hud1973 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Heisann, litt noob på akkurat dette, men håper dere kan svare meg på et par ting. Har et Gigabyte GA-965P-DS3 hovedkort med Intel Core 2 Duo E6400 prosessor i, og et Asus GeForce 7950GT skjermkort. Har nettopp oppdatert til Mushkin XP2-8000 4 gig ram DDR2,det jeg da lurer på er. Kan jeg opgradere dette kortet med en Intel Core 2 Quad Q9300 prosessor og bør jeg også invistere i et nytt skjermkort ala Sapphire Radeon HD 4850 for og få full utnyttelse av maskinen? Evt noen andre anbefalinger? Blir hovedsaklig brukt til og spille på. Et lite tillegsspørsmål(kunne sikkert søkt dette opp men;), hvorfor viser det i XP at jeg bare har 3,5 gig ram når jeg reelt har 4 i maskinen? Lenke til kommentar
maN1C Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Heisann, litt noob på akkurat dette, men håper dere kan svare meg på et par ting. Har et Gigabyte GA-965P-DS3 hovedkort med Intel Core 2 Duo E6400 prosessor i, og et Asus GeForce 7950GT skjermkort. Har nettopp oppdatert til Mushkin XP2-8000 4 gig ram DDR2,det jeg da lurer på er. Kan jeg opgradere dette kortet med en Intel Core 2 Quad Q9300 prosessor og bør jeg også invistere i et nytt skjermkort ala Sapphire Radeon HD 4850 for og få full utnyttelse av maskinen? Evt noen andre anbefalinger? Blir hovedsaklig brukt til og spille på. Et lite tillegsspørsmål(kunne sikkert søkt dette opp men;), hvorfor viser det i XP at jeg bare har 3,5 gig ram når jeg reelt har 4 i maskinen? 32-bits operativsystem klarer ikke å gjenkjenne/håndtere mer enn ca 3,5 GB minne. Dette INKLUDERER minne på skjermkort o.l. Lenke til kommentar
hud1973 Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Ah, takker. Endret 30. september 2008 av hud1973 Lenke til kommentar
hud1973 Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Hei, er litt noob når det gjelder dette. Men referer til posten min ovenfor, sitter enda med samme hovedkort men vil nå oppgradere både prossesor og skjermkort. Trenger forslag til hva jeg kan bruke og hva som er best med tanke på gaming. Takker for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå