Tdale Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Betal gjelda til jentene som står i Markens, så gjør du dem en tjeneste, samtidig som du slipper å bli plaget. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvor er horehusene? Alle horene kan sammles der. Sikkert mange kåte menn som blir fornøyde da =) Ikke sant? Sier jo litt det der altså.. På tide med litt saklig argumentasjon om temaet 1 Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Vi trenger apartheid, egne byer for kvinner og for menn? Alle kvinner er horer, vet dere. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Nå høres du ut som denne mannen nedenfor. :!: Meet Dick Masterson the Most Chauvinistic Man Alive Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Man skal ikke se bort ifra at vi kan lære noe fra andre kulturer. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Han fyren var tøff da Dama kunne ikke svare han på en skikkelig måte, for hun var ikke kjapp nok i hodet On topic: Jeg er for legalisering av prostitusjon, så lenge det holdes i bordeller. Som sagt, dette vil føre til et renere yrke, og de prostituerte vil få det bedre. Er det noen som tenker på hvor jævlig de har det, hver eneste dag? @ Robertaas: Endret 11. oktober 2008 av Arinomi Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Tror folk at en sterkere kriminalisering vil føre til mindre kriminalitet? nei tvert imot. Regulering er det som er viktig, men det er umulig å regulere noe som ikke er lovlig. Bordeller fjerner pågående prostituerte på gata, gjør det vanskeligere å være hallik i den kriminelle forstanden. Det ivaretar rettigheter, og det bringer mer skatteinntekter til samfunnet. Er det noen bedre løsninger på problemet. Nei. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Prostitusjon finnes i mange former, fra de som selger noen minutter sex til de som inngår en lengere avtale som går over flere år om å bytter sex og andre tjenester mot en mer komfortabel materiell situasjon. Det er viktig å få med seg at selv den mest simple versjonen av prostitusjon har eksistert i samtlige kulturer vi kjenner til. Det eneste som har variert er status til de prostituerte, tryggheten deres og åpenheten om deres eksistens. Det man må spørre seg er hvordan endrer et forbud i Norge de prostituertes status og trygghet. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hvor er horehusene? Alle horene kan sammles der. Sikkert mange kåte menn som blir fornøyde da =) Ikke sant? Sier jo litt det der altså.. På tide med litt saklig argumentasjon om temaet U Saklig? Jeg var sklig! Horehus er jeg virkelig for. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Det fungerer ikke å fjerne noe ved å gjøre det ulovlig. Så lenge det er etterspørsel, vil det eksistere, uansett om det er lovlig eller ikke. Vi har prøvd å kriminalisere ting lenge nok, vi burde innse at det ikke virker! Jeg synes det er forkastelig at man skal lukke folk ut fra samfunnet på grunn av noe slikt som å selge sex, vi er da i Norge, for pokker! Vi kan ikke gjøre folk til søppel på grunn av hva man gjør for å overleve, vi har kommet lenger enn som så. "Alle skal med" my ass... Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article615049.ece Ikke nok med at horene står synlig i Oslo, men nå finner du dem til og med midt i bibelbeltet Kristiansand! Selv ønsker jeg sterkt å vise mitt misnøye med dette. Da også gjerne med plakater. Hva må til for å motivere politikerene og politi? Hva må til før Ole Normann reagerer? Er det slik vi vil ha det? Det neste som skjer er vel at ei overaggressiv påtrengende hore får erstatning på flere titals tusen pga hun har fått seg et slag av en som har prøvd å rive seg vekk fra henne en lørdags kveld. Mange byer har kjempet lenge om å holde byen ren... Da vel og merke søppel... "Søppel" kan være så mangt, og nå velger jeg å si at dette også gjelder horer, narkomaner og uteliggere. Per i dag skal dette være unødvendig med tanke på alle type form for støtte vi har her i landet. Er det menneskehandel som er årsaken... Ja, da må politiet rydde opp!! Jeg er stort sett enig med deg. Jeg synes at horene burde bortvises. Men i Norge har jo ikke Politiet nok ressurser til å rense opp i slike ting som er ulovlig. Lenke til kommentar
Ultronomicon Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har bodd i Melbourne i Australia i 4 år, og sett hvordan det er med legalisert prostitusjon. Ikke legalisert på gatenivå mind you, men på bordellnivå, med profesjonelle sex workers som gjennomgår helsesjekker konstant og slipper å leve i frykt for Hallikker og andre bakmenn. Var personlig aldri inne på et av disse stedene, men det å oppsøke et bordell var relativt stuerent, noe som også be anbefalt av helsepersonell. Konsekvensen er jo naturlig nok at folk har et tilbud. Det å gå til en crackwhore på hjørnet blir ikke noe alternativ når du kan betale litt mer, og slippe alt det negative med prostitusjon. Gateprostitusjon i Melbourne fantes nesten ikke. Jeg har aldri hatt noe behov for prostitusjon, men det skal ikke mye til for å se at legalisert prostitusjon i denne formen faktisk fungerer. Mange plasser i verden så fungerer dette. Hvis folk ønsker å selge slike tjenester, burde de få lov til dette. Men at det reguleres med strenge helsesjekker og regelmessige blodprøver. Vi lever i et fritt land, der vi burde få lov til å gjøre hva vi vil med kroppen vår. Om det skulle være å pakke den full med narkotika, eller alkohol, eller leie den ut for sex, så burde man få lov til dette. Istedet så kriminaliserer vi alt slikt, og svarer med å gi bøter og fengselstraff. Det blir egentlig litt for dumt. Til de som har nytte av slike tjenester, tror jeg heller ville gått til et regulert bordell enn å prøve å ta kontakt med den syltynne stereotypiske dama på gatehjørnet som absolutt ikke ser sanitær ut og trolig ikke helsemessig regulert. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Jeg har bodd i Melbourne i Australia i 4 år, og sett hvordan det er med legalisert prostitusjon. Ikke legalisert på gatenivå mind you, men på bordellnivå, med profesjonelle sex workers som gjennomgår helsesjekker konstant og slipper å leve i frykt for Hallikker og andre bakmenn. Var personlig aldri inne på et av disse stedene, men det å oppsøke et bordell var relativt stuerent, noe som også be anbefalt av helsepersonell. Konsekvensen er jo naturlig nok at folk har et tilbud. Det å gå til en crackwhore på hjørnet blir ikke noe alternativ når du kan betale litt mer, og slippe alt det negative med prostitusjon. Gateprostitusjon i Melbourne fantes nesten ikke. Jeg har aldri hatt noe behov for prostitusjon, men det skal ikke mye til for å se at legalisert prostitusjon i denne formen faktisk fungerer. Mange plasser i verden så fungerer dette. Hvis folk ønsker å selge slike tjenester, burde de få lov til dette. Men at det reguleres med strenge helsesjekker og regelmessige blodprøver. Vi lever i et fritt land, der vi burde få lov til å gjøre hva vi vil med kroppen vår. Om det skulle være å pakke den full med narkotika, eller alkohol, eller leie den ut for sex, så burde man få lov til dette. Istedet så kriminaliserer vi alt slikt, og svarer med å gi bøter og fengselstraff. Det blir egentlig litt for dumt. Til de som har nytte av slike tjenester, tror jeg heller ville gått til et regulert bordell enn å prøve å ta kontakt med den syltynne stereotypiske dama på gatehjørnet som absolutt ikke ser sanitær ut og trolig ikke helsemessig regulert. Man tester ikke for all smitte ved å teste for kjønnssykdommer. Horer kan spre andre sykdommer enn kjønssykdommer, og noen kjønnsykdommer selv om du bruker kondom og den holder. Og de bidrar ikke til økonomien. Alle horene burde puttes i fengsel eller utvises istedet for å ta de som kjøper eller sløse bort tid på å lete etter bakmennene. Horene er lette å finne og både lette og billige å straffe bare den er politisk vilje til det. Men vi har altfor mange kvinner og femi-menn på Stortinget til noe sånt. Og sikkert horekunder også. Endret 24. oktober 2008 av Reproductivist Lenke til kommentar
Ultronomicon Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har bodd i Melbourne i Australia i 4 år, og sett hvordan det er med legalisert prostitusjon. Ikke legalisert på gatenivå mind you, men på bordellnivå, med profesjonelle sex workers som gjennomgår helsesjekker konstant og slipper å leve i frykt for Hallikker og andre bakmenn. Var personlig aldri inne på et av disse stedene, men det å oppsøke et bordell var relativt stuerent, noe som også be anbefalt av helsepersonell. Konsekvensen er jo naturlig nok at folk har et tilbud. Det å gå til en crackwhore på hjørnet blir ikke noe alternativ når du kan betale litt mer, og slippe alt det negative med prostitusjon. Gateprostitusjon i Melbourne fantes nesten ikke. Jeg har aldri hatt noe behov for prostitusjon, men det skal ikke mye til for å se at legalisert prostitusjon i denne formen faktisk fungerer. Mange plasser i verden så fungerer dette. Hvis folk ønsker å selge slike tjenester, burde de få lov til dette. Men at det reguleres med strenge helsesjekker og regelmessige blodprøver. Vi lever i et fritt land, der vi burde få lov til å gjøre hva vi vil med kroppen vår. Om det skulle være å pakke den full med narkotika, eller alkohol, eller leie den ut for sex, så burde man få lov til dette. Istedet så kriminaliserer vi alt slikt, og svarer med å gi bøter og fengselstraff. Det blir egentlig litt for dumt. Til de som har nytte av slike tjenester, tror jeg heller ville gått til et regulert bordell enn å prøve å ta kontakt med den syltynne stereotypiske dama på gatehjørnet som absolutt ikke ser sanitær ut og trolig ikke helsemessig regulert. Man tester ikke for all smitte ved å teste for kjønnssykdommer. Horer kan spre andre sykdommer enn kjønssykdommer, og noen kjønnsykdommer selv om du bruker kondom og den holder. Og de bidrar ikke til økonomien. Alle horene burde puttes i fengsel eller utvises istedet for å ta de som kjøper eller sløse bort tid på å lete etter bakmennene. Horene er lette å finne og både lette og billige å straffe bare den er politisk vilje til det. Men vi har altfor mange kvinner og femi-menn på Stortinget til noe sånt. Og sikkert horekunder også. Hadde vi hatt lovlige bordeller i Norge, hadde jo dette bidratt bra i norsk økonomi. Gjøre det til en momspliktig tjeneste. Tviler sterkt på at horene på hjørnet betaler noe skatt på inntektene sine. Jeg nevnte ingenting om kjønnssykdommer, jeg nevnte helsesjekker. Og hvis det hadde vært strenge helseregler i et bordell, vil jo det minske sjangsene for smitte av hva som helst egentlig. Det kommer ingenting godt av at når en dame/jente på ty til å selge kroppen sin på gata for å overleve. Det er trist, og det er ekkelt å tenke på. Det er sett på som det laveste av det laveste å selge, og det er sett på som tabu å kjøpe. Hvorfor det tabu egentlig, jo fordi vi lever i et samfunn av puritanter. Mange i dag er egentlig horer, og mange i dag er egentlig horekunder. Tar du ikke med deg et kvinnfolk ut på byen, en finere middag, og bruker mye penger på dette? gir kanskje et fint smykke i gave. For til slutt å være så heldig å se vedkommende naken også hoppe på henne? Dette skjer heletiden. Og OFTE så bytter man partner flere ganger i løpet av et år, og begynner på nytt igjen med samme løp. Menn tenker med kølla si. Og kvinnfolk er flink til å få det de vil ved å bruke kroppen sin. kanskje hvis man hadde fått lov til å besøke et bordell, så hadde det vært billigere, og hvis det hadde vært regulert av norsk helsevesen så hadde det faktisk vært mindre risiko for smitte enn om du hadde plukket opp ei dame på byen, eller ei dame man tar med ut på date, og til slutt har sex med. Samtidig får man ut massevis av sexuell frustrasjon, som jeg tipper mange mannfolk har. Og igjen da når denne frustrasjonen er borte, så vil man ha mer tid og energi til å finne seg noen man kan leve resten av livet med, og da ikke trenge å kjøpe en slik tjeneste etterpå. På mange måter kan et bordell være bra for det norske samfunnet og bra for norsk økonomi. Da kan staten få inn skatt fra noe de aldri før kunne ha tjent inn noe på. Istedet må de bruke ressurser på å forhindre at prostitusjon skjer. Bare fordi foreldra og besteforeldra våre synes dette er skittent. Og for dere religiongjøker, Jesus var sammen med ei hore. Tenk dere det? Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 La horene være! Ta heller da pimpz så kan horene tjene pengene selv og dessuten få sånne usexy blåmerker. Dessuten, hvor skal jeg ellers få meg noe når jeg blir 18? Makan. Lenke til kommentar
Ultronomicon Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Tror folk at en sterkere kriminalisering vil føre til mindre kriminalitet? nei tvert imot. Regulering er det som er viktig, men det er umulig å regulere noe som ikke er lovlig. Bordeller fjerner pågående prostituerte på gata, gjør det vanskeligere å være hallik i den kriminelle forstanden. Det ivaretar rettigheter, og det bringer mer skatteinntekter til samfunnet. Er det noen bedre løsninger på problemet. Nei. Oppegående kar du. Problemet er at vi har alt for mange puritanter i samfunnet vårt som er impregnert med troen på at det er en religiøs synd å selge kroppen sin. Er også dessverre grunnlaget for mange av lovene våre. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 fra første januar 2009 vil det trå i kraft en ny lov som forbyr kjøp av seksuelle tjenester, det blir med andre ord innført likt lovverk som det de har i Sverige, hvor en har kriminalisert horekunden ikke de prostituerte. Ved å gjøre det, vil markedet bli vesentlig mindre. Mange norske menn vil nok frastå fra å kjøpe sex, når de vet at de risikerer å bli straffet med bot og/eller fengsel for det. Denne loven vil også være med å endre holdningene til folk, og si klart fra om at samfunnet ikke aksepterer at folk kjøper sex. Gateprostitusjon vil nok forsvinne ganske fort med denne loven, og da vil jo problemet til trådstarter være «kurrert». «Innemarkedet» vil nok vokse, men det vil være fullstendig mulig for politi og støtteapparat og følge med på dette, det må jo annonseres slik at kundene vet hvor de skal. Disse annonsene kan selvfølgelig både politi og støtteapparat følge med på. Mine forhåpninger fra og med 1. januar: 1. At politiet følger opp loven, slik at den fungerer. 2. At det kommer på plass gode støtteordninger som hjelper jentene ut av prostitusjon. Virkemidler mot jentene som er utsatt for trafficing (meneskehandel), kan være norsk statsborgerskap, hjelp mot psykiske og fysiske skader som følge av prostitusjon og hjelp til å bli integrert i sammfunnet, da i bytte mot at de er behjelpelig med å få satt fast bakmenna. 3. Opptrappet arbeid for å ta svina som traffikerer jenter til Norge, for å tjene penger på kroppen dems.... Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ved å gjøre det, vil markedet bli vesentlig mindre. Mange norske menn vil nok frastå fra å kjøpe sex, når de vet at de risikerer å bli straffet med bot og/eller fengsel for det. Nja, kanskje. Det gjør nå ihvertfall voldtekt mer attraktivt, men det er det vel verdt? Gateprostitusjon vil nok forsvinne ganske fort med denne loven, og da vil jo problemet til trådstarter være «kurrert». Du er jo sjarmerende naiv, da. Når var sist gang et forbud eliminerte noe som det åpenbart er et marked for? Vi forsøkte å forby alkohol en gang. Det var jo en strålende suksess. Lenke til kommentar
Ultronomicon Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det vil alltid være ensomme menn/kvinner som vil kjøpe sex, en lov slik du beskriver vil aldri komme til å forandre dette. Lover som generelt forhindrer frihet, kan "virke" bra i første øyekast, men i lengden forverrer de ting. En bagatell i dag tenker vi, ok vi legger opp en lov som gjør det "enda vanskeligere" og kjøpe sexuelle tjenester, det vil si de gjør enda flere nordmenn til kriminelle. Greit nok loven kommer nok nå uten at vi kan gjøre noe med det. Men jeg kan diskutere og fremheve min mening og komme med objektive poeng bevise at legalisering av prostitusjon med reguleringer er veien å gå. Sex er så naturlig som man kan definere noe. Det er grunnsteinen til vår eksistens. Du kan i dag fritt frem velge å ha sex med hvem du vil så lenge begge parter er enige. Vi bryter da ingen lover. Men ofte for at den ene parten skal bli enig om denne handlingen, så må den andre parten bruke mye tid/energi for å komme til det punktet som gjør at den andre parten vil akseptere en slik handling som sex. Per definisjon er vi i dag ALLE horer og horekunder. Og hva er da forskjellen om du bruker penger over tid for å tillatelse av motparten for å utføre den sexuelle handlingen, enn at du betaler et mindre beløp med engang og får samme nytten. Og man slipper å bruke så usakelig med tid for dette. Vi lever dessverre ikke i et perfekt samfunn der vi har 100% frihet. Og oppi alt dette, så lar vi styringsmakten ta fra oss litt frihet her og der, og til slutt blir vi så vant til det, at vi bare aksepterer dette. Jeg mener det heller burde være lover som regulerte dette og over for helse og sanitet og renhet rundt alt dette. Det er jo ingen regler i dag at dama di som hadde bestemt seg for å vente med å ha sex med deg må ha godkjente legepapirer for å ha sex med deg. Hadde vi hatt bordell-virksomhet legalisert, så hadde det i teorien vært mindre sjangse for å få noen skjønnsykdommer derfra enn om du hadde hatt sex med den dama du har smurt inn med gaver, middager og diverse. Hun kommer aldri til bli nødt til å påvise en plettfri sykdoms vandel. Mens bordellhorene kunne ha gått gjennom ukentlige kontroller for testing av sykdommer og generelt kjønnssydommer. Må dama du holder på med, betale skatt av sine inntekter hun får fra deg til staten? Nei, men det kan bordellene pålegges. vi ender rett og slett med å bruke mer penger og ressurser på å gjøre slike lover strengere, enn at man heller kunne ha åpnet muligheten for en helt ny inntektskilde til staten. Kan også nevne at politiet på landsbasis har pr i dag 400 ledige stillinger.. ikke nok med at de skal gjøre flere nordmen til kriminelle, vi har ikke nok folk til å passe på våre nye kriminelle. Seriøst, vi burde slutte å gjøre folk i samfunnet vårt til kriminelle med slike lover og heller bruke ressurser på å forebygge: tjuveri, drap, pedofil-voldtekt, og generelle voldshandlinger. Men det er vel derfor de legger fokuset på unødvendige lover da.. Kirken er jo kjent for å ha utøvd flere tjuveri, drap, pedofil-voldtekt og generelle voldshanldinger, i vår tidsalder enn noen andre personer eller organisasjoner. Problemet er at ny tenkning blir for radikalt for de som styrer i dag. Og jeg tviler på at noen politikere i min livstid her på jorden kommer til å ta til vett å prøve å få gjennomført så mange nye radikale forandringer i en retning som faktisk kan føre oss mot et bedre samfunn i lengden. Jeg synes rett og slett det er egoistisk av politikerne i dag å nekte folk å kjøpe og selge sex. De kan ikke forvente at alle sammen har muligheten til å få seg regelmessig sex. Ender opp med at vi har gamle ensomme menn/kvinner som aldri har hatt sex, og selvtillitten er nede på bunn-nivå, og kanskje eneste som kunne ha hjulpet om de hadde fått en skikkelig helaften med hefti sex for å få litt selvtillitt tilbake. Kanksje da får de gjort litt mer med livet sitt. Når de samtidig får ut frustrasjon, og får klarnet hjernen. Sex er både bra for ryggen, helsa, og rett og slett en videreformidling av vår menneskerase. Hvem her kan ikke si at rett etter sex, så forsvinner alle bekymringer, man får slappet av, og koblet ut. Og man får et helt annet syn på livet. Vi er rett og slett genetisk bygd for at vi skal videreføre genene våre til neste generasjon. Og når man får utført dette eller får lurt kroppen til at man har utført dette (prevensjon etc forhindrer jo ofte graviditet). Så vil den genetiske klokka slappe av, og ikke legge press på deg. La stakkars ensomme folk få lov til å kjøpe sex på et bordell om de vil. Skulle ha vært med på det statlige frikortet til og med. Fysioterapi og kiropraktorer blir jo omfattet av dette. Hvorfor ikke kjøp av sex hvis du da først får en skriv fra legen som sier du trenger dette for å få en bedre hverdag. Det er MANGE flere positive ting med å legalisere bordeller enn å gjøre loven strengere på kjøp og salg av sex. Rart at ikke flere ser dette. De fleste er vel hjernevasket av religion og tviholder på teite tradisjoner om at sex er "skittent". Selv om de selv er et resultat av denne handlingen. Lenke til kommentar
Scientia Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ved å gjøre det, vil markedet bli vesentlig mindre. Mange norske menn vil nok frastå fra å kjøpe sex, når de vet at de risikerer å bli straffet med bot og/eller fengsel for det. Denne loven vil også være med å endre holdningene til folk, og si klart fra om at samfunnet ikke aksepterer at folk kjøper sex. Det var den optimistiske versjonen. Jeg tror denne er mer i tråd med virkeligheten: Forbudet vil gjøre at kundene som er mest lovlydige vil holde seg unna. Antallet prostituerte vil være det samme, men siden det blir færre kunder vil det bli mer konkurranse om dem. Det betyr at de prostituerte vil bli nødt til å gå lenger for å beholde dem. Kundene som er igjen vil altså være de minst lovlydige, og handelen må skje enda mer skjult enn før. De prostituerte vil derfor sannsynligvis bli utsatt for mye mer brutal behandling enn om de kunne valgt de lovlydige kundene, under åpnere forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå