Gjest Guest_tullingen_* Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg har et lite problem...Jeg føler meg overvåket uansett hvor jeg går. Akkurat som om noen har et overvåkningskamera eller noe over meg, til og med når jeg er ute. Jeg føler at noen stirrer på meg. Hva feiler det meg? Og, nei, jeg går IKKE på dop. Er en gutt på 16 år. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg har et lite problem...Jeg føler meg overvåket uansett hvor jeg går. Akkurat som om noen har et overvåkningskamera eller noe over meg, til og med når jeg er ute. Jeg føler at noen stirrer på meg. Hva feiler det meg? Og, nei, jeg går IKKE på dop. Er en gutt på 16 år. Vel, ikke stygt ment, men du burde da ikke da en sjekk for paranoia? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Høres ut som du er litt paranoid ja. Eventuelt at du har hatt en hendelse fra barndommen e.l som gjør at du føler dette. Hvor lenge har det vart? Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Høres ut som du er litt paranoid ja. Eventuelt at du har hatt en hendelse fra barndommen e.l som gjør at du føler dette. Hvor lenge har det vart? Hmm..Vanskelig spørsmål må jeg si. Ikke over 1 år, såvidt jeg kan huske. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har du snakket med noen om problemet? Foreldrene dine? Hvorfor tror du selv at du føler dette? Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har du snakket med noen om problemet? Foreldrene dine? Hvorfor tror du selv at du føler dette? Har ikke snakket med noen. TROR at jeg føler? Jeg VET at jeg føler det. Men jeg vet også at jeg IKKE er overvåket. Men noe sier meg at jeg er det...Lite kult, for å si det sånn Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har du snakket med noen om problemet? Foreldrene dine? Hvorfor tror du selv at du føler dette? Har ikke snakket med noen. TROR at jeg føler? Jeg VET at jeg føler det. Men jeg vet også at jeg IKKE er overvåket. Men noe sier meg at jeg er det...Lite kult, for å si det sånn Du misforsto spørsmålet mitt. Jeg prøver å omformulere. Hva er dine tanker om hvorfor du har denne følelsen? Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har du snakket med noen om problemet? Foreldrene dine? Hvorfor tror du selv at du føler dette? Har ikke snakket med noen. TROR at jeg føler? Jeg VET at jeg føler det. Men jeg vet også at jeg IKKE er overvåket. Men noe sier meg at jeg er det...Lite kult, for å si det sånn Du misforsto spørsmålet mitt. Jeg prøver å omformulere. Hva er dine tanker om hvorfor du har denne følelsen? Nå skjønner jeg...Jeg vet egentlig ikke. Lenke til kommentar
charisma Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Du har altså ingen formeninger om hva årsaken til at du føler deg overvåket er ?, ikke noen spessiele hendelser du har opplevd som kan ha startet dette?. uansett er jo dette bare Vrangforestillinger som du har skapt i ditt eget hode, så ikke gå rundt og tenk på at du føler det slik, få tankene på noe annet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har du gjort noe du ikke burde gjort ? Innbrudd/ran/tyveri etc. Da er dette en helt vanlig reaksjon,samvittigheten din som slår til. Blir bare værre og verre,spesielt hvis du forsetter i samme gate. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har du gjort noe du ikke burde gjort ?Innbrudd/ran/tyveri etc. Da er dette en helt vanlig reaksjon,samvittigheten din som slår til. Blir bare værre og verre,spesielt hvis du forsetter i samme gate. Nei, har ikke gjort noe kriminelt. Er en fyr som liker jakt, fiske og friluftsliv osv... Lenke til kommentar
pululf Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Du minner meg om ham vakten/melkemannen i Psychonauts Hvis du er paranoid, så er det vel best å gå til en psykiatriker? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 "Bare fordi du er paranoid, betyr det ikke at du ikke er forfulgt". Mener ikke å være slem, men mener å sette ting i perspektiv. Paranoiditet i ungdomsåra er overhode ikke uvanlig. En pubertetshjerne, der hjernen i stor grad er under ombygging, er særlig hos gutter, i perioder sterkt offensiv. Dette kan ta seg utrykk i paranoiditet, særlig i kombinasjon med dårligt selvbilde. Det er du selv, med fornuften som hjelpemiddel, må ta stilling til hvor forfulgt du føler deg. Det er vanskelig å si hvor grensen går - når må du oppsøke lege? Man kan vel si at der din paranoiditet hemmer deg i å leve et normalt liv, ta kontakt med legen din, han vil eventuelt kunne henvise deg til barn- og ungdomspsykiatrien. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 "Bare fordi du er paranoid, betyr det ikke at du ikke er forfulgt". Mener ikke å være slem, men mener å sette ting i perspektiv.Paranoiditet i ungdomsåra er overhode ikke uvanlig. En pubertetshjerne, der hjernen i stor grad er under ombygging, er særlig hos gutter, i perioder sterkt offensiv. Dette kan ta seg utrykk i paranoiditet, særlig i kombinasjon med dårligt selvbilde. Det er du selv, med fornuften som hjelpemiddel, må ta stilling til hvor forfulgt du føler deg. Det er vanskelig å si hvor grensen går - når må du oppsøke lege? Man kan vel si at der din paranoiditet hemmer deg i å leve et normalt liv, ta kontakt med legen din, han vil eventuelt kunne henvise deg til barn- og ungdomspsykiatrien. I noen sammenhenger kan det som du sier, hemme meg fra å leve et normalt liv...Uansett om jeg er ute eller inne, føler jeg at noen ser på/overvåker meg med et kamera eller noe som er plassert på noen av tingene mine. Eller i huset. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hvem tror du driver med overvåkningen, og hvorfor frykter du den? Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hvem tror du driver med overvåkningen, og hvorfor frykter du den? Noen av vennene mine, og kansje kjæresten min... Faen, jeg er sinnsyk Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hvem tror du driver med overvåkningen, og hvorfor frykter du den? Noen av vennene mine, og kansje kjæresten min... Faen, jeg er sinnsyk Er du helt sikker på at du ikke har gjort noe mot han/henne/dem som du angrer på ? utro kanskje. Er du oppegående og har et normal syn på verdier og liv,så kan som sakt dette være en normal reaksjon. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hvem tror du driver med overvåkningen, og hvorfor frykter du den? Noen av vennene mine, og kansje kjæresten min... Faen, jeg er sinnsyk Er du helt sikker på at du ikke har gjort noe mot han/henne/dem som du angrer på ? utro kanskje. Er du oppegående og har et normal syn på verdier og liv,så kan som sakt dette være en normal reaksjon. Nei, jeg har ikke gjort noe jeg angrer på mot henne. Kunne ikke falle meg inn å være utro eller slem med henne. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Flott, nå fikk jeg følelsen av at noen overvåker meg også. Men uten kamera... Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Flott, nå fikk jeg følelsen av at noen overvåker meg også. Men uten kamera... Kjekt for deg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå