problemer Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Så får vi se hva svaret blir. Etter som jeg forstod på både damen jeg pratet med om paragraf 40 og min situasjon: lån som er på god vei til å havne på inkasso samt endel andre mer personlige årsaker så finnes det ett ørlite håp. Kanskje jeg får det igjen før tiden og kanskje slipper jeg teorien. Men bare kanskje. Får svar om ca 14 dager ble det sagt. Endret 28. november 2008 av problemer Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hva var årsaken til at du mistet den? Lenke til kommentar
problemer Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Hva var årsaken til at du mistet den? fyllakjøring. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Da fortjener du ikke sertfikatet tilbake! Fyllekjørere er en pest og plage, tenk om du hadde drept noen da? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Da fortjener du ikke sertfikatet tilbake! Fyllekjørere er en pest og plage, tenk om du hadde drept noen da? Må man absolutt legge sten til byrden? Har ikke vedkommende fått sin straff, og ved å sone den mener jeg at man fortjener å slippe slike tilbakemeldinger. At noen Hvite Rddere rider sine stolte Gangere rundt omkring på forumet, og slenger verdiene sine i fleisen på alt og alle, sier mer om den mentale tilstanden til ridderen, enn det sier noe om forbryteren. Så håper jeg trådstarter slipper så rimelig som mulig. Lykke til!! mvh PencilCase Lenke til kommentar
problemer Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Da fortjener du ikke sertfikatet tilbake! Fyllekjørere er en pest og plage, tenk om du hadde drept noen da? Må man absolutt legge sten til byrden? Har ikke vedkommende fått sin straff, og ved å sone den mener jeg at man fortjener å slippe slike tilbakemeldinger. At noen Hvite Rddere rider sine stolte Gangere rundt omkring på forumet, og slenger verdiene sine i fleisen på alt og alle, sier mer om den mentale tilstanden til ridderen, enn det sier noe om forbryteren. Så håper jeg trådstarter slipper så rimelig som mulig. Lykke til!! mvh PencilCase Takk. Da fortjener du ikke sertfikatet tilbake! Fyllekjørere er en pest og plage, tenk om du hadde drept noen da? Ja, hva da? Tenk om jeg hadde slått ihjel noen istedet fordi jeg ble provosert og frikjent, hva da? Lenke til kommentar
problemer Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Bedre det. Hvorfor er det bedre å slå ihjel noen i fylla som å fyllakjøre da? Hva er den prinsipielle forskjellen? Og har du noen argumenter overhodet som kan styrke en sånn tankegang? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Obs!! Tenkte ikke på det. Mente en kilevink og ikke bli slått ijæl! Forferdelig stor forskjell. Da er det liksågreit og kjøre 20km/t i fylla. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Dette er en sosial tråd. Not. Jeg stemmer for feilpost. Og nå er jeg ikke noe bedre selv, siden jeg klager på denslags i tråden. Lykke til, trådstarter! Lenke til kommentar
problemer Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Dette er en sosial tråd. Not. Jeg stemmer for feilpost.Og nå er jeg ikke noe bedre selv, siden jeg klager på denslags i tråden. Lykke til, trådstarter! Ramlet helt av jeg nå Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 En ting jeg ikke forstår. Siden du har lån som er på vei til å bli til inkasso, bør du få tilbake lappen som du mistet ved å bryte loven og fyllekjøre? Blir ikke det "urettferdig" for de betalingsdyktige fyllekjørerne`? Lenke til kommentar
problemer Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 En ting jeg ikke forstår. Siden du har lån som er på vei til å bli til inkasso, bør du få tilbake lappen som du mistet ved å bryte loven og fyllekjøre? Blir ikke det "urettferdig" for de betalingsdyktige fyllekjørerne`? Nå er det en paragraf som heter paragraf 40 som dekker disse tingene, og alle står fritt til å søke. Om argumentene er gode nok til å ha juridisk dekning blir det isåfall opp til politiet å bedømme. Hvorfor fikk en bussjåfør lappen tilbake etter 3 mnd for 96 i 60 sone fordi han hadde gjeld, mens jeg måtte gå i 5 mnd for 94 i 60? Hvorfor blir noen frikjent for førerkortbeslag, mens andre ikke? Hvorfor blir folk frikjent fra mord? Slik situasjonen min er nå, er det riktig at jeg skal lide økomonisk itillegg til beslag, fengsel og bot? Mens en som er betalingsdyktig slipper å lide økomonisk.... Likhet for loven er det noe som heter, spørsmålet er bare for hvem skal likheten oppleves for? Tilskuerene sine mening eller dem som er dømt? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Har absolutt ingen sympati for deg eller andre fyllakjørere. Håper du må vente en god stund for å få tilbake lappen. Har en nakkesleng forusaket av en fordømt fyllakjører. Mener at du når du driter så kraftig på draget så bør du bli fratatt lappen på livstid... Lenke til kommentar
problemer Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Har absolutt ingen sympati for deg eller andre fyllakjørere. Håper du må vente en god stund for å få tilbake lappen. Har en nakkesleng forusaket av en fordømt fyllakjører. Mener at du når du driter så kraftig på draget så bør du bli fratatt lappen på livstid... Og problemet ditt det er? Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Har absolutt ingen sympati for deg eller andre fyllakjørere. Håper du må vente en god stund for å få tilbake lappen. Har en nakkesleng forusaket av en fordømt fyllakjører. Mener at du når du driter så kraftig på draget så bør du bli fratatt lappen på livstid... Og problemet ditt det er? Har du ikke sett det? Problemet er fyllekjørere, noe som har blitt et svært stort problem for alle oss andre. Lenke til kommentar
problemer Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Har absolutt ingen sympati for deg eller andre fyllakjørere. Håper du må vente en god stund for å få tilbake lappen. Har en nakkesleng forusaket av en fordømt fyllakjører. Mener at du når du driter så kraftig på draget så bør du bli fratatt lappen på livstid... Og problemet ditt det er? Har du ikke sett det? Problemet er fyllekjørere, noe som har blitt et svært stort problem for alle oss andre. Og hva mener du jeg skal gjøre det med det? Jeg får ikke gjort noe for alle andre, og jeg får heller ikke skrudd klokken tilbake for min egen del. Dessuten så kan ikke jeg påta meg skylden for hva som gikk galt for for "alle de andre" og straffes deretter. Hva andre gjør eller ikke gjør kan ikke jeg svare for, eller gjøre noe med. For å være helt ærlig så er jeg lei denne type innlegg, det er en personlig mening som ingen kan fra noen, eller forandre på. Men bidrar den til noe? Oppnår man noe med sånne utalelser? Drapsmenn slipper utigjen fra fengsel, voldtektsforbrytere for toppen 3 mnd, familievold straffes ikke idet hele tatt. Idet hele tatt, alle former for kriminalitet hvor rus og promille er innblandet blir ikke straffet i nærheten av promillekjøring og beslag av førerkort. JADA jeg vet det ikke er noen straff ifølge høyesterett, men for meg som har levd av sertifikatet så føles det som en straff hvor jeg itillegg har fått yrkesnekt. Fortell meg så forskjellen på en som slår ned tilfeldig forbipasserende i rus og er tilbake i bybildet uken etterpå, hvorfor får ikke denne personen pubforbud i 2,5 år? Og hvorfor er det alle andre saker viktig å snakke om forebyggende og lage ett program for innsatte slik at dem tilvennes ett liv i det fri, mens promillekjøring det skal straffes livet ut... ifølge personlige meninger. Noen som kan fortelle meg logikken i dette? Og spar meg for krisemaksimering, ett drap blir ikke mer ryddig fordi om gjerningsmannen er edru. Jeg har ikke tatt livet av noen og er faktisk takknemlig for det. Uansett så hadde jeg neppe klart å leve med ett mord på samvittigheten enten jeg hadde vært edru eller full, eller at jeg hadde fått en selvmordskandidat i trynet. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Dette skulle du ha tenkt på før du gjorde noe så dumt som fyllekjøring. Da må du ta konsekvensene ifra det, enten om du liker det eller ikke. Loven er slik, dette visste du jævlig godt når du tok lappen også. Du kan være jævlig glad for at din uduglighet ikke drepte noen. Endret 7. oktober 2008 av Pizzatrance Lenke til kommentar
problemer Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Dette skulle du ha tenkt på før du gjorde noe så dumt som fyllekjøring. Da må du ta konsekvensene ifra det, enten om du liker det eller ikke. Loven er slik, dette visste du jævlig godt når du tok lappen også. Du kan være jævlig glad for at din uduglighet ikke drepte noen. Hva mener du jeg skal gjøre da? tilby meg frivillig til å ta imot en dødsdom og fortelle at min udugelighet fortjener ikke livets rett lengre, skyt meg bak låven? Jaggu er jeg glad for at rettsvesenet fungerer bedre enn argumentasjonen og graden av saklighet slik du fremstiller deg her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå