Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil for under 45.000kr som er kul og bensin gjerrig?

Ola92

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lett etter mange forskjellige typer biler nå. Men jeg har ikke funnet så mange bra biler hittil for under 45.000kr.

Kravene mine er:

Sylindervolum: ca. 1.4 (Fordi jeg kommer for det meste til å kjøre på flate veier)

Km. Stand: 200.000km (Helst under)

År: 1990+ (Vet ikke så mye om hvor gammel bilen kan/bør være men tror 1990 eller eldre er greit :p)

Seter: 5

Har sett ganske nøye på denne bilen.

Grunnen til at jeg ikke vil kjøpe denne bilen er at den har en 1.8 Sylindermotor, og 131 hk. Noen som vet om det er stor forskjell mellom denne, og biler som har 1,4 sylindermotor og f. eks 90hk når det gjelder bensinforbruk??

Har også sett på en del BMWer og noen Volkswagen Golf.

Kom gjerne med andre forslag som dere synes jeg burde ta en nærmere titt på :D

Takker for ALLE svar!!! :D

Endret av Arjun Sivapalan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har mer effekt så bruker bilen mindre, for da jobber den lettere om det kommer oppover bakker, eller andre ting. Hvor gjerrig bilen er kommer ann på foten din.

Jeg var også i din situasjon, og jeg ente opp med en 97mod Audi A4, 1.6liter bensin motor som jeg fikk for 40tusen. Går greit, starter, god å kjøre og jeg har målt bilen ned til 0.54liter per mil (E18 mellom Sandefjord og Arendal). Da kjørte jeg grisepent :p

Lenke til kommentar

Bilene var ganske bra og nye (Den ene var fra 2000), jeg fant bare biler som var eldre enn 1998 :p.

Problemet er at jeg bor i Oslo, så jg kan ikke gå hele veien til de stedene for å kjøpe bilen :( Noen som har peiling på hvor mann kan få sjekket prisen, på hvor mye det koster for å frakte bilen til Oslo (Hvis det er mulig)?? 1000 takk for svaret :D:D

Lenke til kommentar

Du må ikke se deg blind på den påståtte sammenhengen mellom effekt og bensinforbruk. Det er ille nok at de i Finansdepartementet gjør det. Tenk deg gjerne at du skal flytte en tung sofa. Blir du mer eller mindre sliten og tørst dersom du gjør det alene, eller om du har med et par kompiser til å hjelpe deg med å bære? Jeg har en liten bil med 1,3 liters motor og en vesentlig større med 1,8. Sistnevnte bruker ved vanlig kjøring mindre bensin enn den lille, da den ikke må tynes så fælt for å holde følge med trafikken.

Her er noen tips til "kule" biler i Oslo og omegn jeg syns kan være verdt en titt:

Fiat Bravo

Honda Civic

Mazda 323F

Opel Tigra

Renault Megane Coupé

Nissan 100NX

VW Golf cabriolet

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...