Gå til innhold

Kristen Vs. Cannabis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står jo i bibelen at man skal rette seg etter lovene som øvrigheten bestemmer (unntaket blir selvsagt hvis kristendom eller å praktisere som kristen blir forbudt). Så norske kristne har bibelsk sett ikke lov å bruke cannabis. Når det gjelder f.eks. nederlandske kristne, så blir vel "Alt er lov, men ikke alt gagner, alt er lov, men jeg skal ikke la noe få makten over meg" som gjelder. Så det er nok fullt mulig å ta en joint, men som med alle andre ting, så er det ikke noe man skal sitte over Gud. Gud er skaperen av cannabis også, så det er viktig å tenke at selv om skaperverket hans noenganger er utrolig, så er Skaperen viktigere, og en kilde til alt det gode både i dette livet og det neste.

 

Savner ofte å ta en joint selv, men jeg orker det ikke når det bare blir paranoia for politi og at slekt og venner skal bekymre seg for at jeg er en kriminell narkis. Da forsvinner all gleden fra det, så jeg håper på at det blir lovlig en gang i fremtiden. Utviklingen peker hvertfall på stadig mer liberalisering.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

Har hørt at det ble brukt cannabis i salvne som Jesus og disiplene brukte på beina. Er usikker på om det er fakta. Men enda en unyttig bit informasjon man kan bære med seg.

 

Er en kirke i USA som har fått lov å ha/bruke cannabis, fordi dem bruker den til å "helbrede nasjonen". Kirka heter Temple 420. I filmen "super high me" er dem på en av gudstjenestene.

Lenke til kommentar
Er en kirke i USA som har fått lov å ha/bruke cannabis, fordi dem bruker den til å "helbrede nasjonen". Kirka heter Temple 420. I filmen "super high me" er dem på en av gudstjenestene.

 

Ok... Det hørtes bare HEEELT banalt ut for meg som kristen!

 

 

Hver dag i 3 måneder røyket jeg hasj.

Det var da jeg var 16 år gåmmel.

Jeg var selv kristen på den tiden, men

synes det var bare tåpelig å røyke rev

som kristen, siden det var imot Bibelen,

skadelig og dyrt. Jeg sluttet også nå å

røyke fast for 3 mnd siden, og har følt

meg veldig mye bedre etterpå! Jeg er

kristen ennå, og skal ikke gå tilbake

med å røyke hasj. Heller ikke tobakk!

 

EDITED

Endret av Det Brutale Maskineri
Lenke til kommentar

Hvor mange kristne har lest bibelen, og ikke minst hvor er det troen deres får mest innflytelse ifra?

 

Viss jeg ikke tar feil så fordømmer ikke kristendommen cannabis, jeg har og lest en del plasser at jesus kjente til denne planten. Skitten hippie sier en ovenfor.. Hva er det som er så negativt med hippiene?

Peace and love, virkelig noe verden ikke er klar for... Huff a meg! :ph34r:

Synes du er skitten jeg...

 

Det kommer og snart en dokumentar som tar opp kristendom og bruk av psykedeliske midler.

Sikkert ikke noe for en kristen, for de kristne er det helt logisk at skaperen av alt sender deg til helvete viss du rører forbudt frukt.. Men alkohol drikker de, eller mange...

Nei,, religion er sprøtt... :p

 

Til deg ovenfor...

Ser ikke bort ifra at du har det bedre, ved tanke på at du røykte hver dag i 3 måneder... Ikke alle tåler det like bra..

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
Hver dag i 3 måneder røyket jeg hasj.

Det var da jeg var 16 år gåmmel.

Jeg var selv kristen på den tiden, men

synes det var bare tåpelig å røyke rev

som kristen, siden det var imot Bibelen,

skadelig og dyrt. Jeg sluttet også nå å

røyke fast for 3 mnd siden, og har følt

meg veldig mye bedre etterpå! Jeg er

kristen ennå, og skal ikke gå tilbake

med å røyke hasj. Heller ikke tobakk!

 

EDITED

Hvor står så det?

 

Du kan søke/bla her: http://www.biblegateway.com/.

Lenke til kommentar

Så langt meg bekjent står det vel ingenting direkte i Bibelen om at man skal ligge unna rusmidler. Men så er det noen tolkninger rundt det at man skal være i stand tl å ta ansvar for sine egne handlinger, noe de av oss som har vært ute en vinternatt vet kan gå skeis. På den måten har man kommet frem til at rusmidler er skadelig også åndelig.

 

Noen med mer innsikt i Bibelen/reglementet får korrigere meg eller utdype.

Lenke til kommentar

Gal 5:20

 

(Norsk) avgudsdyrkelse, trolldom, fiendskap, kiv, avind, vrede, stridigheter, tvedrakt, partier,

 

(GNT-BYZ+) ειδωλολατρεια φαρμακεια εχθραι ερεις ζηλοι θυμοι εριθειαι διχοστασιαι αιρεσεις

 

pharmakeia

 

Definition

1. the use or the administering of drugs

2. poisoning

3. sorcery, magical arts, often found in connection with idolatry and fostered by it

4. metaph. the deceptions and seductions of idolatry

 

Det er enkelte som tolker dette ordet dithen at trolldom også kan bety bruk av rusmidler, og dette er det jo ikke unaturlig å tro med tanke på at enkelte psykoativiserende rusmidler har blitt flittig bruk i religiøse seremonier gjennom historien. Men om dette i såfall vil gjelde cannabis blir vel så godt som umulig å finne ut av ved hjelp av bibelske tekster.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Hvordan er det kristne synet på russtoffet hasj? Jeg bare undrer. Er det synd? Er det noe som tas opp i bibelen?

 

En kompis av meg er i følge seg selv kristen og han røyker joint hver eneste dag.

Passer i grunnen bra sammen vil jeg tro Man blir jo mer ukritisk av joint og kanskje man kan vel få litt halliser til slutt også. Se litt engler og slikt er vel med på å styrke troen.

 

Kunne vel kanskje funket aller best med fleinsopp og syre kanskje.

Lenke til kommentar
Hvordan er det kristne synet på russtoffet hasj? Jeg bare undrer. Er det synd? Er det noe som tas opp i bibelen?

 

En kompis av meg er i følge seg selv kristen og han røyker joint hver eneste dag.

Passer i grunnen bra sammen vil jeg tro Man blir jo mer ukritisk av joint og kanskje man kan vel få litt halliser til slutt også. Se litt engler og slikt er vel med på å styrke troen.

 

Kunne vel kanskje funket aller best med fleinsopp og syre kanskje.

 

Blir kanskje litt bastant å si dette da folk er forskjellige og ikke minst reagerer forskjellig på alle rusmidler.

Men skal mye til for å se engler og "slikt" på cannabis...

 

 

Fleinsopp skal jeg ikke uttale meg om men det er ett psykedelisk stoff på lik linje med LSD.

Det er mange som har vært religiøse som har prøvd et psykedelisk stoff som har totalt skiftet om til å ikke tro på f.eks krisendom.

Men igjen, så er de de som bruker religion til å forklare opplevelsene man kan få med psykedeliske stoffer.

Men en ting jeg tror. Psykedeliske stoffer er misforstått til de grader, og de kan brukes til mer enn bare rus. Høres kanskje utenkelig ut for noen, men det har hjulpet heroin avhengige og alkoholikere til å slutte. Viss det blir brukt riktig.

De samme som studerte dette og hadde disse prosjektene for å hjelpe disse påstår og at det var personer som drev med arkitektur og noen av de som utviklet microchiper tok dette.

Mange som prøver disse stoffene forteller etterpå at opplevelsen de fikk er ett av de viktigste øyeblikkene i livene deres. Har blitt sammenlignet med å få ett barn, eller når foreldrene dø.

Spør du meg så er det ganske kraftige opplevelser de sammenligner rusen med.

Hvor mange sier det når de tar heroin,alkohol,amf,hasj?

Er disse bare idioter, eller er det en liten mulighet at disse stoffene skiller seg ut fra andre typer rusmidler? Og folks generelle oppfatning av mange av disse stoffene er litt feil, eller misforstått.

Ikke vet jeg..

 

 

Prøver ikke å ufarliggjøre disse stoffene så ikke misforstå meg. Men synes det er litt interessant at ett rusmiddel kan ha mange av disse sidene som jeg nevner. Og flere. Og man finner ikke mange andre rusmidler som har de egenskapene psykedeliske stoffer har, viss noen...

Men dette er temmelig off topic.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hver dag i 3 måneder røyket jeg hasj.

Det var da jeg var 16 år gåmmel.

Jeg var selv kristen på den tiden, men

synes det var bare tåpelig å røyke rev

som kristen, siden det var imot Bibelen,

skadelig og dyrt. Jeg sluttet også nå å

røyke fast for 3 mnd siden, og har følt

meg veldig mye bedre etterpå! Jeg er

kristen ennå, og skal ikke gå tilbake

med å røyke hasj. Heller ikke tobakk!

 

EDITED

Hvor står så det?

 

Du kan søke/bla her: http://www.biblegateway.com/.

 

Lenge siden, men skitt la gå.

 

I bibelen står det at man skal ikke utsette Guds tempel, kroppen din/min for skader.

 

Det sier jo seg selv da.

Lenke til kommentar
Hvordan er det kristne synet på russtoffet hasj? Jeg bare undrer. Er det synd? Er det noe som tas opp i bibelen?

 

En kompis av meg er i følge seg selv kristen og han røyker joint hver eneste dag.

Passer i grunnen bra sammen vil jeg tro Man blir jo mer ukritisk av joint og kanskje man kan vel få litt halliser til slutt også. Se litt engler og slikt er vel med på å styrke troen.

 

Kunne vel kanskje funket aller best med fleinsopp og syre kanskje.

 

Jeg tør banne på at samtlige av de "profetene" vi har hatt har vært rusa på psykedeliske midler av ymse slag. Noe som har vært veldig vanlig blant de som har kontakt med ånder og slikt fra gammelt av. ref: sjamaner og slikt.

 

Hadde en mildt religiøs magic-mush tur for et år siden og det var virkelig guddommelig. Hadde jeg ikke vist at det var soppen som gjorde det hadde jeg blitt troende av en eller annen sort direkte.

 

Bare tenk dere folk som levde for flere tusen år siden, ute på tur for å plukket sopp. Og så kom de tilfeldig over en sopp som ga de kraftige haliser. De viste ikke at det var en spesiell sopp og lagde seg et konge måltid som alltid. BOOM to timer etter på tripper hele leieren. Samtlige ser mennesker med bjørnehoder, hester med 8 bein og andre syke ting. Og folk lurer på hvordan alle de rare gudeskikkelsene og religionene vi har trodd på kommer fra?

Endret av Ziera
Lenke til kommentar
Hver dag i 3 måneder røyket jeg hasj.

Det var da jeg var 16 år gåmmel.

Jeg var selv kristen på den tiden, men

synes det var bare tåpelig å røyke rev

som kristen, siden det var imot Bibelen,

skadelig og dyrt. Jeg sluttet også nå å

røyke fast for 3 mnd siden, og har følt

meg veldig mye bedre etterpå! Jeg er

kristen ennå, og skal ikke gå tilbake

med å røyke hasj. Heller ikke tobakk!

 

EDITED

Hvor står så det?

 

Du kan søke/bla her: http://www.biblegateway.com/.

 

Lenge siden, men skitt la gå.

 

I bibelen står det at man skal ikke utsette Guds tempel, kroppen din/min for skader.

 

Det sier jo seg selv da.

 

Drikker du alkohol, da? Det er en gift som skader kroppen din verre enn det cannabis gjør.

Lenke til kommentar
Hver dag i 3 måneder røyket jeg hasj.

Det var da jeg var 16 år gåmmel.

Jeg var selv kristen på den tiden, men

synes det var bare tåpelig å røyke rev

som kristen, siden det var imot Bibelen,

skadelig og dyrt. Jeg sluttet også nå å

røyke fast for 3 mnd siden, og har følt

meg veldig mye bedre etterpå! Jeg er

kristen ennå, og skal ikke gå tilbake

med å røyke hasj. Heller ikke tobakk!

 

EDITED

Hvor står så det?

 

Du kan søke/bla her: http://www.biblegateway.com/.

 

Lenge siden, men skitt la gå.

 

I bibelen står det at man skal ikke utsette Guds tempel, kroppen din/min for skader.

 

Det sier jo seg selv da.

 

Drikker du alkohol, da? Det er en gift som skader kroppen din verre enn det cannabis gjør.

 

Jeg tar meg en øl en skjelden gang i blandt. Hvordan kan det skade?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...