toazty Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 kjøpte meg en oppgraderingspakke fra komplett.no forrige uke, skal brukes som kontor pc, men etter jeg hadde satt alt i og jeg skulle starte opp pc'en, så fikk jeg ikke noe signal på skjermen. så lurer på om det faktisk er integrert skjermkort på dette HK ? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=342186 skjermen fungerer, og kabelen. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ja, såklart er det integrert skjermkort på den. Ikke noe hadde passet med skjermkabelen din uansett. Dobbelsjekket at strømkabelen, prosessoren og minnet står i skikkelig? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 pc skrur seg på, viftene går, skjerm skrur seg på, rambrikkene har jeg sjekka, og er ok. når ikke har dvi kabel i pc'en , får jeg opp på skjermen "check cable ...." setter den i pc, så får jeg opp "no signal" og skjermen skrur seg på hvilemodus. har også prøvd å koble pc'en opp til tv'en. men får bare opp svart skjerm. så nå forstår jeg ingenting.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hvordan har du koblet opp DVI til PC-en? Eller mener du VGA? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 hehe.. sorry.. VGA ja.. er kun VGA inngang på pc skjermen. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Du er sikker på at PC-en starter opp? Hører du jobbing ifra harddisken, og eventuelt blinker lyset som idikerer at harddisken jobber? Hvis ikke så er det nok problemer med at prosessoren sitter løst, eventuelt minnet. Har mest troen på prosessoren, siden hovedkortet som regel piper når det er feil på minnekonfigurasjonen. Hvis du er sikker på at den starter opp, så er det nok bare skjermutgangen som ikke virker, eventuelt er deaktivert. Denne deaktiveres vel automatisk hvis du har satt inn et annet skjermkort. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) HDD starter ikke opp nei, men det skal ikke ha noe betydning. , har ikke kobbla den til , derfor starter den ikke opp.. har vel sjekka alt , cpu er satt i rett, og vifta går, og sitter bom fast, er det noen annen måte å sjekke om den er satt riktig i ? ram fungerer 100%. det har aldri vært et skjermkort i dette HK'et. hvordan kan dette aktiveres , hvis den er deaktivert? kommer jo ikke inn i bios, så det blir litt vanskelig Endret 28. september 2008 av toazty Lenke til kommentar
Steina Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Det at viftene starter har egentlig INGEN betydning i feilsøkingen. Det betyr BARE at de får strøm, og ikke noe om maskinen faktisk starter opp eller ikke.. Hvis du har et operativsystem på harddisken, som du vet burde ha startet opp, så vet du dermed også at maskinen IKKE starter opp. Problemet er altså større enn bare å få bilde på skjermen. Hvis du har mulighet til å sette inn et annet skjermkort, så skader jo ikke det å prøve, selv om at jeg tviler sterkt på at det er der problemet ligger. Jeg tipper hovedkortet er DOA (Dead On Arrival), så det eneste du kan gjøre da er å returnere det, desverre. Edit: Det kan jo selvfølgelig også være prosessoren som ikke fungerer. For å sjekke at det ikke er noe eksternt som forårsaker at maskinen ikke starter opp, så regner jeg foresten med at du har prøvd å koble av alt du ikke trenger for at maskinen skal starte? (Harddisk, CD\DVD, USB-enheter, ect.) Endret 29. september 2008 av Steina Lenke til kommentar
toazty Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 har ikke noe os på HDD , får se om jeg får lånt meg et skjermkort. tar å restte HK'et så får jeg se hva som skjer, får fikkle en liten halvtime til med pc'en før jeg gir meg.. har et annet problem også, eller ikke problem men en ting jeg lurer på kjøpe meg en ny 22" skjerm til å ha på kontoret, kommer ikke inn i menyen på den. hverken når jeg har skjermkabel i eller ikke. når jeg ikke har kable i står det, Check cable... og jeg trykker på Menu knappen på skjermen, men ingenting kommer opp. bare Check cable som vandrer rundt. en acer https://prisguiden.no/product.php?productId=83231 er det normalt? kanskje det ikke går ann å gå inn i skjermmeny før den får signal fra pc'en. virker litt ulogisk det også.. men.. noen som vet? men hvis CPU er defekt, burde jeg ikke få opp skjermbilde? om feil eller noe? men tingen her er jo at det står " No Signal" og skjermen skrur seg på hvilemodus.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Er nok ikke mulig å gå innpå menyen uten at den har signal nei. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 jeg fant problemet.., hvem har lyst å slå meg først? ingen som sa til meg at det integrerte skjermkortet trengte ekstra strøm.. strøm som er tingen ser jeg.. nå funker det.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hvor var denne strømkontakten? Jeg så ikke noe på bildene av kortet. Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Han mener nok 4-pin ATX12V-kontakten. Er på toppen midt på, på bilde. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 stemmer. en 4pinn som skulle til for at dette skulle fungere... prøvde meg på litt spilling i dag.. men det var vel litt optimistisk, tror jeg setter inn et 7800gt kort jeg fant i skuffen. så jeg får spillt litt css mellom alle telefonene på jobb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå