Gå til innhold

Horene er nå overalt!

Wabby

Anbefalte innlegg

Uansett, Wabby, så fokuserer du veldig på de som er prostituerte og ikke de som kanskje tvinger disse menneskene ut på gata. F. eks. hvis det er mange prostituerte i Oslo så betyr det at det er mange bakmenn som opererer i Oslo.

De som prostituerer seg blir tvunget inn i dette markedet. Det er ingen økonomisk uavhengige som velger å prostituere seg. Disse menneskene blir utnyttet. Jeg synes den imperialistiske slavehandelen var en forferdelig ting, men det er absolutt ingen som legger skylden på alle slavene som ble fanget i Afrika og solgt ellers i verden.

Det er distributørene og forbrukerne som holder dette markedet i live. Hvis man fjerner de prostituerte og ikke bakmennene så er det ikke noe problem for de å skaffe seg nye prostituerte.

Jeg ser den, men som jeg nevnte i siste post i forrige side som druknet fort var at jeg gikk ut ifra hva jeg ser og hva jeg møter når jeg er ute å går i gata... Og det er dette jeg reagerer på. Er fult klar over bakmenn og hvordan alt dette fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser den, men som jeg nevnte i siste post i forrige side som druknet fort var at jeg gikk ut ifra hva jeg ser og hva jeg møter når jeg er ute å går i gata... Og det er dette jeg reagerer på. Er fult klar over bakmenn og hvordan alt dette fungerer.

jeg skjønner at det er de prostituerte som plager deg. Men det er ikke de som kontrollerer situasjonen.

I Norge har vi forsøplere, og selv om det ligger matpapir og flasker ute i naturen er jeg ikke sur på søppelet i seg selv men de som kaster det ute i naturen. Det er jo ikke som om de prostituerte liker å gjøre det de gjør heller.

Lenke til kommentar
Høres nesten litt kynisk ut å si at man bare kan slenge medmennesker rett inn i fengsel.
Ikke om det er bedre for dem enn alternativet.
Uteliggere trenger ikke fengselstraff, de trenger hjelp.
Selvsagt, men om de fremdeles er uteliggere har hjelpen altså sviktet og fengsel som er den nest beste løsningen bør da slå inn.
Narkomane får avrusing, greit nok men da må de til en klinikk, ikke til fengsel.
Selvsagt, men om de fremdeles virrer rundt i sentrum etter narkotika har hjelpen altså sviktet og fengsel som er den nest beste løsningen bør da slå inn.
Og selv om de prostituerte beskyttes så må de ut av fengselet før eller siden. Kanskje har de ikke norsk statsborgerskap en gang. Og det er ikke noe problem for bakmenn å finne nye prostituerte, det er jo flere milliarder mennesker på denne planeten tross alt.
De bør holdes så lenge at det blir ulønnsomt for bakmennene. Driver de med inntektsgivende arbeid i Norge uten tillatelse bør de straks utvises. Om vi reagerer raskt nok blir det ikke lønnsomt å tvinge flere til å reise til norge. Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Selvsagt, men om de fremdeles er uteliggere har hjelpen altså sviktet og fengsel som er den nest beste løsningen bør da slå inn.

Mange av uteliggerne får ikke hjelp i det hele tatt.

Selvsagt, men om de fremdeles virrer rundt i sentrum etter narkotika har hjelpen altså sviktet og fengsel som er den nest beste løsningen bør da slå inn.

Denne gruppen har også mange individer som ikke får hjelp. Det er ikke lett å få hjelp i vårt økonomiske system siden det ikke er en økonomisk fortjeneste i det.

De bør holdes så lenge at det blir ulønnsomt for bakmennene. Driver de med inntektsgivende arbeid i Norge uten tillatelse bør de straks utvises. Om vi reagerer raskt nok blir det ikke lønnsomt å tvinge flere til å reise til norge.

Hvor lenge er dette? dager? uker? måneder? år?

Å sitte inne i fengsel over lengre tid uten å ha begått en "alvorlig" forbrytelse må være veldig nedbrytende.

Fengsler er ikke laget for å bo i. De er laget for å oppbevare individer som kan være en fare for resten av oss.

Det er ikke en leilighet man blir plassert i.

Lenke til kommentar

Mange av uteliggerne får ikke hjelp i det hele tatt.

De fleste uteliggerene har et dårlig sosialt nettverk, skal vedde på om du hadde tatt en uteligger i Oslo som ikke får hjelpen sin og sendt han til en annen kommune så hadde han fått all den hjelp han trenger.

Vekk fra storbyer...

Lenke til kommentar

Det Wabby etterlyser her er tiltak fra våre politikere, og dermed nesten dødsdømt i seg selv her i landet.

Det er da vel ingen her som ikke synes det er tragisk at noen trenger penger så desperat at de må selge kroppen sin og/eller rane litt i ny og ne på Karl Johan, eller at det er bakmenn som får pengene, men spørsmålet er om hva vi skal gjøre for å stoppe det?

Jeg for min del vil ha det vekk! For 10 år siden hadde jeg utenlandske kollegaer på besøk som var imponert over hvor "ren" Oslo var i forhold til alle andre hovedsteder og havnebyer, nå er Oslo en av de få byene i verden han ikke lenger har noen som helst interresse av å besøke... Både Oslo og andre byer i Norge er søpplekasser for resten av verden nettopp pga. tafatte politikere...

Hvordan det gjøres er egentlig ikke så viktig.... Skyt hallikene og gi de prostituerte 100.000,- hver for å reise hjem, men ikke sitt på bygda og forsvar ting dere ikke har det minste peiling på...

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg skjønner at det er de prostituerte som plager deg. Men det er ikke de som kontrollerer situasjonen.

I Norge har vi forsøplere, og selv om det ligger matpapir og flasker ute i naturen er jeg ikke sur på søppelet i seg selv men de som kaster det ute i naturen. Det er jo ikke som om de prostituerte liker å gjøre det de gjør heller.

Vi har ulver også, men de bare skyter vi som det passer? Ute i naturen liksom?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Vi har ulver også, men de bare skyter vi som det passer? Ute i naturen liksom?

Den metaforen er jeg ikke helt med på.

Dette handler om forbrukere og forsynere av tjenester som anses som mindre lovlige.

Poenget mitt var egentlig at vi kvitter oss enkelt med alt vi ikke ønsker, med unntak av prostituerte, tiggere, og alle andre snyltere med et mennekeslig utseende... Halliker og kriminelle har imidlertid rettigheter så de tar vi ekstra godt vare på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Prøve å eliminere Prostitusjon er ikke bare sjanseløst, men det vitner om en så urealistisk oppfatning av virkeligheten at det er skremmende. Avskaffelse av prstitusjon er helt umulig, og det er noe politikere bare må erkjenne.

Nå er full legalisering like håløst, men en mellomting med autoriserte bordeller, og regelmessige helsesjekker på lik linje med andre yrker hvor nær kontakt er sentralt vil virke. Det kommer garantert ikke til å forandre oppfattningen til rødstrømper og Ottar etc, men det kunne jeg ikke gitt mer faen i. Dagens løsning (hvis man kan kalle det det) er avleggs og helt ufunksjonell, både for kunde og prostituert.

Hvorfor det?

Lenke til kommentar

Full legalisering ved at gud og enhvermann kan stå på ethvert gatehjørnet fjerner nok ikke problemet tror jeg. De Rusmisbrukere etc vil fremdeles da se på prostitusjon som en siste utvei, selv om etterspørselen vil bli betydelig mindre.

Nøkkelordet her er dog kontroll. Hvis legal prostitusjon skal fungere må det være offentlige instanser inne i bildet og kontrollere bransjen. helsekontroller etc, ville fungert dårlig på gatehorer.

Lenke til kommentar
Full legalisering ved at gud og enhvermann kan stå på ethvert gatehjørnet fjerner nok ikke problemet tror jeg. De Rusmisbrukere etc vil fremdeles da se på prostitusjon som en siste utvei, selv om etterspørselen vil bli betydelig mindre.

Nøkkelordet her er dog kontroll. Hvis legal prostitusjon skal fungere må det være offentlige instanser inne i bildet og kontrollere bransjen. helsekontroller etc, ville fungert dårlig på gatehorer.

Det er vel slik at der det faktisk er full legalisering står ikke folk i gata.

Med lagalisering av bordellvirksomhet ville gateprostituerte fått for stor konkurranse at de enten måtte komme inn på ett bordell eller rett og slett avslutte virksomheten.

Lenke til kommentar

Sant nok, men jeg tror det ville vært viktig å uansett eliminere muligheten for gateprostitusjon, selv ved legalisering. Spiller egentlig ikke noen rolle om sjansen var stor for at de forsvant innen et par år. Legalisert åpen gateprostitusjon ville ha skapt et bilde av lovlig prostitusjon som ville ha vært svært skadelig.

Lenke til kommentar
Legalisert åpen gateprostitusjon ville ha skapt et bilde av lovlig prostitusjon som ville ha vært svært skadelig.

Skadelig for hvem og på hvilken måte, er jo lov i flere land men ser ikke ut til at befolkningen tar skade av dette....

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...