monzilla Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 I Bergen har disse horene alltid holdt seg på strandkaien, men nå er de gått helt inn i strandgaten, og står midt mellom torgalmenningen og torget. Jeg syntes egentlig det er helt motbydelig, gatebildet skal ikke preges av prostituerte. Det fører ingenting godt med seg. Alt fra menneskehandelen bak, vold, pågende prostituerte osv. Staten må bestemme seg. Enten kjører de nulltoleranse. Eller så får de legalisere det og få det skikkelig med bordell, helsekontroller, vakter, krav om hygiene osv. Det er typisk norsk å legge seg midt i mellom. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hmm, det må vel betale seg å hore aggresivt? Vi hadde jo sluppet dette problemet hvis ingen kjøpte sex av disse kvinnene. Referer til Erling Laes uttalelser om tigging. Men kravler man nedover Karl Johan en lørdag natt i øltåka er det kanskje lett å bli "overtalt". Men folk vil alltid selge sex og folk vil alltid kjøpe. Få heller kontroll med handelen og innfør offentlige bordeller. Horene vi få det bedre og horekundene vil få tryggere sex. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Prøve å eliminere Prostitusjon er ikke bare sjanseløst, men det vitner om en så urealistisk oppfatning av virkeligheten at det er skremmende. Avskaffelse av prstitusjon er helt umulig, og det er noe politikere bare må erkjenne. Nå er full legalisering like håløst, men en mellomting med autoriserte bordeller, og regelmessige helsesjekker på lik linje med andre yrker hvor nær kontakt er sentralt vil virke. Det kommer garantert ikke til å forandre oppfattningen til rødstrømper og Ottar etc, men det kunne jeg ikke gitt mer faen i. Dagens løsning (hvis man kan kalle det det) er avleggs og helt ufunksjonell, både for kunde og prostituert. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Er oppgitt over norsk kriminalpolitikk. Er det forbudt å selge sex? Ja. Har politiet mulighet/ork til å bry seg om folk som gjør det fullstendig åpenlyst? Nei. Er det forbudt å drive med/selge dop? Ja. Har politiet mulighet/ork til å bry seg om folk som gjør det fullstendig åpenlyst? Nei. En gåtur i oslo sentrum er en blanding av requiem for a dream og lilja 4 ever.... Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Dop er noe som er fundamentalt skadelig for folk. Prostitusjon gjort på riktig måte kan være et godt tilbud til de uten sexliv og en relativt nyttig instans. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Meg bekjent er det lov å selge sex. Er ikke sikker på om det er blitt forbudt å kjøpe sex enda. Edit: svar til RCP-88 Endret 29. september 2008 av Monkeyboy Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Stemmer det at de største motstanderene til horer også er de som strever med å holde seg unna "fristelsen"? Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Jeg tror ikke et forbud er veien å gå, det eneste det vil føre til er at protitusjonen går undergrunns og dermed vil de prostituerte få det enda verre. Legalisering av statskontrollerte bordeller eller noe lignende hadde sannsynligvis vært en bedre løsning, i en slik situasjon ville mye av grunnlaget for hallikene forsvinne og de som velger å være prostituerte kunne følt seg mer trygge. Endret 29. september 2008 av Dark Archon Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hvis prostitusjon blir slått hardt ned på, og markedet forsvinner, vil ikke bakmennene gi opp? Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hvis prostitusjon blir slått hardt ned på, og markedet forsvinner, vil ikke bakmennene gi opp? Hvorfor skulle de gi opp? Det er ofte kriminelle organisasjoner som står bak fks øst-europeisk mafia, så lenge det er etterspørsel vil det alltid finnes et tilbud. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Hvis prostitusjon blir slått hardt ned på, og markedet forsvinner, vil ikke bakmennene gi opp? Hvorfor skulle de gi opp? Det er ofte kriminelle organisasjoner som står bak fks øst-europeisk mafia, så lenge det er etterspørsel vil det alltid finnes et tilbud. De vil nok kanskje ikke gi opp, men markede vil bli mer usynelig og da for mer spesielt intresserte... Om ca 1-2 måneder så skal jeg til Nürnberg... Skal sammenligne de gatene med det jeg er vant med å se i Oslo... Tviler på at jeg vil se de samme tendensene... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Kjøper man ei prostituert i Norge for øyebliket, er det stor sjangs for at hun er smuglet eller lurt til Norge av kyniske bakmenn, dette er ikke noe man burde støtte, ei heller benytte seg av! Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Forbud er en enkelt foretak som fungere dårlig. Man fjerner ikke samfunnproblemene, men skubber det under teppet. Men virker som flertallet ikke tror det. Kan man si at folk glemmer\bryr seg mindre viss ett samfunnproblem ikke er synlig? Kanskje derfor mange enda tror at forbud\kriminalisering av prostitusjon er den beste løsningen... På en måte kan det sammenlignes med rusmidler, men på mange måter ikke.. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 De vil nok kanskje ikke gi opp, men markede vil bli mer usynelig og da for mer spesielt intresserte... Om ca 1-2 måneder så skal jeg til Nürnberg... Skal sammenligne de gatene med det jeg er vant med å se i Oslo... Tviler på at jeg vil se de samme tendensene... Har ikke Tyskland bordeller, eller tar jeg feil nå? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Forbud er en enkelt foretak som fungere dårlig. Man fjerner ikke samfunnproblemene, men skubber det under teppet. Men virker som flertallet ikke tror det. Kan man si at folk glemmer\bryr seg mindre viss ett samfunnproblem ikke er synlig? Kanskje derfor mange enda tror at forbud\kriminalisering av prostitusjon er den beste løsningen... På en måte kan det sammenlignes med rusmidler, men på mange måter ikke.. Altså, hvis man slår hardt ned på horer fra Afrika i hele EU vil markedet forsvinne. Med andre ord, færre jenter som blir lurt til et luksusliv i vesten, men havner på Karl Johan og ber på sine kner om å få gå ned på sine knær.(?) Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har ikke Tyskland bordeller, eller tar jeg feil nå? Jo, de har bordeller i hue o g ræva...! Lenke til kommentar
O3K Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Prøve å eliminere Prostitusjon er ikke bare sjanseløst, men det vitner om en så urealistisk oppfatning av virkeligheten at det er skremmende. Helt umulig er det ikke, det finnes styresett hvor dette har blitt jevnet med Jorda. Det eneste jeg kan tenke på akkurat nå er Sovjet Unionen. Men mange kan sikkert finne totalitære forbud på et såpass høyt nivå skremmende. Hvorfor skulle de gi opp? Det er ofte kriminelle organisasjoner som står bak fks øst-europeisk mafia, så lenge det er etterspørsel vil det alltid finnes et tilbud. Øst-Europeisk mafia oppstod ikke før etter Sovjet Unionens fall. Men nå kan vi ikke akkurat danne en proletarisk union mellom Norge, Sverige og Danmark for å bli kvitt all snusk i Skandinavia. Selv om jeg har tenkt tanken, lol ^^ Lenke til kommentar
O3K Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Uansett, Wabby, så fokuserer du veldig på de som er prostituerte og ikke de som kanskje tvinger disse menneskene ut på gata. F. eks. hvis det er mange prostituerte i Oslo så betyr det at det er mange bakmenn som opererer i Oslo. De som prostituerer seg blir tvunget inn i dette markedet. Det er ingen økonomisk uavhengige som velger å prostituere seg. Disse menneskene blir utnyttet. Jeg synes den imperialistiske slavehandelen var en forferdelig ting, men det er absolutt ingen som legger skylden på alle slavene som ble fanget i Afrika og solgt ellers i verden. Det er distributørene og forbrukerne som holder dette markedet i live. Hvis man fjerner de prostituerte og ikke bakmennene så er det ikke noe problem for de å skaffe seg nye prostituerte. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Bare samle opp alle uteliggere, narkomane og prostituerte og slenge dem i fengsel fordi du ikke liker å se dem? Høres ut som en vinn/viss-situasjon om du spør meg. -Uteliggerne blir endru og får et varmt og trygt sted å sove. -Narkomane får avrusning. -Prostituerte beskyttes mot dem som utnytter dem og slipper å selge seg. Og vi andre kan endelig gå i fred. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Høres ut som en vinn/viss-situasjon om du spør meg.-Uteliggerne blir endru og får et varmt og trygt sted å sove. -Narkomane får avrusning. -Prostituerte beskyttes mot dem som utnytter dem og slipper å selge seg. Og vi andre kan endelig gå i fred. Høres nesten litt kynisk ut å si at man bare kan slenge medmennesker rett inn i fengsel. Uteliggere trenger ikke fengselstraff, de trenger hjelp. Narkomane får avrusing, greit nok men da må de til en klinikk, ikke til fengsel. Og selv om de prostituerte beskyttes så må de ut av fengselet før eller siden. Kanskje har de ikke norsk statsborgerskap en gang. Og det er ikke noe problem for bakmenn å finne nye prostituerte, det er jo flere milliarder mennesker på denne planeten tross alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå