Autoper Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Skal nå kjøpe meg et råskinn av en maskin, som hovedsaklig skal brukes til grafikk/foto og video (CS3, 4 når den kommer). Det jeg lurer på er følgende: Skal jeg gå for Xeon istedet for Core 2? Hva gir mest kraft til denne typen bruk? Og ikke minst hvorfor gir denne prosessoren mest kraft? Et annet sprørsmål er om Xeon er like bra til gaming som Core 2? Kan jeg få ekstra futt under gaming om jeg går for et xeon quad x2 oppsett? På forhånd takk Endret 29. september 2008 av Autoper Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Xeon er vell mer server innrettet. Ytelsesmessig ligger dem helt likt med Core 2 serien, dog er Xeon CPU'ene mer finplukket av fabrikasjonslinjen så i teorien skal de kunne klokke lengere. Om ikke pris og tilgjengelighet favoriserer Xeon så er det ingen grunn til å benytte de om du ikke skal satse på seriøs server av ett eller annet slag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå