Gjest test123 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Er dagdrømming farlig? Noenganger så jeg jeg ukontrollerte dagdrømminger, som f.eks man titter ut vindue og plutselig bare dagdrømmer. Men jeg har også tatt kontrollerte dagdrømminger på lange gåturer eller sitvasjoner der jeg må ty til noe annet så jeg ikke dør av kjedsomhet. for mp3+dagdrømming får en 30 minutters gåtur til å føles mye kortere ut. Er dette farlig for min mentale helse? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Om det nå skulle være noe, så er det stikk motsatt av farlig. (Om man da ikke på en måte går i søvne og labber midt ut i motorveien i rushtiden) Noen visdomsord: Fantasi er viktigere enn kunnskap. Kunnskap gir makt, men fantasi gir liv. Fantasien er like grenseløs som Universet. Den som mangler fantasi, forteller bare. Den som har fantasi, handler. Det var ikke muligheter, men fantasi han manglet. Men med de mentale smaksløkene han var utstyrt med ville han aldri være i stand til å smake forskjell på kantine-te og nektar. Fantasi er landet uten grenser som gjør oss alle til konger. Lenke til kommentar
Gjest test123 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ah oki, huske å ha lest at det va dårlig med dagdrømming.. Nå kan jeg dagdrømme med god samvittighet Lenke til kommentar
probin Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) TULL. dagdrømming er utrolig viktig for deg. det øker kreativeten din/høyre hjernedel. dagdrøm så mye du kan. det forsvinner mer og mer etter alderen. Har lest og hørt selv at alt for mye dagdrømming er "farlig". mister lett konsentrasjonen, men jeg trur ikke noe på det (jeg husker ikke skilder. desverre) Endret 29. september 2008 av probin Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Det er vel mer positivt enn negativt Stimulere fantasien er det ikke noe galt med Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 hah, dagdrømming... 10 minutter av en skoletime kan bli borte uten å ha fått med seg en eneste ting.. km med gåing kan bli borte fra minne. Like gøy hver gang, når jeg tenker "Hvordan kom jeg hit? " Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Dagdrømming er the shit. Håper virkelig det ikke er noe som forsvinner med alderen. Atten år og stil going strong! Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Dagdrømming er flotte greier. Det eneste problemet jeg kan komme på er at det sluker opp tid. Endret 30. september 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hm, dagdrømming har jeg tydeligvis ikke fått med meg. Hva går det ut på? Fantaserer man om ulike hendelser ? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Dagdrømming. Vet ikke hva dere mener... Har kanskje ikke gjort det. Men og sitte i egne tanker og tenke på noe artig/gjøre noe artig gjør jeg av og til. Hva har dere til og si at man plutselig for et halvt sekund føler at man er i et spill/drøm ? Spiller ikke noe særlig, men får slike drypp av og til. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Dagdrømming. Vet ikke hva dere mener... Har kanskje ikke gjort det. Du sitter og gjør et eller annet og plutselig flyter du vekk i tankene dine, som en slags transe. Etter en stund kommer du tilbake til verden og lurer på hvor tiden ble av. Endret 30. september 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
Coa Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Har dagdrømt mye opp gjennom livet, jeg har ikke tatt skade av det Endret 30. september 2008 av Fatcrap Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Skulle ønske at jeg kunne dagdrømme litt mer egentlig. Men desverre har jeg ganske dårlig fantasixD Eneste gangene jeg dagdrømmer er når jeg skal lese lekser eller noe annet like kjedelig, men da skal jeg helst ikke gjøre det. Endret 30. september 2008 av Gormers Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Skulle ønske at jeg kunne dagdrømme litt mer egentlig. Men desverre har jeg ganske dårlig fantasixD Eneste gangene jeg dagdrømmer er når jeg skal lese lekser eller noe annet like kjedelig, men da skal jeg helst ikke gjøre det. Sett på litt musikk du liker, sett deg tilbake i stolen og la tankene fly. En avslappende te eller noe slikt kan også være greit. Enten det eller finn frem lekser. Endret 30. september 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Evt. gå deg en tur (selv om jeg skjønner at det høres skremmende ut for nerdene her ). Alltid lett å la tankene fly når man bare tusler av gårde. Plutselig har du vært ute en times tid Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Haha, her leker vi ikke dagdrømming :!: Lenke til kommentar
probin Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 hahaha:P.. geniale kommentarer! er man forelska, er det veldig lett for å dagdrømme. spessielt når man sitter i en bil og hører på lav musikk in the backround! Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hm, dagdrømming har jeg tydeligvis ikke fått med meg. Hva går det ut på? Fantaserer man om ulike hendelser ? Jeg står på en kolle, en drage flyr mot meg, røde gnister spruter fra hendene mine mot dragen.... For min del dreier dagdrømming seg hovedsakelig om andre verdener, romskip, søte jenter, kort sagt situasjoner jeg skulle ønske jeg kom opp i, men som neppe skjer. Hvis dagdrømming er det minste skadelig er nok jeg ødelagt for livet Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Man tenker altså på ting som skjer, men man visualiserer de ikke som i en drøm? I så fall dagdrømmer jeg en god del, men jeg føler ikke noe spesielt ved det Lenke til kommentar
radalf Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Dagdrømmer ikke jeg :< Eller er dagdrømming = duppe av på skolen og drømme f.eks. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå