trespiser Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Har fått smerter i kjeven så jeg klarer ikke å tygge / bite sammen tenna. har hadt lignende før men ikke så ille. det har gått over men nå er det helt jævlig og det var akkurat som det var en kniv eller nål inni kjeven når jeg beit for hardt i maten. måtte svelge maten nesten hel i 2 dager nå. bør jeg gå til lege hvis det ikke blir bedre til i morgen (mandag) eller bare vente til det går over igjen? i så fall, hvis jeg går til legen på mandag og det er noe galt som gjør at jeg må ha behandling. er det noe jeg må betale for? eller er det gratis å få hjelp til sånn i norge? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Må nok kontakte en lege i dette tilfellet. Er vel ingen som kan bedømme dette utfra ren tekst på datamaskinen. Her må nok vurderinger utfra å se/utforske kjeven din. Og vil ikke tro de blakker deg helt for at de skal sjekke kjeven din. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 huff, føler at det er litt bedre men fortsatt ufattelig øm og like vondt for å tygge. men jeg veit ikke om jeg vil gå til legen. er ikke vant til å gå til legen for alt mulig så det gruer jeg meg veldig til og vil helst vente en stund til for å se om det går over. jeg vurderer å gå tl lege men vurderer sterkt å ikke gjøre det. også må jeg være borte fra jobben og da taper jeg penger som jeg trenger også må jeg sikkert betale noe så da blir det enda mer utgifter. men hvis jeg må han noen behandling for et eller annet, koster det meg penger for det i dette velferdslandet vårt for å få fiksa på det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hvis du er over atten så må du nok betale egenandel. Blir vel noen hundrelapper, tenker jeg. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 nice, kjeven er fortsatt et helvette. er det farlig med at kjennes ut som en kniv eller nål inne i kjeven like ved øret? eller kan kjeven reparere seg selv? Hvis du er over atten så må du nok betale egenandel. Blir vel noen hundrelapper, tenker jeg. ja, jeg er over 18. jeg lurer på om det vil koste penger for behandling / reparering dersom det er nødvendig Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 OMG, jeg kjenner foresten ubehag i andre ledd også :S håndleddet hadde jeg problemer med i sommer og nå er det litt av hoften der beinet beveger seg når man går og på nederst på en fot. er dette farlig? jeg vil unngå å gå til legen da jeg ikke liker det Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Er det vondt og du er bekymret tar du deg turen til legen, om ikke annet for å bli beroliget Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Drikk melk, for høres ut som at du har vondt overalt. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Drikk melk, for høres ut som at du har vondt overalt. Melk er noe jeg holder meg unna da jeg mener at det ikke er naturlig å drikke melk. Melk er noe som babyer skal ha. Er det vondt og du er bekymret tar du deg turen til legen, om ikke annet for å bli beroliget Jeg er ikke bekymret, men det er ubehagelig Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Kommer det en knaselyd fra kjeven oppe ved øret når du tygger? Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Slutt å spise tre. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Kommer det en knaselyd fra kjeven oppe ved øret når du tygger? hei, jeg har opplevd det men ikke i forbindelse med disse smertene jeg beskriver. får ikke en gang presset tennene sammen en gang på den siden som kjeven ikke funker optimalt lenger. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Nå er jeg ikke medisinsk kvalifisert på noen måte, men kan det tenkes at det er kjeven din som er kommet i ulage på ene siden? Det er veldig vondt. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Drikk melk, for høres ut som at du har vondt overalt. Melk er noe jeg holder meg unna da jeg mener at det ikke er naturlig å drikke melk. Melk er noe som babyer skal ha. Tull! Melk er faktsk bra for beinene i kroppen. De styrkes av Melk. Tatt fra Tine.no TineMelk Hel inneholder 3,9 % fett. TineMelk er en av våre mest komplette matvarer fordi den inneholder en rekke viktige næringsstoffer. Med en halv liter TineMelk om dagen dekkes over 70 % av vårt kalsiumbehov. I tillegg er TineMelk en betydelig kilde til riboflavin, fosfor, B12, jod og andre vitaminer og mineraler. Næringsinnhold per 100g Energi 277 kJ (66 kcal) protein 3,2 g karbohydrat 4,6 g Ikke rart du har vondt over alt, virker iallefall som du har det. Begynn å drikk melk, så vil du kjenne en vesentlig forskjell. Jeg gjør iallefall det. Ingenting kan måles med et kald og friskt glass melk! Du mener kanskje det er mer naturlig å drikke brus som er fult av tilsetningstoff? Endret 1. oktober 2008 av Nidaroo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå