Gå til innhold

De-kryptere NTFS

Anbefalte innlegg

Først moderatorer, let me know om denne passer bedre under lagringsmedier.

Så problemet. Da jeg innstalerte nytt hovedkort reisntalerte jeg windows2k. Jeg valge å la være å formatere hardisken, og innstalerte bare under winnt1. Så slettet jeg alle spor etter det gamle OS et. Det nye administrator passordet var det samme som det forje forresten. Så kopierte jeg greit over mine dokumenter over til den nye mine dokumenter. Men så fikk jeg problemer med en del filer jeg har kryptert. Disse krypterte jeg før jeg formaterte. Jeg har lest at dekrypteringsnøkkelen blir liggende i et biblotek, og dette har jeg vel mest sansynlig slettet. Så da får jeg ikke spilt av filene, eller manuipulert de på noen måte(kopiert, klipp ut osv). tenkte jeg kunne kopiere de over på en Fat32 partisjon jeg har, da ble vel krypteringen borte? Men den ville ikke la meg kopiere. Er det noen her som har tips på hvordan jeg kan de-kryptere filene mine? Å innstalere linux og bruke den til å kopiere den over på fat32 er vel en løsning, men må da finnes en mye enklere løsning en å måtte laste ned mandrake for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...