Gå til innhold

er det integrert skjermkort på dette HK?

toazty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

pc skrur seg på, viftene går, skjerm skrur seg på,

rambrikkene har jeg sjekka, og er ok.

når ikke har dvi kabel i pc'en , får jeg opp på skjermen "check cable ...." setter den i pc, så får jeg opp "no signal" og skjermen skrur seg på hvilemodus.

har også prøvd å koble pc'en opp til tv'en. men får bare opp svart skjerm.

så nå forstår jeg ingenting..

Lenke til kommentar

Du er sikker på at PC-en starter opp?

Hører du jobbing ifra harddisken, og eventuelt blinker lyset som idikerer at harddisken jobber?

Hvis ikke så er det nok problemer med at prosessoren sitter løst, eventuelt minnet. Har mest troen på prosessoren, siden hovedkortet som regel piper når det er feil på minnekonfigurasjonen.

Hvis du er sikker på at den starter opp, så er det nok bare skjermutgangen som ikke virker, eventuelt er deaktivert.

Denne deaktiveres vel automatisk hvis du har satt inn et annet skjermkort.

Lenke til kommentar

HDD starter ikke opp nei, men det skal ikke ha noe betydning. , har ikke kobbla den til , derfor starter den ikke opp..

har vel sjekka alt , cpu er satt i rett, og vifta går, og sitter bom fast, er det noen annen måte å sjekke om den er satt riktig i ?

ram fungerer 100%.

det har aldri vært et skjermkort i dette HK'et.

hvordan kan dette aktiveres , hvis den er deaktivert? kommer jo ikke inn i bios, så det blir litt vanskelig :(

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Det at viftene starter har egentlig INGEN betydning i feilsøkingen.

Det betyr BARE at de får strøm, og ikke noe om maskinen faktisk starter opp eller ikke.. Hvis du har et operativsystem på harddisken, som du vet burde ha startet opp, så vet du dermed også at maskinen IKKE starter opp. Problemet er altså større enn bare å få bilde på skjermen.

Hvis du har mulighet til å sette inn et annet skjermkort, så skader jo ikke det å prøve, selv om at jeg tviler sterkt på at det er der problemet ligger.

Jeg tipper hovedkortet er DOA (Dead On Arrival), så det eneste du kan gjøre da er å returnere det, desverre.

Edit: Det kan jo selvfølgelig også være prosessoren som ikke fungerer.

For å sjekke at det ikke er noe eksternt som forårsaker at maskinen ikke starter opp, så regner jeg foresten med at du har prøvd å koble av alt du ikke trenger for at maskinen skal starte? (Harddisk, CD\DVD, USB-enheter, ect.)

Endret av Steina
Lenke til kommentar

har ikke noe os på HDD , får se om jeg får lånt meg et skjermkort.

tar å restte HK'et så får jeg se hva som skjer, får fikkle en liten halvtime til med pc'en før jeg gir meg..

har et annet problem også, eller ikke problem men en ting jeg lurer på

kjøpe meg en ny 22" skjerm til å ha på kontoret, kommer ikke inn i menyen på den.

hverken når jeg har skjermkabel i eller ikke.

når jeg ikke har kable i står det, Check cable... og jeg trykker på Menu knappen på skjermen, men ingenting kommer opp. bare Check cable som vandrer rundt.

en acer https://prisguiden.no/product.php?productId=83231

er det normalt? kanskje det ikke går ann å gå inn i skjermmeny før den får signal fra pc'en.

virker litt ulogisk det også.. men.. noen som vet?

men hvis CPU er defekt, burde jeg ikke få opp skjermbilde? om feil eller noe?

men tingen her er jo at det står " No Signal" og skjermen skrur seg på hvilemodus..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...