Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Radeon HD 4850 skaper problemer

Anbefalte innlegg

Fikk mitt nye skjermkort på lørdag 27.09.08, et Radeon HD 4850, og satte det rett inn med en gang. Avinnstallerte gamle drivere, innstallerte drivere, og skulle spille litt Warhammer, jeg kommer inn i spillet, og 5 mnutter etterpå gikk skjermbildet kokos, begynte å flimre, jeg fikk epilepsianfall av å se på det, og 2 minutter etterpå gikk det til bluescreen. Jeg har ikke fått med meg feilmeldingen enda, fordi det er så mange farger som overskrider blåskjermen. Jeg prøvde flere spill, noen som krevde mye, og noen som krevde lite, og samme skjer hver gang. Så jeg formaterte, for jeg tenkte at det kanskje var noen leftovers fra gamle skjermdriverne, da jeg hadde Nvidia GT 8500 før. Men samme feilen som før når jeg starter opp ett spill. Det kan ikke være temperaturen, da jeg har sjekket dette, og kabinettet ligger mellom 25-30 grader uansett. Jeg kan sitte på internet, jeg kan se filmer, jeg kan laste ned, jeg kan gjøre stort sett alt unntatt å spille spill.

Men så tenkte jeg, kan det ha noe med strøm å gjøre? Min strømtilførsel tar 550 watt, skjermkortet krever 450, jeg har dog tatt ut strømmen til dvd-rommen, da dette trekker mye, eller så har jeg hørt.

Spesifikasjoner:

Hovedkort: MSI K9N2 SLI Platinum, nForce 750a SLI, Socket-AM2+, ATX, DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16

Prossessor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5600+ 2.8GHz

Minne: Corsair Value 3x1024 (3GB ram)

Skjermkort: HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Har nyeste drivere til alle komponenter som forventer å ha det. Har også lastet ned Hotfixen mellom AMD og akkurat dette kortet, som nevnt serien 4800 :)

Håper dette er nok info, og jeg håper dere kan hjelpe meg. Setter stor pris på det.

PS: Hvis noen hadde samme problemer med dette kortet, vennligst fortell meg hvordan du løste det?`:)

Tigern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...