Wabby Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article615049.ece Ikke nok med at horene står synlig i Oslo, men nå finner du dem til og med midt i bibelbeltet Kristiansand! Selv ønsker jeg sterkt å vise mitt misnøye med dette. Da også gjerne med plakater. Hva må til for å motivere politikerene og politi? Hva må til før Ole Normann reagerer? Er det slik vi vil ha det? Det neste som skjer er vel at ei overaggressiv påtrengende hore får erstatning på flere titals tusen pga hun har fått seg et slag av en som har prøvd å rive seg vekk fra henne en lørdags kveld. Mange byer har kjempet lenge om å holde byen ren... Da vel og merke søppel... "Søppel" kan være så mangt, og nå velger jeg å si at dette også gjelder horer, narkomaner og uteliggere. Per i dag skal dette være unødvendig med tanke på alle type form for støtte vi har her i landet. Er det menneskehandel som er årsaken... Ja, da må politiet rydde opp!! Endret 29. september 2008 av Wabby Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Bare samle opp alle uteliggere, narkomane og prostituerte og slenge dem i fengsel fordi du ikke liker å se dem? Politiet har viktigere ting å ta seg av enn å unødvendig fylle fengselet. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Viss jeg ikke tar feil så er det vel på vei et forbud mot salg av sex,noe som ihvertfall ikke vil gjøre salget så åpenlyst. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Bare samle opp alle uteliggere, narkomane og prostituerte og slenge dem i fengsel fordi du ikke liker å se dem? Politiet har viktigere ting å ta seg av enn å unødvendig fylle fengselet. Som hva da? Ta folk for offentlig drikking/pissing mens det står en hore 20 meter unna og selger sex? Poenget mitt er at det begynner å bli så mange at det er til sjikane. Man kan ikke unngå å se dem og de plager deg når du skal ha en koselig tur på byen. Samme er med de rumenerene som løper rundt her. Selger cowboyhatter og lysende blingbling saker på byen og tigger på dagen. Henger over drita folk som kommer fra minibanken da de har penger osv... Ren utnyttelse og på kanten til ran. Når slike ting blir så ille at det hindrer folk for å ha en fin kveld på byen, eller hindrer folk til å IKKE dra på byen for å kose seg... Ja da er det på tide å gripe inn spørr du meg. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 For meg er det ganske opplagt at ingenting godt kommer ut av prostitusjon. Og jeg tviler sterkt at de som prostituerer seg er lykkelige der de står. Mange av disse jobber jo under en eller annen hallik. Fra Wikipedia, den frie encyklopediHallikvirksomhet er forbudt i mange land, blant annet i Norge. Så det er ulovlig, men problemet forsvinner ikke sålenge det ikke kommer et totalitært forbud. Prostitusjon er relatert til menneskehandel også. Så man kan ikke forsvare prostitusjon, bare de prostituerte. Så jeg mener at vi burde fjerne prostitusjon fullstendig og hjelpe de som er prostituerte. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Ja, og sålenge vi ikke gjør noe så hjelper vi ikke. Tvert imot så oppfordrer vi til økende hallikvirksomhet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 De Nigerianske prostituerte tok "balle-tak" på undertegende, en sen kveld på Karl Johan... Klarer ikke og bestemme meg for om jeg likte det eller ikke...! Lenke til kommentar
O3K Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ja, og sålenge vi ikke gjør noe så hjelper vi ikke. Tvert imot så oppfordrer vi til økende hallikvirksomhet. At vi oppfordrer til videre hallikvirksomhet er vel kanskje litt overdrevent å si? Folk flest er jo imot prostitusjon og hallikvirksomhet, så folk flest oppfordrer ikke til mer av det. Men vi kan ikke ta loven i egne hender heller. Det er opp til politikerne å ta seg av lovene her i landet. Og mange av de som prostituerer seg er selv ofre. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Ja, og sålenge vi ikke gjør noe så hjelper vi ikke. Tvert imot så oppfordrer vi til økende hallikvirksomhet. At vi oppfordrer til videre hallikvirksomhet er vel kanskje litt overdrevent å si? Folk flest er jo imot prostitusjon og hallikvirksomhet, så folk flest oppfordrer ikke til mer av det. Men vi kan ikke ta loven i egne hender heller. Det er opp til politikerne å ta seg av lovene her i landet. Og mange av de som prostituerer seg er selv ofre. Så du mener at å overse problemet er ikke å oppfordre? Sålenge de tjener penger på det så vil de fortsette. Om de prostituerte er ofre eller om det er bakmenn som driver med menneskehandler spiller ingen rolle sånnsett, for det er noen som tjener penger der uansett. Og sålenge noen tjener penger på det så vil det øke. Sist jeg leste så stod det at Oslos marked var mettet og nå pendler de rundt forbi. En uke i Trondheim, en uke i Oslo, en uke i Kr.sand osv. Dette er jo rene gullgruven for bakmenn. Jeg mener ikke at vi skal ta loven i egne hender, men vi burde kunne si ifra i på en måte som gjør at politi og politikere skjønner at nok er nok. Norge er svært dårlig der... Venter så lenge at det er for sent. Noen ganger skulle jeg ønske at vi hadde jernhandsker og slo hard som faen ned på første person som prøvde seg på f.eks menneskehandel. Hadde fort vært en stopper da ja. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg har bodd i Melbourne i Australia i 4 år, og sett hvordan det er med legalisert prostitusjon. Ikke legalisert på gatenivå mind you, men på bordellnivå, med profesjonelle sex workers som gjennomgår helsesjekker konstant og slipper å leve i frykt for Hallikker og andre bakmenn. Var personlig aldri inne på et av disse stedene, men det å oppsøke et bordell var relativt stuerent, noe som også be anbefalt av helsepersonell. Konsekvensen er jo naturlig nok at folk har et tilbud. Det å gå til en crackwhore på hjørnet blir ikke noe alternativ når du kan betale litt mer, og slippe alt det negative med prostitusjon. Gateprostitusjon i Melbourne fantes nesten ikke. Jeg har aldri hatt noe behov for prostitusjon, men det skal ikke mye til for å se at legalisert prostitusjon i denne formen faktisk fungerer. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Så du mener at å overse problemet er ikke å oppfordre? Å ha en mening om at prostitusjon er dårlig er ikke å overse problemet. Jeg har enda ikke møtt en person som stiller seg nøytral i henhold til prostitusjon. Men hva kan enkeltindivider som oss egentlig gjøre? Å henge opp plakater bare informerer folk om noe som vi allerede vet. Om de prostituerte er ofre eller om det er bakmenn som driver med menneskehandler spiller ingen rolle sånnsett. Det spiller faktisk en rolle. Hvis vi tenker på den imperialistiske slavehandelen så er det et konkret fakta at slavene var ofre og at slavehandlerne og de som benyttet seg av slaver var problemet. Jeg mener ikke at vi skal ta loven i egne hender, men vi burde kunne si ifra i på en måte som gjør at politi og politikere skjønner at nok er nok. Vi kan jo bruke vår "politiske frihet" til å stå foran stortinget med plakater og skilt. Men personlig velger jeg å støtte et parti som er imot slik virksomhet. Noen ganger skulle jeg ønske at vi hadde jernhansker og slo hard som faen ned på første person som prøvde seg på f.eks menneskehandel. "Jeg mener ikke at vi skal ta loven i egne hender" lol. Uansett om vi brukte fysisk vold på bakmennene så ville ikke hallikvirksomhet stoppe fullstendig. Hvis vi brukte fysisk vold på prester så ville ikke religionen forsvinne. Ok, litt dårlig eksempel, men det var det beste jeg klarte å komme på sånn i farta. Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Bare samle opp alle uteliggere, narkomane og prostituerte og slenge dem i fengsel fordi du ikke liker å se dem? Politiet har viktigere ting å ta seg av enn å unødvendig fylle fengselet. Som hva da? Ta folk for offentlig drikking/pissing mens det står en hore 20 meter unna og selger sex? Poenget mitt er at det begynner å bli så mange at det er til sjikane. Man kan ikke unngå å se dem og de plager deg når du skal ha en koselig tur på byen. Samme er med de rumenerene som løper rundt her. Selger cowboyhatter og lysende blingbling saker på byen og tigger på dagen. Henger over drita folk som kommer fra minibanken da de har penger osv... Ren utnyttelse og på kanten til ran. Når slike ting blir så ille at det hindrer folk for å ha en fin kveld på byen, eller hindrer folk til å IKKE dra på byen for å kose seg... Ja da er det på tide å gripe inn spørr du meg. Tror man da mener som etterforskning av mord, vold, voldetekter etc. Som du sikkert vet er vi allerede underbemannet i politiet og siden salg av sex enda ikke er forbudt i Norge er det vel naturlig at politiet proriterer det som faktsik er grove forbrytelser fremfor noe som enda ikke er forbudt. Beklager selvsagt at det å ta seg en tur på byen for å kose seg med venner eller kjæreste kan bli en belastning men har man ikke mer motgang i livet enn akkurat det så synes jeg likevel man bør tenke seg om før man skriker ut sin mening. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Beklager selvsagt at det å ta seg en tur på byen for å kose seg med venner eller kjæreste kan bli en belastning men har man ikke mer motgang i livet enn akkurat det så synes jeg likevel man bør tenke seg om før man skriker ut sin mening. Det er vel ikke akuratt positivt reklame mtp turisme. For min egen del, kommer de til meg så får de høre mine meninger... Og fort går dem igjen. Rumenerne her i byen tigger ikke fra meg noe mer for å si det slik... Tror man da mener som etterforskning av mord, vold, voldetekter etc. Som du sikkert vet er vi allerede underbemannet i politiet og siden salg av sex enda ikke er forbudt i Norge er det vel naturlig at politiet proriterer det som faktsik er grove forbrytelser fremfor noe som enda ikke er forbudt. Men å ta folk for pissing/drikking på offentlig sted har de tid til... Hva med å jage vekk de prostituerte i samme slengen og slå 2 fluer i en smekk? Kanskje salg av sex er lovlig per dags dato... Men trakassering er en annen sak... Kommer litt ann på hvordan man se situasjonen, men de har nok av lover på sin side til å få flytter evt fjernet dem. "Jeg mener ikke at vi skal ta loven i egne hender" lol. Uansett om vi brukte fysisk vold på bakmennene så ville ikke hallikvirksomhet stoppe fullstendig. Med jernhandske så mener jeg strengere lover og raske saksbehandling for slike situasjoner og at den straffen svir veldig kraftig. Vi kan jo bruke vår "politiske frihet" til å stå foran stortinget med plakater og skilt. Men personlig velger jeg å støtte et parti som er imot slik virksomhet. Hvor lang tid tar det før det partiet kommer til makta? Vil partiet gjøre noe med det NÅR de kommer til makta? Hvorfor ikke sørge for at dagens regjering kan gjøre noe? Uansett så tror jeg dette vil ta for lang tid og man bør heller trå til lokalt i første runde... Selv tror jeg at det faktisk kommer til å skje i Kr.sand. Dette bibelbeltet her er vel den delen av norge som kommer til å reagere kraftigst tror nå jeg... Men det får tiden vise. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Skremmende at folk reagerer mer på at de prostituerte er ekle enn de reagerer på menneskehandelen, hallikvirksomheten og den andre djevelskapn som mange prostituerte må leve med til daglig. Det er jaggu meg et flott land vi bor i! Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Skremmende at folk reagerer mer på at de prostituerte er ekle enn de reagerer på menneskehandelen, hallikvirksomheten og den andre djevelskapn som mange prostituerte må leve med til daglig. Det er jaggu meg et flott land vi bor i! Det som skremmer meg er folk som ignorerer alt og tror at det ordner seg av seg selv... eller bare "stemmer" på det partiet som vil gjøre noe med det... For alt vi vet så kan det ta 10 år til det paritet kommer til makta, og til og med da er det usikkert om det blir gjort noe med. Jeg er fullt klar over at mange av de prostituerte er plassert der og har bakmenn. Men da bør disse personene overvåkes slik at bakmenn kan bli tatt. At jeg har sagt de er ekle stemmer nok ikke, men de er plagsomme og pågående. Men er jo også flott at folk vinkler det til slik at en person skal se ut som en idiot... Det som derimot gjør dette landet så "flott" er at alle tror de bor i sin lille boble... Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Skremmende at folk reagerer mer på at de prostituerte er ekle enn de reagerer på menneskehandelen, hallikvirksomheten og den andre djevelskapn som mange prostituerte må leve med til daglig. Det er jaggu meg et flott land vi bor i! Det som skremmer meg er folk som ignorerer alt og tror at det ordner seg av seg selv... eller bare "stemmer" på det partiet som vil gjøre noe med det... For alt vi vet så kan det ta 10 år til det paritet kommer til makta, og til og med da er det usikkert om det blir gjort noe med. Jeg er fullt klar over at mange av de prostituerte er plassert der og har bakmenn. Men da bør disse personene overvåkes slik at bakmenn kan bli tatt. At jeg har sagt de er ekle stemmer nok ikke, men de er plagsomme og pågående. Men er jo også flott at folk vinkler det til slik at en person skal se ut som en idiot... Det som derimot gjør dette landet så "flott" er at alle tror de bor i sin lille boble... Det er vel ikke det at du mener at vi skal fjerne eller prøve å gjøre noe med prostitusjonen som skremmer folk men den mer eller mindre egoistiske grunnen til at vi skal gjøre det. Du skraper på skallet på eplet og sier hva som plager deg men nevner ikke det VIRKELIGE problemet med halliker, menneskesmugling, etc før andre tar det opp, det sier jo litt fra hvilken vinkel/synspunkt du egentlig ser dette fra. Men å ta folk for pissing/drikking på offentlig sted har de tid til... Hva med å jage vekk de prostituerte i samme slengen og slå 2 fluer i en smekk? Kanskje salg av sex er lovlig per dags dato... Men trakassering er en annen sak... Kommer litt ann på hvordan man se situasjonen, men de har nok av lover på sin side til å få flytter evt fjernet dem. Hvis de tar prostituerte på ferske for å plage folk kan man så klart jage dem bort som man kan med alle andre som skaper uro. Uten det har man ikke hjemmel i loven for å vise dem bort, så der tar du grundig feil. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Det er vel ikke det at du mener at vi skal fjerne eller prøve å gjøre noe med prostitusjonen som skremmer folk men den mer eller mindre egoistiske grunnen til at vi skal gjøre det. Du skraper på skallet på eplet og sier hva som plager deg men nevner ikke det VIRKELIGE problemet med halliker, menneskesmugling, etc før andre tar det opp, det sier jo litt fra hvilken vinkel/synspunkt du egentlig ser dette fra. Jeg har basert det på det jeg ser og opplever. Det er ikke halliken jeg ser, eller de som står bak menneskehandling. Det jeg ser er de prostituerte som kommer bort til deg og drar i armen og maser om å bli kjøpt. Det er det som er realiteten og det er det meg og deg ser. At det er menneskehandel og hallikvirksomhet som står bak mye av det (sikkert 70% om ikke mer... ren gjetting), er det ingen tvil om. Prostituerte i Kr.sand dukker ikke opp pga høy arb.ledighet. Nei, men fordi Oslo er mettet for prostitusjon. Så MIN vinkel/synspunkt er fra det jeg FAKTISK ser... Jeg gidder ikke å bruke tid og ressures å snakke om lange dype politiske meninger og menneskehandel osv. For det kan heller være politikerene og politiet sine jobber. Det skal være fullt mulig å si og ytre sin mening her og fortelle om det man FAKTISK ser utenom å fortelle om alt som ligger bak. For jeg regner med at de fleste vet hvor skapet står. Hvis de tar prostituerte på ferske for å plage folk kan man så klart jage dem bort som man kan med alle andre som skaper uro. Uten det har man ikke hjemmel i loven for å vise dem bort, så der tar du grundig feil. Vel... følg med på en prostituert i 5 minutter så har du tatt en på fersken. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg har bodd i Melbourne i Australia i 4 år, og sett hvordan det er med legalisert prostitusjon. Ikke legalisert på gatenivå mind you, men på bordellnivå, med profesjonelle sex workers som gjennomgår helsesjekker konstant og slipper å leve i frykt for Hallikker og andre bakmenn. Var personlig aldri inne på et av disse stedene, men det å oppsøke et bordell var relativt stuerent, noe som også be anbefalt av helsepersonell. Konsekvensen er jo naturlig nok at folk har et tilbud. Det å gå til en crackwhore på hjørnet blir ikke noe alternativ når du kan betale litt mer, og slippe alt det negative med prostitusjon. Gateprostitusjon i Melbourne fantes nesten ikke. Jeg har aldri hatt noe behov for prostitusjon, men det skal ikke mye til for å se at legalisert prostitusjon i denne formen faktisk fungerer. Godt eksempel. Dem hadde ikke stått i gata der om dem ikke hadde solgt noe. Og jeg tipper dem fleste kjøperene dems foretrekker rene pene friske horer fremfor skittne nigerianere med eller annen negerhallikk i ryggen. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Wabby, hva er det du vil frem til? Det skal en del til for å fjerne alt sammen. Og hvorfor skal vi fjerne? Kan vi ikke bare hjelpe? Du skriver om dem som om de var mindre verdt, som om de var samfunnets avfall, og det er det så utrolig langt ifra, alt de trenger er et lite push fra staten og resten av samfunnet og så er jeg sikker på at de gjør alt de kan for å leve som normale personer de óg. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Wabby, hva er det du vil frem til? Det skal en del til for å fjerne alt sammen. Og hvorfor skal vi fjerne? Kan vi ikke bare hjelpe? Du skriver om dem som om de var mindre verdt, som om de var samfunnets avfall, og det er det så utrolig langt ifra, alt de trenger er et lite push fra staten og resten av samfunnet og så er jeg sikker på at de gjør alt de kan for å leve som normale personer de óg. Hadde saken vært så enkel så hadde vi nok gjort noe med det... Men mange av dem er nok ikke i Norge av legitim årsak engang, så det burde ikke vært noe problem å få dem ut av landet igjen. Det skal sikkert også en del for å få dem ut av landet, men bare av å se på så skjer ikke noe. Man kan jo også ta bakmennene, og gi de prostituerte et tilbud. Men skal de få lov å komme forran andre mtp innvandring dersom de ikke har tillatelse å være her? At de kun trenger "et lite push" høres jo veldig magisk og enkelt ut, men det er jo desverre ikke slik. Jeg sier ikke at dem er mindre verd selv om jeg snakker rett fra levra nå og gidder ikke å pakke det inn i fine ord som mange gjør her på forumet (Same shit different wrapping). Men det som plager meg er at det nesten er fritt fram her i Norge. Beklager at jeg ikke er den som gidder å pakke det inn i fine ord og at noen føler seg støtt av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå