Gå til innhold

Flytte en mengde filer fra mapper - triks?

krwl

Anbefalte innlegg

Har 1000+ mapper, noen med undermapper, med 10000+ musikkfiler ujevnt fordelt mellom disse. Disse filene skulle gjerne vært overført til én stor samlemappe. Etter å manuelt ha klipt og limt ti av disse verker det allerede i fingra. Er det noen som har noen tips og triks til hvordan gjøre dette marerittet litt enklere?

(Vet ikke om dette var dønn riktig forum å poste i, men det var det nærmeste som slo meg!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Hvordan kopierer jeg disse filene fra undermappane til 'direcory mappen' de ligger i, enklest mulig?

Slik jeg forstår det vil du ikke ha alle filene i èn stor mappe, men flytte en del filer opp et nivå. Jeg kjenner ikke til noe verktøy som kan gjøre dette fort, men her er en metode som kan gjøre det en del raskere, og gir deg muligheten til å kun flytte filer av èn bestemt type.

Gå til den mappen du vil flytte filene fra undermappene til, trykk F3 (søk), og skriv *.mp3 i søkefeltet. Pass på at den søker i mappen du er i og alle undermapper.

Når søket er ferdig vil alle mp3-filene vises, og du kan da merke alle (ctrl+a) og klippe ut (ctrl+x), og så trykke tilbake så du kommer til mappen du søkte fra, og lime inn filene der.

Før du sletter mappene burde du sjekke at disse ikke inneholder noen filer, siden det kan ha sniket seg inn andre filer som f.eks. *.wma eller *.flac filer, eller albumbilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...