Spartakus Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Hei, har følgende xml: <Data> <Row id="1"> <Column id="1" name="CC">11</Column> <Column id="2" name="BRUTTO">750.00000</Column> <Column id="3" name="D1">01.10.2008</Column> </Row> <Row id="2"> <Column id="1" name="CC">22</Column> <Column id="2" name="BRUTTO">250.00000</Column> <Column id="3" name="D1">01.10.2008</Column> </Row> </Data> Det jeg vil gjøre er å summere opp alle Column/@name=BRUTTO, men bare rader som har Column/@name=CC med verdi '22'. I dette tilfelle vil jeg ende opp med en sum på 250.00. Hittil har jeg denne, den summerer opp alle radene: sum(//Row/Column[@name='BRUTTO']) Spørsmålet er hvordan får jeg bakt inn det ekstra kriteriet mitt i XPath-spørringa mi? Edit: burde kanskje ligge under "Generell/annen programmering"? Endret 29. september 2008 av Spartakus Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Dette blir vel uansett en ganske grisete måte å kjøre en xml-spørring på? Det enkleste er vel are å opprette en XmlNodeList av alle Row-noder som har name="CC" .innerText = 22, og så iterere gjennom den og summere? Men så er jeg relativt ny på xpath, egentlig, så for all del; hvis noen har noen bedre forslag Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Her har du den: sum(//Column[@id='2' and preceding-sibling::Column/@name='CC' and preceding-sibling::Column='22']) Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Takk "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå