L O G I M A N Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Anskaffet meg mobilt brebånd fra Netcom, primært for bruk med Acer One A110 (linux). Det fungerer smertefritt med Vodafone sin programware. På vista dermimot, som netcom offisielt støtter er det værre. Jeg har siste versjon av firmware og software etter det som står på netcom for at det skal virke med det (kom ferdig med de versjonene). Problemet er at med Vista har det en tendens til å få maskinen til å fryse helt. Da snakker jeg om komplett. Noen ganger fungerer musa, men klokker og alt stopper fulstendig opp. Det hender at maskinen kommer igjen om jeg lar den stå 2-3 minutter, men resett knapp må til som regel. Dette gjelder både min stasjonære og min laptop, begge med Vista 64 bit, ellers ingen likheter. I linux har jeg ingen problemer. De andre maskinene har heller ingen problemer av noen slag, og iallefall ikke med usb enheter. Ei eller noen hardware konflikter. Innimellom fungerer det også uten tull, men frysingen kommer i det den skal logge seg på nettet (som regel). Er det flere enn meg som har opplevd dette? Er ikke noen logisk forklaring på hva som feiler heller, men heller mot programwaren til bruk i Vista. Endret 7. oktober 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Eg har også Vista 64 og Netcom connect med E220 modem og har ingen problem med det. Så eg kan bekrefte at det er kompatibelt med Vista 64. Endret 29. september 2008 av PosteMonopolet Lenke til kommentar
slingerland Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 jeg har brukt Vista 64 og Netcom connect med E220 modem ganske lenge nå,å har aldri møtt på noe problem.må si meg meget godt fornøyd. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Prøv heller og spør her, veldig mye flinke folk. Har liten erfaring med Vista, så jeg kan dessvere bare henvise deg. Men uten og si noen sikkert ville jeg satset på at det var drivere som var prolemet, Vista har hatt mye driverproblemer. Men kan ikke si noe sikkert... Lykke til! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Da tror jeg dette er løst. Modemet leveres med to kabler, hvorav en med en ekstra for mer strøm. Siden denne frysingen skjedde i tilkoblingstidspunktet så er det vel da den trakk mest strøm og dermed fikk hele maskina til å gå i stå. Så når jeg nå bruker den dobble kabelen fungerer det også på vista maskinene. Hadde helt glemt at det var to med i pakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå