Gå til innhold

Half Life - bør jeg begynne med det første spillet?


Anbefalte innlegg

Liker å spille Splinter cell, GTA, Farcry, Hitman, etc.

 

Vil Half Life være noe for meg?

 

Og det finnes så mange av dette. Må/ bør jeg begynne med første eller?

 

Ser på cdon.com at man kan få noe som heter "orange box" til PC for 199, det var ikke så galt. Så jeg lurte på om jeg skulle begynne der???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, orange box inneholder alle Half Life spillene samt Team Fortress 2 som er skitgøy, og portal. Absolutt verdt pengene. Vil være en fordel å begynne fra starten da du får med hele historien, men det er verdt å ta det fra starten av.

 

Du er nok litt feilinformert der.

Av HL inneholder Orange box kun hl2 + ekstrapakkene. Det første hl spillene inkl. ekstrapakkene må du kjøpe alene.

Jeg begynte rett på HL2, og er ikke så vanskelig å komme inn i historien. De hinter hele tiden til ting som skjedde i hl1. Jeg tror absolutt du vil like HL.

Lenke til kommentar

Half-Life er eit av tidenes beste FPS. Sjølv i dag er det svært underhaldande, til tross for utdatert grafikk. HL-serien sitt sterkaste kort er historien, å hoppe over HL1 meiner eg blir heilt feil. No er det riktignok ein ganske innvikla historie det er vanskeleg å få tak på, men HL1 er tøft uansett. Vil anbefale alle å lese historien til HL etter dei har gått gjennom eit spel for å få med seg alt.

 

HL1 kostar dessutan ingenting. Du får det sikkert til 50-100 kroner på Steam.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Ja, orange box inneholder alle Half Life spillene samt Team Fortress 2 som er skitgøy, og portal. Absolutt verdt pengene. Vil være en fordel å begynne fra starten da du får med hele historien, men det er verdt å ta det fra starten av.

 

Du er nok litt feilinformert der.

Av HL inneholder Orange box kun hl2 + ekstrapakkene. Det første hl spillene inkl. ekstrapakkene må du kjøpe alene.

Jeg begynte rett på HL2, og er ikke så vanskelig å komme inn i historien. De hinter hele tiden til ting som skjedde i hl1. Jeg tror absolutt du vil like HL.

 

Ja, mente alle HL2 spillene selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Du vil sikkert blir skuffet av grafikken osv. i Half-Life 1, da spillet begynner å være veldig gammelt. Men det er et spill som har god historie og variert action så det holder fortsatt mål. Det er ikke nødvendig å runde HL1 for å spille HL2, og egentlig vil du uansett synes at hele bakgrunnshistorien er vanskelig å forstå... det er jo hele poenget.

 

Uansett vil du trives med HL2 og de 2 episodene som kommer etter. Det er ekstremt få som synes spillet er kjedelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...