PhiWo Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Hei, en kamerat har mistet Windows XP Pro CD-keyen sin. Jeg har funnet på nettet hvordan man finner den på en pc som faktisk ER OPPEGÅENDE, men denne pcen vil ikke slå seg på eller noenting, den er rett og slett ganske død. Finnes det noen måte å få tak i denne CD-keyen på, da jeg er ganske sikker på at dem har CD-en som hører til? (Eller er det slik at man kan bruke hvem som helst Windows XP Pro-CD, bare man har en key som funker?) Det så ganske mørkt ut dette her, men ville bare høre her likevel. Takker for hva som helst slags hjelp (: Edit: Forresten, beklager for lite informasjon om det med at pcen er død osv, jeg vet ikke noe om hva det er med den heller, har bare hørt at "den vil ikke skru seg på". Endret 29. september 2008 av PhiWo Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Du kan bruke SIW: SIW - System Information for Windows - Download Du finner det der... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Forsøk å finn klebelappen med CD-keyen et eller annet sted på PCen. Og ikke alle Winows XP Pro key gå om hverandre ( bl.a. OEM og tilpasset [typisk HP, Dell, IBM/Lenovo]). Lenke til kommentar
Entim Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Du kan få ny CD-key om du ringer MS support. Du forteller bare når, hvor og hvem som kjøpte lisensen. Det går selvfølgelig å installere med en vanlig XP CD med fungerende key Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg har en XP-key uten å ha cd'en, men den fungerer ikke på noen annen XP som jeg laster ned. Tror det beste du kan gjøre er å ringe MS og forklare problemet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Dette er fullt mulig med nirsofts produkey http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html -Du kopler den døde XP installasjon harddisken til en annen maskin (maskin #2) -På maskin #2 installerer du produkey -Start produkey programmet -På "File" meny velger du select source -Nytt GUI bilde kommer opp. -Her velger du "Load the product keys from external registry hive" -Så browser du deg fram til den ødelagte maskinen #1 sin HD (nå koplet til denne maskin #2) til følgende mappe og filen software .\WINDOWS\system32\config\software -Trykk OK - Her får man da denne XP installasjonens XP prod key , samt Office hvis installert. Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 HAr du XP Home edition key, må du ha Home Edition CD. Har du XP Pro, må du ha XP Pro cd. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Med metoden jeg beskrev over vil du også se hvilken OS type keyen gjelder for. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Prøv med RockXP, det finner også programnøkler til andre programmer Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Prøv med RockXP, det finner også programnøkler til andre programmer Les posten til trådstarter litt mere nøye. Slike program kan ikke benyttes da han ikke får bootet det OS han skal hente ut produkt nøkkel fra.Ergo kan han ikke bruke RockXP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå