War Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Har en pc med win xp, den fungerte topp i ett år helt til jeg trykket windows update og restartet. Siden den gang så skjer dette ved hver eneste oppstart. Vanlig boot Xp logo Preparing network scripts ...10min Applying computer settings...20min Running startup scripts...20min Innlogging med brukernavn og passord - klar til bruk ...10min Det er minumim 1 time å boote pcen. Siden pcen er satt opp med programmer fra st.olav (sykehuset) og NTNU (universitetet) så kan jeg ikke bare legge inn xp på nytt da jeg også må levere inn pcen i flere uker for å legge inn disse programmene igjen da det er en jobb pc. Har lett till rundt og det finnes 1000vis av løsninger alt fra endring av 100 linjer i registeret til å kode en ny wondows i notepad. Dette er en av linkene jeg har funnet. Noen som har hatt det samme som har en ide? Verdt å meke seg at jeg rev ut nettverksledningen og bootet og da var pcen 100% normal! Endret 29. september 2008 av War Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Da er det mest sannsynlig at det er en evt. domeneinnlogging/applikasjon av group policy som er problemet? antar du har prøvd å gi deg selv en ny lokal profil på PCen? Endret 29. september 2008 av MrLee Lenke til kommentar
War Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Ny profil hjalp ingenting da problemene ligger før innlogging. Profilen er admin så kan heller ikke slette den. Fjernet oppstartsprogrammer uten hell. Rive ut nettverksledningen fungerte, oppstart på 20 sec. Får ikke startet i sikkerhetsmodus da det ikke er noen meny for det. Dell pc, f2 eller f12 Kan endre boot dc minnepenn harddisk, bios og disksjekk ikke noe mere. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 sikkerhetsmodus skal det vel være uansett om det er dell PC? er vel bare å hamre på F8 i oppstarten? Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Før du "logger av/stenger av" så kan du prøve å deaktivere nettverkskortene som er på pcèn. Så aktiverer du disse igjen når pcèn er startet. Gi gjerne tilbakemelding om dette funket eller ikke slik at andre kan ta ibruk løsning eller ikke. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 problemet er da at han ikke får alle domenetilkoblingene? Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Da går han i cmd og skriver gpupdate /force. Han må da logge av og på igjen for at nettverksstasjoner osv kommer opp. Kan jo prøve å avinstallere siste sikkerhetsoppdatering fra Microsoft for å se om dette korrigerer problemet. Glemte jo dette. Om du har tilgang til Bios så kan du deaktivere PXE boot på nettverkskortet. Endret 2. oktober 2008 av Cubicle Dude Lenke til kommentar
Neverest Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Eventuelt fjerne nettverksstasjoner som ikke eksisterer. Det høres ut som et sync problem siden du starter opp uten problemer uten nettverk. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Deaktivere portene fungerte men blir ikke det samme som å rive ut ledningen? Vet ikke hvorfor VPN har laget en nr3 her (bilde) har bare en port inn. Edit: tester litt til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå