joac Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hei, jeg har nå fått RROD på min kjære xbox. Xboxen er ett år gammel og kjøpt på elkjøp. Etter som jeg har forstått er det nå greiest å levere den inn til Xbox support direkte. Det er forsåvidt greit, men det jeg lurer på er om noen har noen erfaring med å reklamere på en xbox hvor dette har skjedd 3 ganger, for så å få hevet kjøpet? På min har dette altså bare skjedd èn gang, men la oss si at jeg nå får dette fikset, det skjer igjen, og det skjer igjen. Isåfall skal jeg etter kjøpsloven kunne kreve å heve kjøpet. Dilemmaet mitt er at jeg ikke har gått gjennom forhandler, jeg har bare gått rett til Xbox support og jeg er da usikker på om jeg kan heve kjøpet. Forhandleren (elkjøp) har jo aldri fått vite at boksen min har feilet 3 ganger. På den annen side er det forhandleren som har sagt at det er like greit å gå direkte til leverandør.. Så, jeg vet at det jeg spør om er litt hypotetisk, men lurte bare på om noen hadde erfaring med å heve kjøpet av en xbox 360 etter 3 stk RROD? Lenke til kommentar
Kokkolocco Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har ikke noe erfaring med det, men hvis du noterer ned serienummeret, og tar vare på sendesedler osv, så tror jeg det burde gå fint. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Nå er det vel lite sannsynlig at du trenger å levere den inn tre ganger, men ta vare på dokumentasjonen du får fra Microsoft der bla. serienummer er trykket så skal det nok ikke være noe problem. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ms sender deg en ny maskin, hvis den du har må inn 3 ganger, null problem... Men du får neppe RROD igjen, etter at den har vært inne for det en gang Lenke til kommentar
joac Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Ms sender deg en ny maskin, hvis den du har må inn 3 ganger, null problem... Men du får neppe RROD igjen, etter at den har vært inne for det en gang Nei håper jo det Takk for svar Lenke til kommentar
r88 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Du kan bare glemme det. Microsoft forholder seg ikke til norsk kjøpslov. Så du får håpe boksen holder. Sjansen er forøvrig tilstede for at du får ROD igjen og igjen til tros for reparasjoner. Endret 8. oktober 2008 av r88 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Du kan bare glemme det. Microsoft forholder seg ikke til norsk kjøpslov. Så du får håpe boksen holder. Sjansen er forøvrig tilstede for at du får ROD igjen og igjen til tros for reparasjoner. Sånn sett så er sjangsen der på helt nye bokser også, eller på annen konsoll for den saks skyld. Ingenting er ment å vare for evig Hvis du har hatt samme boks inne hos MS tre ganger, så har du også kvitteringer på at den har vært inne, så da er det IKKE noe problem å heve kjøpet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå