kilogram Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Microsoft planlegger å ta i bruk det populære Javascript-biblioteket Jquery i neste versjon av Visual Studio. Les mer Lenke til kommentar
idos Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Så lenge det ikke blir den klassiske: Embrace - Extend - Extinguish , så er vel dette bra? Vil det bety at MS vil støtte standarder enda bedre.. eller bare lage fikser for egen nettleser ? Kanskje jeg ble litt skeptisk likevel.. ? Lenke til kommentar
dizx Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Så lenge det ikke blir den klassiske:Embrace - Extend - Extinguish , så er vel dette bra? Vil det bety at MS vil støtte standarder enda bedre.. eller bare lage fikser for egen nettleser ? Kanskje jeg ble litt skeptisk likevel.. ? Visual Studio har ikke egen nettleser. jQuery er et JS-bibliotek, ingen standard. Om dette er bra eller dårlig kommer an på om du liker ASP.NET og jQuery. Allerde er norske Gaia Ajax integrert i Visual Studio, i tillegg til MS sitt Ajax bibliotek. Jo fler, jo bedre spør du meg Lenke til kommentar
idos Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Så lenge det ikke blir den klassiske:Embrace - Extend - Extinguish , så er vel dette bra? Vil det bety at MS vil støtte standarder enda bedre.. eller bare lage fikser for egen nettleser ? Kanskje jeg ble litt skeptisk likevel.. ? Visual Studio har ikke egen nettleser. jQuery er et JS-bibliotek, ingen standard. Om dette er bra eller dårlig kommer an på om du liker ASP.NET og jQuery. Allerde er norske Gaia Ajax integrert i Visual Studio, i tillegg til MS sitt Ajax bibliotek. Jo fler, jo bedre spør du meg Visual Studio er vel et MS produkt? Og MS har vel en ytterst integrert nettleser i sine operativsystem. Selv bruker jeg scriptacolus og der fungere ikke Builder-klassen (opprettelse av noder...) i IE 6 og 7. Regner med jQuery benytter seg i stor grad av w3c standarder med hacks for IE -serien. ( som alle andre ) Spørsmålet var da om MS vil: a) Tilpasse jQuery til alle ureglemessighetene ( avvik fra w3c standard) i IE serien. eller b) Bedre støtten for javascript ( og css ) i IE. De har jo lovet bedre støtte for standarder i IE8 .. så nå gjenstår det bare å se. Eller c) begge deler. Som vil være bra for alle.. Endret 29. september 2008 av idos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå