medlem-90636 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Siden du har HATT lappen kan jeg anta at du er over 18 år , du trenger ikke lappen i den møkkajobben jeg tenker på Jeg lurer på om man får støtte fra staten jeg, når man blir arbedsledig pga brudd på loven? Jeg var faktisk sykemeldt da dette skjedde... Hva har det å gjøre med noe som helst? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Helt ærlig, håper jeg du ikke får lappen med det første. Som andre sier, du kunne lett ha drept noen. Kjenner til folk som har død fordi folk har kjørt i fylla. Ja, alle fortjener en ny sjanse, men kanskje du skulle finne deg en ny jobb? Lenke til kommentar
problemer Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Helt ærlig, håper jeg du ikke får lappen med det første. Som andre sier, du kunne lett ha drept noen. Kjenner til folk som har død fordi folk har kjørt i fylla. Nå gjorde jeg ikke det. Så dette punktet er irrevelant. Ca 10% av alle ulykker hvert år er selvmord. Forby selvmord kanskje? Inndra lappen forgodt? Endret 8. oktober 2008 av problemer Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Litt off topic, men er ikke selvmord allerede forbudt? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hva har selvmord med fyllekjøring å gjøre? Var det det du forsøkte på da du satte deg bak rattet med promille? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Er det selvmord fordi de kjører i fylla? Ærlig talt, ta til vettet og ta inn over deg alvorligheten i hva du har gjort. Lenke til kommentar
problemer Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Er det selvmord fordi de kjører i fylla? Det er uansett ett ubestridt faktum at 10% av alle ulykker hvert år er selvmord, og stortsett er dette møteulykker. Så jeg vet ærlig talt ikke hva som er værst, eller best... møter du 10 biler kunne 1 av dem etter statestikken stått i fronten på deg. Ulykker skjer, bilkjøring er en risiko, og felles for alle er at en feilbedømmelse kan bli fatalt, og eventuelt dra andre med seg. Er det bedre eller værre å kjøre i fylla og råke ut for noe? Hvor er forskjellen på å plukke opp en CD og kjøre på noen? Blir en ulykke bedre fordi man strakk seg etter noe som ligger i baksetet eller under stolen? Ærlig talt, ta til vettet og ta inn over deg alvorligheten i hva du har gjort. Hva vil du jeg skal gjøre da? Gå med kroket rygg resten av livet og være gjenstand for offentlig uthengelse, og aldri være ha lov å legge det bak meg, men hele tiden minnes på at "jeg kunne drept noen? Det er langt i mellom kunne og skjedde. Og jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor det er tema i saken her overhodet, å drepe noen i trafikken er noe alle kan klare å få til uansett hva man gjør, eller hvor forsiktig man er, og jeg tror heller ikke at bilførere setter seg i bilen med det mål for øye å pløye ned og drepe flest mulig. Det er ikke sånn det fungerer. Hva er poenget med å fortelle meg hva alle andre gjør, eller ikke gjør? Jeg får ikke gjort noe med det uansett. Dessuten om synet mitt på saker og ting skal være sånn at meninger jeg har eller ikke har er gjenstand for en fordømming fordi jeg er dømt for promillekjøring, skal jeg godta alt ellers også da? At det skal hamres inn hverdag, 24 timer i døgnet, "du kunne drept noen" "ta alvorligheten innover deg" ---- Når skal jeg bli ferdig med denne saken da? Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Har du en kilde å vise til ang. dette med 10% av møteulykker er selvmord? Siden det er et ubestridt faktum tenker jeg på.. Syntes det var et veldig høyt prosenttall. Får en liten følelse av at du prøver å rettferdiggjøre at du fyllekjørte, eller fyllakjøring generelt. Det er ingen lett sak blandt forumets moralister (inkl meg). Lenke til kommentar
problemer Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Har du en kilde å vise til ang. dette med 10% av møteulykker er selvmord? Siden det er et ubestridt faktum tenker jeg på.. Syntes det var et veldig høyt prosenttall. Får en liten følelse av at du prøver å rettferdiggjøre at du fyllekjørte, eller fyllakjøring generelt. Det er ingen lett sak blandt forumets moralister (inkl meg). Jeg prøver ikke å rettferdiggjøre noe, jeg prøver bare for harde livet å få svar på når jeg eventuelt kan legge saken bak meg og hvorfor jeg skal ansvarliggjøres for ting som ikke skjedde. Hvordan dette kan handle om å rettferdiggjøre, eller unnskylde er utenfor min fatteevne, men kanskje du kan forklare? http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/31422/Rus...3%B8dsfall.html Tallet er visst enda høyere, 30% til 50%... Sintef konkluderte i 1999 at 9% av møteulykkene var selvmord: http://64.233.183.104/search?q=cache:4H2G5...=clnk&cd=16 Og dagsavisen kan legge frem 44% som tall: http://www.dagsavisen.no/innenriks/article97554.ece Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hadde det virket som om du var lei deg eller angret for å ha kjørt i fylla med de følger det har så kanskje folk hadde reagert å svart litt annerledes enn det de har gjort. Realiteten er att du har hatt flaks, selvfølgelig du kan ha hatt en promille på 0.3, men tror ikke du hadde mistet lappen da. Alvorligheten i det du har gjort er stor. Hadde du fks kjørt i en skog borte i gokk langt fra alle andre, be my guest kjør i fylla. Men når det er mennesker rundt deg, noe det må ha vært siden du ble tatt burde du tenke litt lengre enn det du har gjort. For min del høres det ut som om du er stolt av å ha kjørt i fylla, om jeg tror du kommer til og gjøre det igjen? virker slik. Du virker dessverre svært umoden i dine innlegg noe som gjør att jeg håper att jeg bor langt vekk ifra deg den dagen du får igjen lappen din. Å nei 1 av 10 biler utgjør ikke en trussel for møteulykker. Det du prøvde å si var vel kanskje att 10% av alle ulykker som skjer gjøres av folk som ønsker å begå selvmord, konklusjonen er dermed att hvis du har vært i en front mot front ulykke så er det 10% sjanse for att han som kjørte i deg ønsket å ta livet sitt. Stor forskjell. Sånne som deg gjør meg sint, hvis litt ydmykhet å anger så kanskje... Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 møter du 10 biler kunne 1 av dem etter statestikken stått i fronten på deg. Du tar ekstremt feil når du regner her iallefall. at 10% av ulykkene er selvmord er IKKE det samme som at den 10. bilen du møter på veien står i frontruta di. Da kan man jo si at de 9 andre bilene du møter har andre ulykker da? Lenke til kommentar
problemer Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Hadde det virket som om du var lei deg eller angret for å ha kjørt i fylla med de følger det har så kanskje folk hadde reagert å svart litt annerledes enn det de har gjort. Så er vi på rute 0 igjen. På ett forum er det sånn at svar i saker hvor følelser er involvert så er det sjelden man får en saklig debatt. Realiteten er att du har hatt flaks, selvfølgelig du kan ha hatt en promille på 0.3, men tror ikke du hadde mistet lappen da. Alvorligheten i det du har gjort er stor. Hadde du fks kjørt i en skog borte i gokk langt fra alle andre, be my guest kjør i fylla. Men når det er mennesker rundt deg, noe det må ha vært siden du ble tatt burde du tenke litt lengre enn det du har gjort. Flaks eller ikke, nå er det skjedd og situasjonen er som den er. Hva er da poenget med å fortsette å kverne rundt det som skjedde og ta en diskusjon rundt "ting som kunne skjedd"? Fører det frem til noe? Gjør det saken noe annerledes? For min del høres det ut som om du er stolt av å ha kjørt i fylla, om jeg tror du kommer til og gjøre det igjen? virker slik. Du virker dessverre svært umoden i dine innlegg noe som gjør att jeg håper att jeg bor langt vekk ifra deg den dagen du får igjen lappen din. Hvem er jeg til å dømme deg? Med hvilken rett kan du da dømme meg? Å nei 1 av 10 biler utgjør ikke en trussel for møteulykker. Det du prøvde å si var vel kanskje att 10% av alle ulykker som skjer gjøres av folk som ønsker å begå selvmord, konklusjonen er dermed att hvis du har vært i en front mot front ulykke så er det 10% sjanse for att han som kjørte i deg ønsket å ta livet sitt. Stor forskjell. Kan være sikker på at du hadde brukt tilsvarende statestikk mot meg ang promillebilister. Sånne som deg gjør meg sint, hvis litt ydmykhet å anger så kanskje... Sånne som meg? Kanskje du kan fortelle meg utfyllende om hvordan jeg er? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Om du hadde vist litt følser tror jeg du hadde kommet lengre i livet enn det virker som du gjør nå. Debatten kan være like saklig for det. Tja om saken er noe annerledes? Om jeg hadd sett att du viste anger, å du hadde vist att du har forstått alvorligheten i det du har gjort så ja kanskje. Sånn som det er nå ser det ut som om du kommer til å kjøre i fylla igjen, dermed syntes jeg det er bra att folk opplyser deg om hva som kan skjer når man kjører i beruset stand. Virker jo ikke som att du oppfatter att du har gjort noe galt. Jeg dømmer deg ut ifra det du sier her på forumet, for alt jeg vet sitter du å ler deg skakk fordi folk tar deg seriøst, for hva jeg veit så er du 14. Dermed er det vel feil av meg å dømme deg, beklager det. Litt artig denne her: ------------------------ Kan være sikker på at du hadde brukt tilsvarende statestikk mot meg ang promillebilister. ------------------------ Litt lengre opp sier du att man skal diskutere saklig, du gjorde jo ikke akkurat det her. Nei, jeg holder meg til fakta. Sånne som deg ja, som ikke skjønner alvoret i det dem har gjort. Du kunne ha drept noen. Nå er det rundt 2 mnd siden sist gang jeg hørte om noen som kjørte i fylla å ente med døden. Føreren av bilen kjørte alt for fort, mistet kontrollen kjørte inn i ett huset, passasjeren mistet livet. Føreren var kraftig beruset. Det der kunne like godt ha vært deg, hvordan ville du ha følt deg da? Skam deg mann, voks opp, stå for det du har gjort, gjør opp for deg å kom deg videre i livet. Lenke til kommentar
problemer Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Skam deg mann, voks opp, stå for det du har gjort, gjør opp for deg å kom deg videre i livet. Vel, nå sitter man altså å diskuterer hypotetiske situasjoner hvor jeg kunne ditt og kunne datt. Se alvoret i det du har gjort, men også det du kunne gjort. Vis anger, vis sympati, gjør som jeg sier for jeg har rett, du tar feil, osv... Er dette noe som er relevant for debatten synes du? Er det sånn at jeg er nødt til å godta alt som kommer og sette meg ned og skrive ja jeg angrer 1000 ganger og godta for resten av livet, at jammen du kunne drept noen er dette noe som er særlig relevant? Jeg er på god tur til å komme meg videre i livet, jeg har sendt inn en søknad. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Du viser jo null anger, ingen som ber deg om å skrive att du angrer 1000 ganger, ikke att du ikke skal ha det bra i livet heller. Jeg fikk akkurat ingenting til overs for deg etter det du skrev der, best jeg slutter å svaret. å nei, sier ikke att det jeg sier er rett å det du sier er feil, men for din egen skyld åpne øya! Lykke til med søknaden da:) Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg synes det blir helt feil å påpeke at "jo, men det gikk bra". Du utsetter både deg selv, og ikke minst mange andre for livsfare ved å kjøre i fylla. Siden du er yrkessjafør synes jeg også at du ikke skal kjøre tungtransport lenger, rett og slett fordi vi skal kunne stole på at tungtrafikksjafører følger reglene, det at dette skjedde på fritiden din har heller ingenting å si. Det å kjøre i fylla er å kjøre i fylla. Du drar inn politimenn som kjører i fylla som får beholde jobben, i så fall er dette en glipp i systemet, da en politimann som kjører i fylla skal miste jobben automatisk, for politimenn gjelder oppsigelsen så fort de får noe på rullebladet. Som sagt før, hadde jeg vært sjefen din hadde du vært på god vei til å få deg ny jobb alt, enten det eller leve på trygd. Jeg er skremt over at arbeidsgiveren din tillater at en person som har blitt tatt for fyllekjøring fortsatt får jobbe som tungtrafikksjafør. Sykemeldt eller ikke har 0 å si, og du skal vite at du har hatt sykt flaks med arbeidsgiver som har latt deg fortsette i jobben. Lenke til kommentar
problemer Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Avslag. Som forventet. Økonomiske hensyn blir ikke tatt hensyn til. At man kan risikere å miste hus og hjem er ikke noe som er "meget tungtveiende årsak" i etterfølgende forhold. Selv om det finnes eksempler på at gjeld og hus er brukt i andre dommer.... Hva er da "meget tungtveiende grunner"? Når livet ender i rennesteinen? Jada, jeg vet jeg kan søke på jobber, noe jeg gjør daglig, men får avslag etter avslag etter avslag, fordi jeg er for lite mobil, fordi arbeidstider på det jeg kan søke på ikke er forenelig med kollektive transportmidler. Så da sitter jeg i saksen. Fint ferdig økomonisk. Hipp hurra. Skal planlegge overskriftene, slik at jeg går under "kjenning av politiet". Jeg må ha en inntekt fra en plass, og når jeg ikke får den på det lovlige viset, hva har jeg igjen da? Almenpreventive hensyn midt i hekken, de almenpreventive hensynene blir brukt som en brekkstang for å ikke gi noen en sjangs, samtidig som tap av førerrett ikke er noen straff. Hvor passer det inn med almenpreventive hensyn da? Om det ikke er en straff? Så om noen har noen tips, råd, eller hjelp så mottaes det med takk. All annen personlig sysning osv, spar dere, lag en egen tråd, ring meg, send brevpost med hatformularene, ikke forsøple denne tråden mer med lavpannet, mindre inteligente formuleringer som i utgangspunktet hører hjemme på 3 års nivå. Endret 13. oktober 2008 av problemer Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Trist å høre for din skyld. Eneste jeg kan si er at du bør finne deg en ny jobb, kjipt men sånn er det. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Avslag. Som forventet. Du takler dette. Andre har klart det før deg. Bare innse at det blir ca 2 år med kjipt liv. Det er straffen for slikt. Om du må omrokere på din økonomi, så er det også en konsekvens du må leve med. Jeg har kommet igjennom det og det gikk overraskende bra. (fikk forresten som en bivirkning filtrert ut hvem som virkelig var venner og ikke i denne perioden også...) Q Lenke til kommentar
problemer Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Avslag. Som forventet. Du takler dette. Andre har klart det før deg. Bare innse at det blir ca 2 år med kjipt liv. Det er straffen for slikt. Om du må omrokere på din økonomi, så er det også en konsekvens du må leve med. Jeg har kommet igjennom det og det gikk overraskende bra. (fikk forresten som en bivirkning filtrert ut hvem som virkelig var venner og ikke i denne perioden også...) Q Problemet mitt er at jeg ikke får noen jobb. er ikke kvalifisert, ikke engang som telefonselger fordi jeg ikke har relevant erfaring. Kjørt bil i ca 10 år.... Så pr nå har jeg ikke inntekt... Og at huslånet var på tur til inkasso var ikke en forverring i økomoni, eller kunne være "tungtveiende grunn" da dette var tydeligvis forventet og måtte "påberegnes" som følge av førerkort tap. Jaja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå