.

Tips angënde hva.... ifølge 1. innlegget ditt ber du ikke om tips men om sympati for at du har mistet sertfikatet, de som ikke spør får heller ikke svar.

Og videre så aner jeg ikke hva det er jeg får gjort, eller ikke får gjort iforhold til promillekjøring.

Daglig leser man om promillekjøring, og hvorfor i SVARTE HELVETE SKAL JEG blandes inn i deres livssituasjon, eller hvordan dem (førerene) (pårørende) eller andre som på død og liv MÅ HA en mening?

Ingen som sier du skal få gjort noe, de bare bemerker at det som har skjedd er fortjent og at de ikke synes du fortjener å få sertifikatet igjen. Si meg, har noe bedt deg gjøre noe.....

Hvorfor du som fyllekjører skal blandes inn i hva andre har gjort bak rattet i fylla, nei det skjønner jeg ikke noe av (ironi). Hvis du ikke skjønner at du har gjort halve jobben selv ved å starte denne debatten så prøv å tenk litt da, det er ulovlig å rane banker fordi om man ikke får med seg en krone. Skjønner?

Jeg begynner å bli lei av å lese dette pjattet, fordi det er ikke noe annet enn pjatt, og atter pjatt, enten er det for å skåre noen billige poeng og øke populariteten på forumet ved å skrive som du gjør, eller så er det for å benytte enhver mulighet til å lire av seg noen usakligheter som overhodet ikke ANGÅR meg.

Skal jeg straffes for alle andre sin promillekjøring og straffes på nytt igjen fordi det finnes noen som har en mening?

Igjen, ingen som sier du skal straffes for det andre har gjort men du skal straffes FOR DET DU SELV HAR GJORT, har du ikke forstått det enda. Å kjøre i fylla er en ALVORLIG FORBRYTELSE UANSETT om man er så heldig og ikke skader noen eller ikke.

Ang jobb:

Har søkt i ca 8 mnd og fått like mange avslag som jeg har søkt.

Innstilling? vel, har hørt mange rare finurligheter iforhold til å si nei.

Selgerjobb f.eks, pr telefon type annonse: har du 3 år på videregående og høyere økomonisk utdannelse?

Enten så er det de firmaene jeg søker hos (finner på nav etc) som trenger rakettforskere, eller så er jeg for gammel, hva vet jeg?

Akkurat som jeg sier, innstilling.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Da spiller det egentlig ingen rolle hva en tror eller mener....

Jeg har fått tilbake sertifikatet når jeg har tatt teori og oppkjøring! :dribble:

Synd og høre, beklager å si det.

Jaha? Det spiller forsåvidt liten rolle hva du mener eller tror igrunn, fordi jeg får lappen tilbake, i fortid, og dermed er saken over mitt vedkommende.

Lenke til kommentar
Jaha? Det spiller forsåvidt liten rolle hva du mener eller tror igrunn, fordi jeg får lappen tilbake, i fortid, og dermed er saken over mitt vedkommende.

Får bare håpe du blir tatt neste gang du fyllekjører også....

Ehhh, problemet det var?

Det blir ingen neste gang, så nå vet du også

Lenke til kommentar
Ehhh, problemet det var?

Det blir ingen neste gang, så nå vet du også

Flott, hvis det er sant har jeg ikke noe imot at du får sertifikatet tilbake :thumbup:

Det er ikke snakk om hvis, om atte, dersom atte, kanskje eller muligens.... eller når.

Svaret er ganske enkelt:

Første og siste gang.

Lenke til kommentar

VEt om flere som fyllekjører, når familie gjør er det ekstra irriterende. Men hva skal man gjøre med det...

Men, så lenge du ikke gjør det igjen så er det jo greit. Har ofte tenkt dagen derpå om jeg er helt rusfri. Selv om man har sovet i flere timer og føler seg fin så kan man ha promille i blodet.

men som de har sagt tidligere, når en lever av å kjøre så burde man samtidig vite hvor farlig det er å fyllekjøre samt man forventer at yrkes sjåfører er mer sikkerhets bevisste enn andre trafikanter.

Personlig så hadde jeg ikke funnet det feil om du ikke fikk den tilbake, huset blir solgt, du har et dårlig liv et par måneder til du skaffer deg jobb på et aller annet sted og så får du lappen tilbake. Da skal det en del mer til for at du fyllekjører enn om du fikk den tilbake etter en uke.

Men men, kjører selv alt for fort i trafikken, men så gjør jeg det "trygt" fyllekjøring kan man aldri gjøre trygt. Enkelt å feilvurdere og brått så har man hodet til Ola Nordmann i fanget etetr at det har vært gjennom frontruta.

Lenke til kommentar
VEt om flere som fyllekjører, når familie gjør er det ekstra irriterende. Men hva skal man gjøre med det...

Si klart ifra eventuelt ta fra de nøklene.... det er faktisk lov siden du prøve å forhindre en forbrytelse som kan ende i at personer blir skadd eller drept.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...