Tor-Bjarne Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Som topic'n sier er jeg ute etter en ny pc bergnet på world of warcraft. Man trenger ikke all verden av pc for å spille dette spillet. Men jeg vil kunne kjøre alt på mer en max (der er en macro for å skyve slideren forbi max). Bra fps på høy oppløsning, skal kjøpe skjerm også, er en stor fordel. Satser på en 1920 x XX oppløsning (Kommer ikke på hele oppløsningen) men regner med det blir enten 22 eller 24 tommers skjerm. Jeg har ett budsjett på max 5000 kan sikkert tøyes med en 100ings, men ikke noe særlig mer. Jeg laget for litt siden en tråd der jeg ville ha meninger om dinside pcene men de er nå uten for rekkevidde pga pris. Som sakt, denne pc'n vil bli brukt til World of Warcraft, men tanke på kommende expantion (Wrath of the Lich King) og i tilegg Counter Strike (Spiller 1.6) Kan noen hive opp ett forslag eller 2 slik at jeg kan bestille så raskt som mulig ? Har problemer med gammel pc'n. Tenker meg at jeg kansje går for ett 32 bit system da 64bit på mitt budsjett kansje ikke er nødvendig. På forhond takk. Endret 28. september 2008 av Tor-Bjarne Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) gjorde så godt jeg kunne å tilpasse dine behov med ditt stramme, kan eventuelt gå noen grafikkkort ned til noe billigere, og legge til et ekstra minne eller harddisk. uansett : https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=83604. Endret 30. september 2008 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Subzero245 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) En 24" skjerm koster jo mellom 2,5-3,5k + en helt ny PC for 5000 kan bli veldig vanskelig. Edit: er det PC for 5k + skjerm? eller er skjermen ink i de 5k? Endret 28. september 2008 av Subzero245 Lenke til kommentar
Tor-Bjarne Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 HenrikPC Takk for den listen Toweret ser jo kanon bra ut (utseende teller alltid ) Men jeg la merke til at dette er med en AMD prosessor, er ikke intell king of the hill for tiden ? Angående RAM, jeg er nokk villig til å skvise ut noen ekstra daler for 3,5gb ram som etter min erfaring er maks på ett 32 bit system. Ellers ser jo den lista der kurrant ut! Jeg ser jeg kan kjøpe alle delene utenom OS fra en del butikker, jeg hvet at Komplett tilbyr å bygge pc'n for meg, men de ligger jo ann som en av de heller dyre alternativene. Hvilke andre butikker på den listen tilbyr montering til en rimleig krone ? Subzero245 Har en kompis som nevnte for meg at han kunne skaffe en skjerm fra lenevo tror jeg det var for en rimelig penge. Så jeg går ut i fra at det skal være en PC for 5k Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 valgte AMD pga budsjettet, skal sette opp en som blir billigst mulig på komplett istedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Oppdatert liste her.prøvde å presse en prisen til 5000 kroner hos komplett og måtte bøte med det fine kabinettet, vist du gidder kan du jo spare penger på å bruke det kabinettet du har nå. Lenke til kommentar
Tor-Bjarne Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Oppdatert liste her.prøvde å presse en prisen til 5000 kroner hos komplett og måtte bøte med det fine kabinettet, vist du gidder kan du jo spare penger på å bruke det kabinettet du har nå. Atter en gang takk Kan hende jeg bøter med OS'et istede, har en annen mulighet Går nokk mest sansynlig for oppsettet ditt, skal gi den en dag til får å se om noen andre kommer med noe du kansje har oversett, bare for å være sikker. Det var en gang jeg selv kunne bygge pc'er dagen lang.. men den tid er over Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 vist du kan skaffe OS på en annen måte hadde jeg gått for det Antec Sonata 3, kjempekabinett, bare synd det er ganske dyrt hos komplett. Kan du bygge pc selv ville jeg ha gjort det å spart litt penger! Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 >> Handlevogn << Denne løsningen skal kunne spille Wrath of The Lich King på maks. Intel E7200 er marginalt bedre enn AMD 6000+ under normale omstendigheter, men den kan overklokkes til å være like god som en E8500 ved å bruke boxed kjøleren. Dette kan du gjøre etter å ha lest litt om overklokking selv om du i dag kanskje ikke kan begrepet engang. Denne grafen bør illustrere forskjellen ganske tydelig: Og tenk nå at den ikke ligger på verken 138 eller 146, men nærmere rundt 160 (etter at du har overklokket). Så hvis jeg var deg ville jeg lest litt om overklokking og så kjøpe denne prossesoren samt det foreslåtte hovedkortet. Ellers har Henrik glemt å legge til en CD/DVD-drev. I tillegg får du et bedre kabinett, marginalt bedre RAM (2x2 > 4x1) og en større harddisk. Håper du liker det. Lenke til kommentar
Tor-Bjarne Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) >> Handlevogn << Denne løsningen skal kunne spille Wrath of The Lich King på maks. Intel E7200 er marginalt bedre enn AMD 6000+ under normale omstendigheter, men den kan overklokkes til å være like god som en E8500 ved å bruke boxed kjøleren. Dette kan du gjøre etter å ha lest litt om overklokking selv om du i dag kanskje ikke kan begrepet engang. Denne grafen bør illustrere forskjellen ganske tydelig: Og tenk nå at den ikke ligger på verken 138 eller 146, men nærmere rundt 160 (etter at du har overklokket). Så hvis jeg var deg ville jeg lest litt om overklokking og så kjøpe denne prossesoren samt det foreslåtte hovedkortet. Ellers har Henrik glemt å legge til en CD/DVD-drev. I tillegg får du et bedre kabinett, marginalt bedre RAM (2x2 > 4x1) og en større harddisk. Håper du liker det. Se der ja, der var intel presset inn i prisen Det liker vi vettu, å så kabinettet også samt en del bedre ting en hva Henrik hadde. For å svare på noen spørsmål: Jeg kan bygge pc'n selv, er egentli ikke noe problem, bare latskapen som driver (mhm) Jeg ser at jeg kan spare en del på å gå utenom komplett som alltid har hvert mitt førstevalg, har brukt noen lapper på den butikken ja. Så da blir det vel muligens første gang jeg bestiller noe fra Amentio da Angående overklokking. Hadde til hensikt å overklokke min gammle pc (den jeg bruker nå) Kjøpt inn lanparty UT (kommer ikke på navnet) som har en meget justerbar bios... men jeg kom meg aldri til det og har dermed aldri prøvd. Men om det er så lett som du sier så skal det selvfølgeli gjøres! Overklokket med medfulgt kjøler hva vil du tro temperaturen ville ligge på under spilling ? Ikke noe som gjør at det krever ekstra kjøling ? Eller så vil jeg atter en gang få takke for deres forslag. Nå blir det endeli ny PC Endret 30. september 2008 av Tor-Bjarne Lenke til kommentar
camxer Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Har laget en liste hos netshop som gir deg mest mulig ytelse til fem tusen kroner inkl frakt: Produktnavn Lager Antall Pris Totalt Intel Core 2 Duo E5200 2.5GHz Socket775 Intel Core 2 Duo E5200 2.5GHz Socket775 2MB, BOXED m/vifte 800Mhz 1 595,- 595,- Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory EM2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18) 20+ 649,- 649,- Samsung Spinpoint T166 640GB S-ATA II Samsung Spinpoint T166 640GB S-ATA II 16MB, 7200RPM, NCQ, Noise Guard, HD642JJ 20+ 550,- 550,- Antec Sonata III, Svart Pianolakk Antec Sonata III, Svart Pianolakk ATX miditower m/500W PSU 15 850,- 850,- Samsung DVD brenner SH-S202N LightScribe Samsung DVD brenner SH-S202N LightScribe Svart, IDE, bulk SH-S202N/BEBN 7 235,- 235,- Club3D HD 4850 OC 512 MB GDDR3 PCIe 2.0 Club3D HD 4850 OC 512 MB GDDR3 PCIe 2.0 ATI RV770 PRO, GS665 MHz, 2xDVI,HDMI 17 1 450,- 1 450,- Gigabyte GA-P35-S3G DDR2 775 Gigabyte GA-P35-S3G DDR2 775 ATX, 5xPCI, GbLAN, PCI-E*16, ICH9 Ubekreftet 02.10.08 569,- 569,- Sum 3 918,- Miljøavgift 0,- Fraktforsikring 0,- Frakt inkl. evt. gebyr 0,- Mva 980,- Totalt 4 898,- Grunnen jeg gjor dette var å gi deg noe å sammenligne med de andre forslagene som er hovedsakelig laget for å kjøre wrath of the lich king glatt billigst mulig. Her har du en pc til en tusenlapp mer, men kommer til å klare seg en del bedre hvis du bestemmer deg for å så spille noe annet som krever litt mer enn 1.6 og WoW Endret 30. september 2008 av camxer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) .. kan anbefale og leke litt pirat og skaffe seg operativsystemet vist du forstår hva jeg sier. .. Tror ikke du skal anbefale noe slikt på hw-forumene...Les retningslinjene. Linux er et fint alternativ for gratis OS. Via Wine kjører det WoW også. Endret 30. september 2008 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Tor-Bjarne Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Takk for ny liste som jeg kan samenligne med! Jo flere muligheter jo bedre For øyeblikket tror jeg ikke at jeg kan ta meg tid til å spiller flere spill :O Men wow er jo ett mmo så i teorien har man ikke nokk tid. Angående Linux: Jeg har ingen erfaring med linux bortsett fra Ubuntu. Når det er sakt kan jeg si at Ubunbtu har sine fordeler, enkelte ting er ekstremt enkelt i linux, men det er så mange ting som rett og slett ikke er så enkelt! Mac OSX (hvis man kan samenligne med linux (Les: UNIX`) Derimot er en hel del bedre en linux i mine øyne. Det er spennende å prøve nye OSer, jeg gjør det ofte pga utdanningen min. Men jeg faller alltid tilbake til Windows for enkelthetens skyld. Skal bestemme meg i dag over hvilken pc som skal bestilles, det eneste jeg hvet sikkert er at jeg vil ha kabinettet, skjermkortet og Intel prosessoren. Hadde jeg kunne gått over budsjettet med en 1000 lapp (altså 20%...) ville det blitt for Antec Ninehundred, men det er nå en gang slik det er. Til nå, virker det for meg, som at Agentspoon sin liste er den som har mest integrited for min del. Eneste tingen som vil bli fjernet er DVD'n, har liggende 4 tror jeg (IT skole, mange deler som ikke er i bruk xD) Uansett, takk for hjelpen Endret 30. september 2008 av Tor-Bjarne Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Antec 900 er egentlig det samme som lillebroren 300, bortsett fra det nerdete vinduet og de lysende, blå viftene på fronten. Du kan gjerne tjene litt ved å velge dette kabinettet og så en ekstern strømforsyning. Edit: Men Antec Sonata 3 fungerer også bra. Så det er mest opp til din smak av design. Endret 30. september 2008 av Agentspoon Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Minner på det retningslinjene sier: #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. (Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt en PM) Lenke til kommentar
Tor-Bjarne Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Hmm kan ikke bestille nå, de er fri for skjermkortet, hva med et 9800 GT ? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Styr unna Nvidia. De er ganske enkelt like overpriset som Mac for tiden. Velg heller ATI Radeon 4850. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) .. kan anbefale og leke litt pirat og skaffe seg operativsystemet vist du forstår hva jeg sier. .. Tror ikke du skal anbefale noe slikt på hw-forumene...Les retningslinjene. Linux er et fint alternativ for gratis OS. Via Wine kjører det WoW også. Han kan da få lov til å leke pirat og skaffe seg operativsystem! Han nevnte da ingenting om piratkopiering. Nei det er ikke til å anbefale på HW-forumene. Rettningslinjene er lest. Litt ekstra info også, ekte Windows er mye mer stabilt og "sikkert" og koster ikke allverdens heller, 700 kr for en XP SP2? Wine er litt ustabilt. Bedre ytelse i XP. Linux er litt knotete om man er vane med Windows. Endret 1. oktober 2008 av AsbjørnH Lenke til kommentar
spioner Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 >> Handlevogn << Denne løsningen skal kunne spille Wrath of The Lich King på maks. Intel E7200 er marginalt bedre enn AMD 6000+ under normale omstendigheter, men den kan overklokkes til å være like god som en E8500 ved å bruke boxed kjøleren. Dette kan du gjøre etter å ha lest litt om overklokking selv om du i dag kanskje ikke kan begrepet engang. Denne grafen bør illustrere forskjellen ganske tydelig: Og tenk nå at den ikke ligger på verken 138 eller 146, men nærmere rundt 160 (etter at du har overklokket). Så hvis jeg var deg ville jeg lest litt om overklokking og så kjøpe denne prossesoren samt det foreslåtte hovedkortet. Ellers har Henrik glemt å legge til en CD/DVD-drev. I tillegg får du et bedre kabinett, marginalt bedre RAM (2x2 > 4x1) og en større harddisk. Håper du liker det. jeg stemmer får den pcen med dette skjemkortet: https://prisguiden.no/product.php?product_id=97405 ca 500kr opgradering og da har man skjemkort til lang tid... det skjemkortet er bra og skal dra ganske mye på den 24" skjemen... Lenke til kommentar
hawa Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Går det ann og endre oppsettet til Agentspoon ved å bytte ut kabinettet med Nine hundred? http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:1117878;r:pg Jeg satt alt sammen fra Datakjeden og prisen ble 4.071. Høres da fornuftig ut Gigabyte GA-P35-DS3 Intel Core 2 Duo E5200 Kingston ValueRAM DDR2-800 4096 MB (2 x 2048) Samsung Spinpoint F1 500 GB 16 MBP Sapphire Radeon HD 4670 512 MB GDDR3 (riktig det?) Endret 1. november 2008 av hawa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå