Gå til innhold

Kristen Vs. Cannabis


Anbefalte innlegg

Drikker du alkohol, da? Det er en gift som skader kroppen din verre enn det cannabis gjør.

Jasså? Jeg har en hel haug med døde kompiser som ikke er enig med deg! Det eneste jeg kan gå med på er at det er lett å besøke dem, for de ligge alle sammen på samme gravlund..... Er MEGET glad jeg var sterk nok til å si nei til den dritten og heller holdt meg til øl, for jeg er i live i dag mye på grunn av det....

 

Men i prisippet skader ikke cannabis kroppen slik alkohol gjør, men cannabis er også nøkkelen til tyngre stoffer som så og si garantert gir deg den største skaden, nemlig døden!

 

Men igjen, det er en forskjell fra å bruke noe og mis-bruke noe. Det være seg foreksempel øl. En er ikke nødt til å drikke seg fra sans og samling selv om man har tilgang på øl, ei heller er man nødt til å drikke dette hver dag.

 

De fleste som er i mot alkohol ser ut til å tro at du kan ta bare en øl også er du alkoholiker med det samme, men det er ikke slik. Kjenner flere, meg selv inkludert, som godt kan ta en pils en lørdag også holder det. Vi trenger altså ikke å bøtte nedpå for å bli amøbe dritings hver dag selv om du nå og da tar deg en øl. Slik er det vel med cannabis også tenker jeg, selv om det nok er lettere å skli ut med cannabis enn med øl... Eller over på tyngre stoffer etter en stund med cannabis...

 

Hadde alkohol og tobakk kommet i dag er vel sjansen for forbud av begge deler stor tenker jeg....

 

Men på den andre siden, nå som de har gjemt vekk alt av tobakk fordi det tar livet av deg går jeg bare å venter på at de skal gjøre det samme med bil forretninger... Klistre igjen dører og vinduer med grå teip slik at ingen kan se hva slags morder maskin som befinner seg bak der... ;)

 

Hykleri er et annet fint ord på den bortgjemmingen spør du meg :) Bare tenk deg den dagen du går å kjøper deg en ny bil og et stort klistre merke på rattet opplyser deg om at selv ved riktig bruk av dette kjøretøyet kan det ta livet av deg eller andre..... og få fatale følger for matriell og utstyr... he he

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cannabis er ikke "nøkkelen", miljøet er det. Det er også veldig lite gjennomtenkt å sammenligne de som røyker cannabis hver dag, med de som tar en øl i helga. Røyker du mye så blir du skadet av det, drikker du mye så blir du skadet av det og, og kroppen tar større skade av det, enn den vil gjøre av overdreven bruk cannabis.

 

Poenget mitt er; dersom du drikker i helga, har du ingen grunn til å synes du er bedre enn de som røyker i helga. Selv har jeg aldri røyket, men drikker av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...