Bunji Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) The Plan: Leste over "Hva er dine topp 5 animes?" tråden og ble rimelig lei av å måtte scrolle ned ørten sider for å se hva folk liker (evt. le litt, hihi), så jeg fikk den GENIALE ideen å lage en poll med så mange animes som mulig for å se hva folk liker på en oversiktlig måte. Jeg collab'a litt med brodern min og lagde en liten liste over animes vi har (mest) sett eller hørt om. God ide? Skamdårlig drittide som jeg burde bli bannet for? Post hva du vil, evt. en liste over animes jeg bør ha med. Helst ikke noe for obskurt. Vil jo ha noen votes på alle Så var det bare å finne ut hvordan man lager polls her... heheh... (*forum nabb*) The List: Gungrave Tengen Toppa Gurren Lagann Hellsing (skille på serien og OVA?) Full Metal Alchemist Full Metal Panic Neon Genesis Evangelion (skille på serien og OVA?) Ergo Proxy Dragonball Samurai 7 Samurai Champloo Cowboy Bebop Love Hina Chobits Trigun Bounen no Xamdou Ghost in the Shell Soul Eater Bleach Naruto Pokemon Digimon Furi Kuri (FLCL) Elfen Lied D. Gray-man Code Geass Macross (skille på forskjellige serier?) Death Note Devil May Cry Gundam (skille på forskjellige serier?) One Piece Higurashi Lucky Star Rorouni no Kenshin (stavet jeg det riktig tro?) Endret 30. september 2008 av Bunji Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) One Piece skrev mange nok opp til at jeg tror den kommer i toppen, så den må hvertfall med. Jeg vil gjerne ha med Monster og Berserk selv hvertfall (selv om de sannsynligvis ikke kommer i toppen), og tror Kenichi kan få en respektabel plass også. Forresten... Hvorfor ikke bare telle opp topp 5-tråden og lage en rangering fra den? Endret 29. september 2008 av perman07 Lenke til kommentar
Bunji Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Likte ikke One Piece animen jeg :S kanskje jeg er litt rar... for høye standarder :q Altså herregud, tror du jeg gidder å telle 13 sider med svar? nei, det gidder jeg ikke. lage en poll er en lett og god ide, synes nå jeg. Blir liksom litt mer interaktivt om folk faktisk må gjøre noe i tråden. At jeg teller hva alle har sagt blir bortkastet. Ser det for meg, i en eller annen post dypt inne i tråden til top 5 lista så kommer jeg med en liten rangering. Så blir den spammet bort. Har ikke noe for seg. *edit* fan av mangan da kanskje fordi jeg leste den først at jeg ikke klarte å like animen så godt? Endret 29. september 2008 av Bunji Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 One Piece er kanskje litt mer "acquired taste" enn feks. Naruto og Bleach, men er mye mer populær serie enn flesteparten av listen din, så denne listen er en farse dersom du bare tar ting du liker selv (antar du bare ikke har redigert førsteposten din enda). Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 hva med gundam, haruhi, zetsubou, higurashi og lucky star=(? Fullmetal Alchemist dai kirai da!<.< Lenke til kommentar
Bunji Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 One Piece er kanskje litt mer "acquired taste" enn feks. Naruto og Bleach, men er mye mer populær serie enn flesteparten av listen din, så denne listen er en farse dersom du bare tar ting du liker selv (antar du bare ikke har redigert førsteposten din enda). Acquired taste? Nå var du litt elitistisk synes jeg... og at den er så populær vitner vel egentlig til at den ikke er noen "acquired taste"? Ting som er mainstream er ikke akkurat acquired taste, for å si det sånn. Og jeg satte bare opp en liste over animes i fellesskap med brodern som vi har sett på. Som jeg sa i førsteinnlegget mitt så tar jeg gjerne imot forslag... helst i en lett oversiktlig liste-form. Lenke til kommentar
Bunji Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 hva med gundam, haruhi, zetsubou, higurashi og lucky star=(? Fullmetal Alchemist dai kirai da!<.< Som sagt, jeg tok di jeg kjente til men kom gjerne med forslag. Gundam er jo en stor franchize, og ikke bare en serie. Forslag til hvordan det skal komme fram på listen? Bare ta alt under ett og kalle det "Gundam"? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Det du burde gjøre er å gå gjennom "Anime anbefalinger" og "Din anime/manga samling" for å finne alle mulige animer folk kan måtte velge. Det blir en enorm liste, lykke til . Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hva med Love Hina da kanskje? i og med at det er verdens mest leste bok. Og Karin, School Rumble, Negima, Youtsuba, Azumanga Daioh, Dokuro-chan, Blade, Air Gear, Blood +, Chrono Cursade, Fruits Basket, He Is My Master, Honey & Clover, Hunter x Hunter, Ichigo 100%, Last Exile, The Melancholy Of Haruhi Suzumiya, Ouran High School Hos Club, Ragnarok, Tales Of Symphonia, Tales Of Phantasia, Yakitate Japan, for eksempel^-^ Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 ^ tales of the abyss Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ja såklart^-^ Og Tales of eternia. Alle tales of seriene eier i det hele tatt^-^ Lenke til kommentar
peryy Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Savner Great Teacher Onizuka (GTO) og Prince of Tennis ^^ Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Wolf's Rain var det også en del som hadde på top 5 listen sin Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) offtopic: Det er da jeg som er brodern. Får vel komme med noen flere animes: Real drive Kurozuka Kopiert fra anime anbefalinger: Air Gear Akira Azumanga Daioh Berserk Black cat Black Lagoon Bleach Blood + Bokusatsu Tenshin Dokuro-chan Bokurano Boondocks Busou Renkin Chobits Chrono Crusade Code Geass - Lelouch of the Rebellion Cowboy Bebop Claymore D.N.Angel Death Note Demonbane Devil May Cry Dokuro chan Dragonball Z Elfen Lied Ergo Proxy Escaflowne Eureka seven Eyeshield 21 excel saga! Fate/ Stay Night FLCL Full Metal Alchemist Full Metal Panic! Fruits Basket Gankutsuou Ghost in the shell Ghost in the shell 2: Innocence Ghost in the shell: Stand Alone Complex og her er en til Gedo Senki (Tales from Earthsea) Get Backers! Gilgamesh Grave of the fireflies GTO Gundam Seed Gungrave Gunslinger Girl Gun X Sword Hack//Roots Hajime No Ippo Haré nochi guu Hayate no Gotoku! He is my master Hellsing Hellsing Ultimate Heroic Age Hidamari sketch Higurashi no naku koro ni Hikaru no Go Honey and Clover Howl's moving castle Hunter x Hunter Ichigo Mashimaro Jigoku shoujo juuni kokki kanon Kaze no Stigma Karin kekkaishi Kenichi Konjiki no Gash Bell! Last exile Love Hina Lucky Star Mai-Hime The Melancholy of Haruhi Suzumiya My-Otome Mononoke Hime (prinsesse mononoke) Monster Naruto Neon Genesis Evangelion Noein Now and then, Here and there One Piece Ouran High School Host Club Paprika Paranoia Agent Princess Tutu Prince of Tennis Pumpkin Scissors Ragnarok the animation REC Rurouni Kenshin s-CRY-ed Samurai Champloo Samurai Deeper Kyo School Rumble Scrapped Princess Seirei no Moribito Serial Experiments lain Shakugan no shona Shaman King Shingetsutan Tsukihime Sola Spirited Away Steamboy Tales of Symphonia Tengen Toppa Gurren Lagann Tokko Trigun Tsubasa reservoir Chronicles Welcome to the NHK Witch Hunter Robin Wolf's Rain Yakitate Japan! Endret 16. november 2008 av hans2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå