Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alt hakker når jeg overfører data

Anbefalte innlegg

Etter at jeg formaterte for noen uker siden har jeg hatt et meget irriterende problem. Jeg bruker Windows Vista, har et integrert nettverkskort og ett eksternt. Alt fungerte fint på begge nettverkskortene før jeg formaterte.

Når jeg overfører data til/fra nettverk så hakker det noe sykt. Hører jeg på musikk så hakker det, musa beveger seg sakte og i store hakk, og det går rett og slett ikke an å gjøre stort. Dette skjer uansett hva jeg driver med. Det å besøke en nettside er nok for at PC-en begynner å hakke. Jeg har testet begge nettverkskortene, som begge fungerte fint før. Jeg har avinstallert og reinstallert drivere, jeg har testet standard drivere og lastet ned nyeste versjon og problemet er der uansett. Det skjer også uansett hvilket program jeg bruker til å overføre data. Internet browsere, fildelingsprogrammer, spill, chat osv. Nå merker jeg riktignok ikke så mye på chat, men jeg hadde nok gjort det om jeg feks hadde på webcam og overførte litt mer.

Problemet er ikke der med en gang jeg skrur på PC-en, og jeg har foreløpig ikke registrert at det er ett spesifikk program som forårsaker dette, det er i så fall ikke umiddelbart etter jeg har startet det. Jeg har prøvd å avslutte flere "unødvendige programmer" og det hjelper heller ikke. Noen som har noen ideer? Vil helst unngå å formatere på nytt.

Når problemet først starterer varer det helt til jeg restarter. Logge av og på brukeren hjelper ikke. Hvis jeg ikke husker helt feil så blir også båndbredden redusert kraftig og jeg får langt fra maksimum hastighet. Husker ikke nøyaktige tall, og tror dette kanskje varierer, men vil tror det reduseres til 5-25% av det jeg egentlig skulle hatt.

Endret av Gellyfusk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...