-Zoso- Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Snakk med bup (barne-og-ungdomstjenesten) om dette hvis det begynner "å ta over". Er du konstant nervøs for at noen eller noe overvåker deg er det direkte skadelig og du burde oppsøke hjelp. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Snakk med bup (barne-og-ungdomstjenesten) om dette hvis det begynner "å ta over". Er du konstant nervøs for at noen eller noe overvåker deg er det direkte skadelig og du burde oppsøke hjelp. Jeg har ikke akkurat lyst til å søke hjelp heller da...I det siste har denne følelsen av at noen overvåker meg blitt ett hakk verre. Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 det er ikke noe skam i det, folk har problemer og det er mye mer vanlig enn du tror. Du blir ikke stempla som "gal" eller "sinnsyk", men du får kanskje noen råd eller annen hjelp til hvordan å håndtere problemet ditt Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 drukket mye alkohol? om jeg ikke tar helt feil, så kan et stor alkoholkonsum i ungdommen føre til skader på en hjerne i utvikling. du er tydeligvis litt mer utsatt for paranoia enn andre. unngå hasj. jeg kan forstå hvordan du føler det, dog jeg ikke har det like ille. for meg hender det en sjelden gang i blant at jeg plutselig blir svært paranoid. er også mørkeredd, og tør ikke å sove uten å ha en katt eller hund i nærheten. slik var det ikke før, og jeg tror det skyldes at jeg røyka hasj vel så hyppig i omtrent et halvt år. unngå hasj. føler med deg, og lykke til Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Anbefaler 15 MG olanzapin/zyprexa. Det tar bort all følelse av paranoia Lenke til kommentar
AmazinglyConfused Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Du kan trøste deg med at du ikke er den eneste. Jeg kunne se for meg at foreldrene mine hadde både kamera og mikrofon gjemt steder i huset, så kunne til dels være ganske forsiktig med hva jeg sa høyt. Jeg har også innbilt meg at folk kunne lese tanker, men skjønner jo at ingen av delene er tilfelle. Særlig når jeg har vært i andre folks hus har jeg kjent den "bli fulgt med på"- følelsen, fordi de kanskje ville passe på hva jeg gjorde i deres hus osv. Nå som jeg bor for meg selv går det bedre. Det er mine ting jeg har plassert her, og jeg er ganske så sikker på at det ikke er festet et kamera noen steder Paranoid? Jepp. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 drukket mye alkohol? om jeg ikke tar helt feil, så kan et stor alkoholkonsum i ungdommen føre til skader på en hjerne i utvikling. du er tydeligvis litt mer utsatt for paranoia enn andre. unngå hasj. jeg kan forstå hvordan du føler det, dog jeg ikke har det like ille. for meg hender det en sjelden gang i blant at jeg plutselig blir svært paranoid. er også mørkeredd, og tør ikke å sove uten å ha en katt eller hund i nærheten. slik var det ikke før, og jeg tror det skyldes at jeg røyka hasj vel så hyppig i omtrent et halvt år. unngå hasj. føler med deg, og lykke til Ja, jeg har drukket alt for mye alkohol i det siste. Men tror ikke at det kan være årsaken. Jeg er egentlig en ganske oppegående person som egner mye av tiden min til jakt og fiske. Men jeg burde/skal stramme inn på alkoholforbruket mitt. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Altså psykiske plager som går veldig utover kvardagen? I såfall burde du prøve å få tak i hjelp, det er kanskje ikkje så mykje som skal til. Kor lenge har dette pågått? Endret 13. oktober 2008 av xersess Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har et lite problem...Jeg føler meg overvåket uansett hvor jeg går. Akkurat som om noen har et overvåkningskamera eller noe over meg, til og med når jeg er ute. Jeg føler at noen stirrer på meg. Hva feiler det meg? Og, nei, jeg går IKKE på dop. Er en gutt på 16 år. Har litt av det samme problemet, føler at jeg blir filmet av en eller annen, når jeg sitter på rommet mitt og når jeg går ute Det er lit spoooky. føler meg litt syk... Men prøver og ignorere det. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 drukket mye alkohol? om jeg ikke tar helt feil, så kan et stor alkoholkonsum i ungdommen føre til skader på en hjerne i utvikling. du er tydeligvis litt mer utsatt for paranoia enn andre. unngå hasj. jeg kan forstå hvordan du føler det, dog jeg ikke har det like ille. for meg hender det en sjelden gang i blant at jeg plutselig blir svært paranoid. er også mørkeredd, og tør ikke å sove uten å ha en katt eller hund i nærheten. slik var det ikke før, og jeg tror det skyldes at jeg røyka hasj vel så hyppig i omtrent et halvt år. unngå hasj. føler med deg, og lykke til JEg hadde en episode da jeg var 13 med litt for mye vodka(husker ikke en drit, vet bare at jeg kastet opp 5 ganger) Jeg har også røyket mye hasj i 13års alderen. Jeg hadde litt samme av og bli overvåket som han har. Håper ikke jeg blir mega paranoid, tror du det skjer??? Røyket hasj over 20 ganger på en veldig kort periode. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) tingen med hasj er at det kan være ganske subjektivt hvordan man reagerer på det. noen fungerer helt normalt og kanskje til og med bedre ved bruk av hasj, mens andre blir sløve og surrete. i verste fall kan de utvikle mentale lidelser... hvilket ikke er særlig gøy slik jeg har fått det med meg så er de typene som røyker fast og unngår skadevirkninger ofte svært sunne på andre områder av livet sitt. mye trening og et godt kosthold, samt. god psykisk helse er key hvis man skal kose seg med den gode urt jeg tror også at hasj er svært dårlig for ungdommer. hjernen er i utvikling, og jeg mener å huske at folk som røyker i ungdommen ofte har MYE større sjanse for å få mentale lidelser, noe det er gjort research på. for å være safe så bør man vente til man er minst 20 og kroppen er ferdig utviklet. med et godt kosthold og jevnt med trening tror jeg man kan nyte den gode urt med god samvittighet. og det er verdt det, mener da jeg hadde jeg vært deg snus dog så ville jeg slutta med hasj. hvis du allerede har blitt litt små paranoid så er det ikke noe vits i å dra det videre. hvis du har opplevd hvordan det er å være mentalt ustabil ( noe som er helt jævlig ), så vet du at hasj ikke er verdt det hvis du risikerer å bli paranoid, kronisk deppa eller schizo. health is wealth Endret 15. oktober 2008 av IsaachElric Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå